wiletrans Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 Panowie. Mam dylemat. Klient ma Fiata Ducato - i chce zmienić liczbę miejsc z 4 na 6. Z tym ze 2 siedzenia - ( z których teraz mają być miejsca siedzące ) są tyłem do kierunku jazdy. Czy jeżeli zamontuje pasy itp. czy zrobić taką zmianę czy lepiej się tego "pozbyć" ; dzięki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 Poproś o zaświadczenie producenta o tym, że pojazd posiada fabryczne miejsca mocowania foteli oraz pasów bezpieczeństwa, oczywiście wszystkie elementy nowe, homologowane do tego pojazdu. przy okazji: nie znalazłem nic na temat zakazu montażu foteli w przeciwnym kierunku do kierunku jazdy, przepisy zabraniają montażu siedzeń bokiem do kierunku jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 Poproś o zaświadczenie producenta o tym, że pojazd posiada fabryczne miejsca mocowania foteli oraz pasów bezpieczeństwa, A tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna wymagania od właściciela takiego zaświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 A tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna wymagania od właściciela takiego zaświadczenia? Michał chyba nie muszę Ci tłumaczyć że siedzenia i pasy mają być zamontowane w fabrycznych punktach. W jaki sposób diagnosta ma to sprawdzić? Albo opinia rzeczoznawcy ,albo niektórzy wykorzystują to : § 1. Dział określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lubdopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc. § 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) naleŜy w moŜliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 Poproś o zaświadczenie producenta o tym, że pojazd posiada fabryczne miejsca mocowania foteli oraz pasów bezpieczeństwa, A tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna wymagania od właściciela takiego zaświadczenia? Kolega powyżej Ci wyjaśnił. Dla mnie eot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 Pytam, bo zawsze myślałem, że fabryczne miejsca mocowania foteli po prostu widać i diagnosta nie musi w tym celu wymagać zaświadczenia producenta. Przepis o wykorzystywaniu dokumentów znam; nie znam tylko przepisu, który bezwzględnie wymagałby przedłożenia tego przez właściciela pojazdu (w odróżnieniu od opinii rzeczoznawcy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 Jestem wręcz pewny, że taki pojazd nie będzie posiadał takich punktów, a sposób podany przeze mnie jest w 100% skuteczny w przypadku gdy nie chcemy się takimi pomysłami zajmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Maj 2012 Share Napisano 7 Maj 2012 Czyli to bardziej sposób na zlanie klienta, a nie na faktyczne wytłumaczenie kwestii... No cóż - SKP może sobie na takie praktyki pozwolić... WK już nie zawsze. Ja tu widzę dwie kwestie: 1. W momencie, kiedy to ja zabudowuję pojazd, to tak naprawdę JA JESTEM producentem finalnego pojazdu zgodnie z PoRD, więc to ja określam ile ma być miejsc... I co wobec tego? Żaden przepis nie zabrania wprowadzania zmian w zarejestrowanym pojeździe, żaden tez de facto nie zabrania na wykraczanie poza to, co pierwotnie ustaliła homologacja dla danego pojazdu (tamat wałkowany tu już nie raz - przeważnie przy temacie zmiany silnika) 2. Zdaję sobie sprawę, że SKP nie dysponuje środkami i metodami badawczymi, które pozwoliłyby zbadać prawidłowość takiego mocowania innego, niż to, które było homologowane w pojeździe "bazowym" - podstawowym. Stąd - wobec niechęci ponoszenia odpowiedzialności za coś, czego zbadać nie można de facto - chwytają się diagności takich, a nie innych przepisów, czemu trudno się dziwić... Oba punkty trudno ze sobą pogodzić - zgadzam się. Ale warto o obu pamiętać - nie tylko o jednym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Całkowita zgoda, lecz należy pamiętać o jednym, o jakości wykonania tych przeróbek, zamontowania całkowicie nowych foteli, pasów. W tym aspekcie taka przeróbka jest skazana na niepowodzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami, tym bardziej że pojazd ma być użytkowany niekomercyjnie, bo jak to może wyglądać w przypadku pojazdów do zarobku doskonale wiemy, większość nawet nie nadaje się do wjazdu na skp, ale na pewno są również wyjątki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Jestem wręcz pewny, że taki pojazd nie będzie posiadał takich punktów, a sposób podany przeze mnie jest w 100% skuteczny w przypadku gdy nie chcemy się takimi pomysłami zajmować. Jeśli klient nie zna przepisów to pewnie tak. Jeżeli jednak zna to wie że zgodnie z DzU 32 par. 11 pkt.7 w punkty kotwiczenia ma być wyposażony pojazd: b) na siedzeniach innych niż przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 pażdziernika 2007 r. Natomiast pasy bezpieczeństwa mają być zamontowane w pojeździe który ma punkty kotwiczenia. Ten kemping to pojazd specjalny, nie osobowy, więc punkty kotwiczenia na siedzeniach innych niż przednie ma mieć po I-rej. 20.10.2007 Jeżeli dopatrzymy się w przepisie że dotyczy to "siedzeń skierowanych do przodu" to o pasach w tym przypadku ogóle nie ma co rozmawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 to o pasach w tym przypadku ogóle nie ma co rozmawiać Tak wychodzi jak nie mamy wszystkich informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Pytanie pierwsze: w której instancji pozwolono by Ci dowieść że działałeś zgodnie z przepisami ? drugie: czy prokurator wraz z biegłym doszukali by się ewentualnych nieprzepisowych działań. Jak mawia klasyk: " jest ryzyko jest zabawa". Niemniej jednak wygląda na to, że taką przeróbkę można by wykonać, przynajmniej teoretycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Tak wychodzi jak nie mamy wszystkich informacji. Też tak myślę, że to Dukato to przed 20.10.2007 jest zarejestrowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Mnie jeszcze zastanawia to czy " to" co jest w tej chwili zamontowane można uznać za siedzenie pasażera. Bo musi być jakaś przyczyna że nie zrobił tego od razu producent i nie homologował na 6 miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Mnie jeszcze zastanawia to czy " to" co jest w tej chwili zamontowane można uznać za siedzenie pasażera. Bo musi być jakaś przyczyna że nie zrobił tego od razu producent i nie homologował na 6 miejsc. A co jeśli ten kemping to polska "zabudowa jednostkowa" bez homologacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 A co jeśli ten kemping to polska "zabudowa jednostkowa" bez homologacji? Wolna amerykanka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 No o tym mówimy, że to Polska zabudowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Wolna amerykanka? No właśnie o to chodzi że "homologacyjny argument" nie za bardzo tu pasuje. Limitem może być brak fabrycznych punktów mocowań pasów lub punktów mocowań siedzeń z pasami zintegrowanymi ale oczywiście dla pojazdu w którym są one wymagane. a jeśli obrócić te siedzenia tyłem do kierunku jazdy to już nie ma tego wymogu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jjk1972 Napisano 10 Maj 2012 Share Napisano 10 Maj 2012 Te auto jest z założenia na 4 osoby. Nawet na 5 - nie da rady. Opinia rzeczoznawcy - zbędna. Nie da rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Maj 2012 Share Napisano 10 Maj 2012 Te auto jest z założenia na 4 osoby. A z czego to założenie wynika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 11 Maj 2012 Share Napisano 11 Maj 2012 Te auto jest z założenia na 4 osoby. A z czego to założenie wynika?? Z projektu producenta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Maj 2012 Share Napisano 11 Maj 2012 Te auto jest z założenia na 4 osoby.A z czego to założenie wynika?? Z projektu producenta ? Zapewne. Tutaj Ducato Camper 1998r na 6 miejsc. http://moto.gratka.pl/tresc/fiat-ducato-camper-2-5-jtd-laika-2-5-12944624.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 11 Maj 2012 Share Napisano 11 Maj 2012 Te auto jest z założenia na 4 osoby.A z czego to założenie wynika?? Z projektu producenta ? Zapewne. Tutaj Ducato Camper 1998r na 6 miejsc. http://moto.gratka.pl/tresc/fiat-ducato-camper-2-5-jtd-laika-2-5-12944624.html Nie zapominaj o tym, że te miejsca akurat są przeznaczone do innej funkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jjk1972 Napisano 11 Maj 2012 Share Napisano 11 Maj 2012 ja miałem do tej pory wersje na 4 osoby. pewnie to wynika z konstrukcji pojazdu - co do liczby miejsc. nawet jak dokładnie przypatrzyć sie dokumentom źródłowym - auto z Niemiec - rzadko jast powyżej 4 osób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Maj 2012 Share Napisano 11 Maj 2012 Rzadko to nie to samo co zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.