pietrek_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Share Napisano 30 Kwiecień 2012 Witam koledzy. Klient kupił motocykl/motorower z Niemiec Suzuki AP50. Pojazd nie posiada briefu ani niemieckiego DR ponieważ ponoć nie podlegał rejestracji, ma tylko kartę z VIN i danymi technicznymi jak motorowery z Niemiec. W tłumaczeniu tego dokumenty pierwsze zdanie brzmi. "Homologowany SUZUKI AP50, motocykl, skuter 50...." "Prędkość max: 50km/h...","Poj.siln.-50ccm". Jak go sklasyfikować? Czy jest to motocykl bo w tłumaczeniu tak jest no i ta prędkość max. Czy jest to motorower bo znalazłem takiego samego w katalogu ITS gdzie zgadzały się dane techniczne G,F, moc i poj.siln. Klient ma się pojawić na bad. w piątek i nie wiem co mam robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Share Napisano 30 Kwiecień 2012 Zgodnie z prawem powinieneś zażądać opinii rzeczoznawcy, gdyż decydująca dla określenia rodzaju pojazdu będzie jego prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2012 Tylko czy ważniejszy rzeczoznawca czy producent? Bo przecież producent określił max.prędkość pojazdu. A rzeczoznawca to wpisze z wiatrem czy pod, z górki czy pod??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Share Napisano 30 Kwiecień 2012 A skąd wiesz jakie po drodze mogły być dokonane zmiany? Każdemu pojazdowi można zmniejszyć prędkość - np. w Simsonie S51 robiło się to przez przedłużenie kolanka wydechu i chyba zmianę zębatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2012 Tak tylko dokonać tego może producent lub jego przedstawiciel a w dokumentach nie było takiej wzmianki. W Polsce też nikt go nie blokował. Więc stąd moja obawa przed wpadką bo motocykl na rok a motorower na dwa latka a uprawnienia zabierają na pięć Nie wspomnę o różnicy w cenie badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Share Napisano 30 Kwiecień 2012 Tak tylko dokonać tego może producent lub jego przedstawiciel a w dokumentach nie było takiej wzmianki. Niby dlaczego? Kto mi zabroni dokonać takiej zmiany w swoim garażu? Dlatego uważam, że decydująca powinna być opinia rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 30 Kwiecień 2012 Share Napisano 30 Kwiecień 2012 Niby dlaczego? Kto mi zabroni dokonać takiej zmiany w swoim garażu? Ograniczasz prędkość żeby mógł być motorowerem bo z tymi 50 km/h max to jest motocykl. Takie zmiany prowadzą do zmiany rodzaju pojazdu więc zgodnie z PoRD może ich dokonać "uprawniony przedsiębiorca" a nie "złota rączka" w garażu. Dlatego uważam, że decydująca powinna być opinia rzeczoznawcy. Jak najbardziej, w celu potwierdzenia, prawidłowości dokonanych zmian i parametrów pojazdu + oczywiście opis zmian od przedsiębiorcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Takie zmiany prowadzą do zmiany rodzaju pojazdu więc zgodnie z PoRD może ich dokonać "uprawniony przedsiębiorca" a nie "złota rączka" w garażu. To zależy jak na to patrzeć. Albo będzie to zmiana rodzaju (z motocykla na motorower), albo zmiana mająca na celu utrzymanie poprzedniego rodzaju (motorower 50 km/h na motorower 45 km/h) albo produkcja nowego pojazdu (1 szt. rocznie). [ Dodano: 01-05-2012, 10:04 ] + oczywiście opis zmian od przedsiębiorcy. Przedsiębiorca nie musi opisywać zmian. Wystarczy, że oświadczy, że dokonał zmian w pojeździe bez ich wyszczególniania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 motorower 50 km/h U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl. Jeśli motorower to 45km/h ale jak jest te 50km/h dopuszczalne w innych krajach unii to ciekawe co na to prawo wspólnotowe. albo produkcja nowego pojazdu (1 szt. rocznie). a jakby to niby miało wyglądać, produkcja przez kogo i z czego, z jakich elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl. Ale było a jakby to niby miało wyglądać, produkcja przez kogo i z czego, z jakich elementów. De facto każda zmiana przed I rejestracją jest produkcją nowego typu pojazdu - analogicznie do zabudowy pojazdów niekompletnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl. Ale było No i ciekawe że do tych zarejestrowanych wcześniej na 50km/h nie założono żadnych ograniczników. zmiana przed I rejestracją jest produkcją nowego typu pojazdu No fakt, że w tym wypadku trudno zdefiniować tę rejestrację ale jednak na pewno był już dopuszczony do ruchu i używany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 No i ciekawe że do tych zarejestrowanych wcześniej na 50km/h nie założono żadnych ograniczników. Większe jaja będą po wejściu w życie ustawy o kierujących. Motocykl będzie musiał mieć powyżej 50 cm3 pojemności, a motorower do 50 cm3 i 45 km/h max. Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Większe jaja będą po wejściu w życie ustawy o kierujących. Motocykl będzie musiał mieć powyżej 50 cm3 pojemności, a motorower do 50 cm3 i 45 km/h max. Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/h Michał, przecież zgodnie z PoRD motorower już jest tak własnie zdefiniowany od dawna: 46) motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h; Te "jaja" czyli zmiana z 50 na 45 km/h już zostały wprowadzone w Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602 Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. i obowiązują od 01.01.1998 Nie wiem po co powtarzanie w ustawie o kierujących tej już dawno obowiązującej definicji motoroweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Te "jaja" czyli zmiana z 50 na 45 km/h już zostały wprowadzone w Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. i obowiązują od 01.01.1998 Nie wiem po co powtarzanie w ustawie o kierujących tej już dawno obowiązującej definicji motoroweru. Zgadza się. Natomiast ustawa o kierujących wprowadzi motocykle i motorowery trójkołowe (obecnie definicje z PORD nie odpowiadają definicjom z rozp. w sprawie homologacji). Natomiast motocykle będą musiały mieć ponad 50 cm3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Maj 2012 Share Napisano 1 Maj 2012 Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/hNatomiast motocykle będą musiały mieć ponad 50 cm3. No faktycznie że tworzy to jakąś dziwną lukę. Jednak już i poprzednim razem nasz ustawodawca się też nie przejmował co pojazdami zarejestrowanymi już jako motorower n 50 km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 2 Maj 2012 Share Napisano 2 Maj 2012 Jeżeli w karcie motorowerowej niemieckiej pisze 50 km/h to motocykl i nic mnie więcej nie interesuje. Problem się zaczyna jak gówniarz się wysypie i zabije, a wtedy znikąd pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietrek_k Napisano 9 Maj 2012 Autor Share Napisano 9 Maj 2012 Wszystko jasne w temacie. Dzięki. Klient się nie pojawił na badaniu. Może ogranicza prędkość albo rezygnuje z zakupu pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.