bertone122 Napisano 2 Maj 2012 Share Napisano 2 Maj 2012 Witam. Jestem właścicielem samochodu Audi A4 B5 1.6 benz ADP. Auto wyszło z fabryki w grudniu 1994, pierwszy raz zarejestrowane było we Włoszech 27.04.1995 a w kraju 24.02.2005r. W dowodzie rejestracyjnym są pomyłki - pierwszej jestem pewien i dotyczy źle wpisanej daty pierwszej rejestracji za granicą (jest 1996 r. a powinno być 1995r.), a jeśli chodzi o pozostałe to chodzi o masy: 1. w kopii włoskiego dowodu jest napisane: - tara - 1320 - complessiva - 1745 - rimorchiabile - 1100 2. na tabliczce znamionowej mamy: - DMC - 1745 kg - masa zestawu - 2870 kg - max. nacisk na przednią oś - 920 kg - max. nacisk na tylną oś - 930/980 kg 3. w polskim DR mamy: - dopuszczalna ładowność - 425 kg - największy dopuszczalny nacisk osi - 9,00 kN - MMC - 1745 kg - DMC - 1745 kg - masa własna - 1320 kg - max. masa całkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca - 1100 kg/580 kg nie jestem pewien jaka powinna być wpisana masa własna, największy dop. nacisk osi, dopuszczalna ładowność i nie wiem czy jest wpisana prawidłowa MMC przyczepy bez hamulca. Prosiłbym o odszukanie tych wartości w katalogu ITS lub podobnym bo ja nie mam dostępu a w internecie na forum audi dowiedziałem się że auto powinno miec 1170 kg masy własnej ale chciałbym to potwierdzic. Ponadto chciałbym sie dowiedzieć czy jesli kiedys przyjedzie do mnie klient z takim problemem to czy muszę na BT wypełnić tylko zaświadczenie czy jeszcze DIP bo w tabelce Zał. 1 dział I Dz.U. 155 jest napisane że DIP wypełniam przy pierwszym badaniu przed pierwszą rejestracją w RP. Nie zamierzam raczej nic działać z tym dowodem bo to sa koszta i czas ale niedługo mam egzamin praktyczny i przyda się taka wiedza. Pozdrawiam i z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Maj 2012 Share Napisano 2 Maj 2012 DMC - 1745 kg Przy tej masie jest w katalogu ITS takie cudo: Audi A4 1.6 AUT B5L AHL M.wł. 1195-1295 MMC Przyczep 1200/595 Największy nacisk -9,30 (949kg) Najlepiej podaj VIN . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bertone122 Napisano 2 Maj 2012 Autor Share Napisano 2 Maj 2012 WAUZZZ8DZSA011972 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Maj 2012 Share Napisano 2 Maj 2012 Pozostaje poczekać na innych kolegów ,bo to co jeszcze mam już wiesz. Vehicle Identification No. WAUZZZ8DZSA011972 Model Designation audi a4 1.6 Model A4 Date of production 06.12.1994 Model year 1995 Sales type 8D2054 Engine code ADP Transmission code CTD Axle drive 5S Interior trim code QL Roof color N3 Exterior color / Paint Code N3 / Z6M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 2 Maj 2012 Share Napisano 2 Maj 2012 nie jestem pewien jaka powinna być wpisana masa własna, największy dop. nacisk osi, dopuszczalna ładowność i nie wiem czy jest wpisana prawidłowa MMC przyczepy bez hamulca. Prosiłbym o odszukanie tych wartości w katalogu ITS lub podobnym bo ja nie mam dostępu a w internecie na forum audi dowiedziałem się że auto powinno miec 1170 kg masy własnej ale chciałbym to potwierdzic. A powiedz, co będziesz brał pod uwagę przy ustalaniu parametrów, których nie ma na tabliczce znamionowej - dane wpisane w zagranicznym DR, czy dane z innych źródeł, np. podane na forum? Mnie ciekawi - skąd u Ciebie wątpliwości co do podanych w DR parametrów. Jakie wg Ciebie być powinny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Maj 2012 Share Napisano 2 Maj 2012 We Włoskich dowodach jest trochę namieszane. Przyślij skan na pw to go rozszyfruję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Maj 2012 Share Napisano 2 Maj 2012 DMC/MMC pojazdu na TZ i w zagranicznym DR takie samo - skąd wątpliwości, że błąd?? Masa własna... De facto samochodu nie waży się w trakcie badania. Zwyczajowo przyjmuje się przepisanie wartości z zagr. DR, jeśli jakoś rażąco nie odbiegają od normy - tutaj takiego odstępstwa nie widzę, bo wszystko mieści w widełkach katalogu ITS (pamiętaj, że reszta UE podaje masę własną z kierowcą, u nas bez i stąd różnica 75 kg - reszta w normie). Więc co w sumie budzi Twoje wątpliwości?? Domyślam się, że jedynie MMC przyczepy bez hamulca... No tutaj jest zonk, bo tego ustalić nie można (no - podobno w Bydgoszczy w Perfekcie uczą), więc tu tez albo przepisanie z zagr.DR, albo z jakiegoś homo... Dopasowanie tego parametru na zasadzie porównania z innymi autami może być ciężkie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bertone122 Napisano 2 Maj 2012 Autor Share Napisano 2 Maj 2012 IVVO jak tylko zeskanuje w pracy dowód włoski to Ci prześlę. Ogólnie teraz to myślę że z ciekawości tylko wjadę Audi na wagę na złomowisku i ją zważę jeśli chodzi o masę własną. Zastanawiam się jeszcze tylko czemu na tabliczce znamionowej mam napisane - nacisk osi tylnej - 930/980 kg - szukałem w necie tabliczek audi z czymś takim ale nie znalazłem. Najważniejsze dla mnie jest czy jesli przyjedzie do mnie na stacje klient z błędami w DR to czy po wykonaniu badania wystawiam tylko zaświadczenie z ustalonymi nowymi danymi czy wypełniam jeszcze DIP bo w tabelce Zał. 1 dział I Dz.U. 155 jest napisane że DIP wypełniam przy pierwszym badaniu przed pierwszą rejestracją w RP. Olga - nie wiem które dane mam brać pod uwagę na BT - te które są w DR włoskim (nie znam j. włoskiego) czy te które są bardziej prawdopodobne i rozsadne. A tak ogólnie to na kursie koledzy narobili zamieszania wokół mojego auta i DR i dlatego zacząłem się zastanawiać. Najlepsze w tym dowodzie jest to że jest wpisana zła data rejestracji za granicą ale w Karcie Pojazdu data jest OK ale na BT nie wołają Karty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Maj 2012 Share Napisano 2 Maj 2012 nacisk osi tylnej - 930/980 kg 930 - auto, 980 auto holujące przyczepę czy wypełniam jeszcze DIP bo w tabelce Zał. 1 dział I Dz.U. 155 jest napisane że DIP wypełniam przy pierwszym badaniu przed pierwszą rejestracją w RP. Sam sobie odpowiedziałeś, dip przy pierwszym - tylko te które są w DR włoskim (nie znam j. włoskiego) czy te które są bardziej prawdopodobne i rozsadne. rozsądne jest nie podważać zapisów w dowodzie jeśli nie masz solidnych podstaw, a takowych nie masz Najlepsze w tym dowodzie jest to że jest wpisana zła data rejestracji za granicą ale w Karcie Pojazdu data jest OK to idź do WK i Ci poprawią i to bez żadnego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Maj 2012 Share Napisano 3 Maj 2012 Ogólnie teraz to myślę że z ciekawości tylko wjadę Audi na wagę na złomowisku i ją zważę jeśli chodzi o masę własną. i nie zapomnij wcześniej opróżnić wnętrza i bagażnika z niefabrycznych elementów (np. skrzynka z ) oraz zatankować do pełna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 3 Maj 2012 Share Napisano 3 Maj 2012 oraz zatankować do pełna Oraz wysiąść z auta przed ważeniem ,,, a potem to już może zostaw tam to auto, by nie mieć z nim więcej problemów, bo to Polska właśnie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bertone122 Napisano 3 Maj 2012 Autor Share Napisano 3 Maj 2012 zostaw tam to auto nie ma takiej opcji, za ładne auto [ Dodano: 04-05-2012, 20:22 ] witam. zważyłem samochód i faktycznie okazało się że masa własna zgadza się , ciężkie to Audi. Pozostaje tylko rok rejestracji za granicą ale na razie nie ruszam tego pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 5 Maj 2012 Share Napisano 5 Maj 2012 Olga - nie wiem które dane mam brać pod uwagę na BT - te które są w DR włoskim (nie znam j. włoskiego) czy te które są bardziej prawdopodobne i rozsadne zważyłem samochód i faktycznie okazało się że masa własna zgadza się , ciężkie to Audi. To teraz już wiesz I w sumie dobrze, że sam doszedłeś do tego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.