Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

wiletrans

FIAT DUCATO kemping - zmiana liczby miejsc z 4 na 6

Polecane posty

wiletrans

Panowie. Mam dylemat. Klient ma Fiata Ducato - i chce zmienić liczbę miejsc z 4 na 6. Z tym ze 2 siedzenia - ( z których teraz mają być miejsca siedzące ) są tyłem do kierunku jazdy. Czy jeżeli zamontuje pasy itp. czy zrobić taką zmianę czy lepiej się tego "pozbyć" ; dzięki z góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

Poproś o zaświadczenie producenta o tym, że pojazd posiada fabryczne miejsca mocowania foteli oraz pasów bezpieczeństwa, oczywiście wszystkie elementy nowe, homologowane do tego pojazdu.

 

przy okazji: nie znalazłem nic na temat zakazu montażu foteli w przeciwnym kierunku do kierunku jazdy, przepisy zabraniają montażu siedzeń bokiem do kierunku jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Poproś o zaświadczenie producenta o tym, że pojazd posiada fabryczne miejsca mocowania foteli oraz pasów bezpieczeństwa,

 

A tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna wymagania od właściciela takiego zaświadczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna wymagania od właściciela takiego zaświadczenia?

Michał chyba nie muszę Ci tłumaczyć że siedzenia i pasy mają być zamontowane w fabrycznych punktach.

W jaki sposób diagnosta ma to sprawdzić? Albo opinia rzeczoznawcy ,albo niektórzy wykorzystują to :

§ 1. Dział określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lub

dopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc.

§ 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) naleŜy w moŜliwie największym

stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty

homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz

dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach

dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do

ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne

publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos
Poproś o zaświadczenie producenta o tym, że pojazd posiada fabryczne miejsca mocowania foteli oraz pasów bezpieczeństwa,

 

A tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna wymagania od właściciela takiego zaświadczenia?

 

Kolega powyżej Ci wyjaśnił. Dla mnie eot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Pytam, bo zawsze myślałem, że fabryczne miejsca mocowania foteli po prostu widać i diagnosta nie musi w tym celu wymagać zaświadczenia producenta.

 

Przepis o wykorzystywaniu dokumentów znam; nie znam tylko przepisu, który bezwzględnie wymagałby przedłożenia tego przez właściciela pojazdu (w odróżnieniu od opinii rzeczoznawcy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

Jestem wręcz pewny, że taki pojazd nie będzie posiadał takich punktów, a sposób podany przeze mnie jest w 100% skuteczny w przypadku gdy nie chcemy się takimi pomysłami zajmować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Czyli to bardziej sposób na zlanie klienta, a nie na faktyczne wytłumaczenie kwestii... No cóż - SKP może sobie na takie praktyki pozwolić... WK już nie zawsze.

 

Ja tu widzę dwie kwestie:

1. W momencie, kiedy to ja zabudowuję pojazd, to tak naprawdę JA JESTEM producentem finalnego pojazdu zgodnie z PoRD, więc to ja określam ile ma być miejsc... I co wobec tego? Żaden przepis nie zabrania wprowadzania zmian w zarejestrowanym pojeździe, żaden tez de facto nie zabrania na wykraczanie poza to, co pierwotnie ustaliła homologacja dla danego pojazdu (tamat wałkowany tu już nie raz - przeważnie przy temacie zmiany silnika)

2. Zdaję sobie sprawę, że SKP nie dysponuje środkami i metodami badawczymi, które pozwoliłyby zbadać prawidłowość takiego mocowania innego, niż to, które było homologowane w pojeździe "bazowym" - podstawowym. Stąd - wobec niechęci ponoszenia odpowiedzialności za coś, czego zbadać nie można de facto - chwytają się diagności takich, a nie innych przepisów, czemu trudno się dziwić...

 

Oba punkty trudno ze sobą pogodzić - zgadzam się. Ale warto o obu pamiętać - nie tylko o jednym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

Całkowita zgoda, lecz należy pamiętać o jednym, o jakości wykonania tych przeróbek, zamontowania całkowicie nowych foteli, pasów. W tym aspekcie taka przeróbka jest skazana na niepowodzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami, tym bardziej że pojazd ma być użytkowany niekomercyjnie, bo jak to może wyglądać w przypadku pojazdów do zarobku doskonale wiemy, większość nawet nie nadaje się do wjazdu na skp, ale na pewno są również wyjątki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Jestem wręcz pewny, że taki pojazd nie będzie posiadał takich punktów, a sposób podany przeze mnie jest w 100% skuteczny w przypadku gdy nie chcemy się takimi pomysłami zajmować.

Jeśli klient nie zna przepisów to pewnie tak. :cool:

Jeżeli jednak zna to wie że zgodnie z DzU 32 par. 11 pkt.7

w punkty kotwiczenia ma być wyposażony pojazd:

b) na siedzeniach innych niż przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 pażdziernika 2007 r.

 

Natomiast pasy bezpieczeństwa mają być zamontowane w pojeździe który ma punkty kotwiczenia.

 

Ten kemping to pojazd specjalny, nie osobowy, więc punkty kotwiczenia na siedzeniach innych niż przednie ma mieć po I-rej. 20.10.2007

 

Jeżeli dopatrzymy się w przepisie że dotyczy to "siedzeń skierowanych do przodu" to o pasach w tym przypadku ogóle nie ma co rozmawiać. :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
to o pasach w tym przypadku ogóle nie ma co rozmawiać

Tak wychodzi jak nie mamy wszystkich informacji. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

Pytanie pierwsze: w której instancji pozwolono by Ci dowieść że działałeś zgodnie z przepisami ?

 

drugie: czy prokurator wraz z biegłym doszukali by się ewentualnych nieprzepisowych działań.

 

Jak mawia klasyk: " jest ryzyko jest zabawa".

 

Niemniej jednak wygląda na to, że taką przeróbkę można by wykonać, przynajmniej teoretycznie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Tak wychodzi jak nie mamy wszystkich informacji. :D

Też tak myślę, że to Dukato to przed 20.10.2007 jest zarejestrowane... 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Mnie jeszcze zastanawia to czy " to" co jest w tej chwili zamontowane można uznać za siedzenie pasażera. Bo musi być jakaś przyczyna że nie zrobił tego od razu producent i nie homologował na 6 miejsc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Mnie jeszcze zastanawia to czy " to" co jest w tej chwili zamontowane można uznać za siedzenie pasażera. Bo musi być jakaś przyczyna że nie zrobił tego od razu producent i nie homologował na 6 miejsc.

 

A co jeśli ten kemping to polska "zabudowa jednostkowa" bez homologacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A co jeśli ten kemping to polska "zabudowa jednostkowa" bez homologacji?

Wolna amerykanka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No o tym mówimy, że to Polska zabudowa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Wolna amerykanka?

No właśnie o to chodzi że "homologacyjny argument" nie za bardzo tu pasuje.

Limitem może być brak fabrycznych punktów mocowań pasów lub punktów mocowań siedzeń z pasami zintegrowanymi ale oczywiście dla pojazdu w którym są one wymagane.

a jeśli obrócić te siedzenia tyłem do kierunku jazdy to już nie ma tego wymogu... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jjk1972

Te auto jest z założenia na 4 osoby. Nawet na 5 - nie da rady. Opinia rzeczoznawcy - zbędna. Nie da rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Te auto jest z założenia na 4 osoby.

 

A z czego to założenie wynika??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos
Te auto jest z założenia na 4 osoby.

 

A z czego to założenie wynika??

 

Z projektu producenta ? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jjk1972

ja miałem do tej pory wersje na 4 osoby. pewnie to wynika z konstrukcji pojazdu - co do liczby miejsc. nawet jak dokładnie przypatrzyć sie dokumentom źródłowym - auto z Niemiec - rzadko jast powyżej 4 osób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Rzadko to nie to samo co zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.