menzuramenzura Napisano 20 Maj 2012 Share Napisano 20 Maj 2012 Witam, rzecz tyczy się poniższego pojazdu: Rama własnej konstrukcji, na to narzucone opakowanie o wyglądzie 125p. Czy taki pojazd może zostać dopuszczony do ruchu jako SAM mając na wyposażeniu - szyby: tylną, oraz w tylnych drzwiach wykonane z poliwęglanu - szyby w drzwiach przednich z poliwęglanu - klatkę bezpieczeństwa (czy ewentualnie można by to potraktować jako integralną część ramy, wyglądem nawiązującą do klatek w autach sportowych?) - brak ogrzewania -brak urządzenia do wentylacji kabiny -brak tylnego światła przeciwmgielnego - brak zderzaków - maska silnika z laminatu, mocowana na zapinki -chłodnica oleju umieszczona na zewnątrz pojazdu, na przednim pasie Pozdrawiam, liczę na pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Maj 2012 Share Napisano 20 Maj 2012 ciemność widzę ... pojazd dopuszczany do ruchu pierwszy raz musi spełniać wszystkie wymagania obowiązujące w dniu rejestracji więc jak piszesz o braku nawet św.p.mgielnego to wynik OBT = N a jest masa innych wymogów: np. układ EOBD, pochłanianie oparów paliwa, wyjścia bezpieczeństwa poza tym koła wystające poza obrys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
menzuramenzura Napisano 20 Maj 2012 Autor Share Napisano 20 Maj 2012 Błotniki będą poszerzane, koła nie będą wystawać poza obrys. W sumie, odnośnie świateł,czy poliwęglanu niepotrzebnie pytam, jasno jest napisane w warunkach technicznych. co i jak ma być. Jak mają się sprawy odnośnie klatki w tego typu pojeździe? Który przepis reguluje/zakazuje/dopuszcza montaż maski silnika za pomocą zapinek? Czy maska może być wykonana z laminatu? Czy chłodnia oleju na przednim pasie może zostać potraktowana jako zagrożenie dla pieszych przy ewentualnej kolizji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Maj 2012 Share Napisano 20 Maj 2012 na to narzucone opakowanie o wyglądzie 125p. Ładnie nazwane , mi to wygląda na oryginalne nadwozie Fiata 125 które miało kiedyś nadany numer. Co prawda w nadwoziu dokonanych pewnych zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 20 Maj 2012 Share Napisano 20 Maj 2012 szyby: tylną, oraz w tylnych drzwiach wykonane z poliwęglanu - szyby w drzwiach przednich z poliwęglanu Szyby nieocechowane = N (negatywny wynik badania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Maj 2012 Share Napisano 20 Maj 2012 Ładnie nazwane , mi to wygląda na oryginalne nadwozie Fiata 125 które miało kiedyś nadany numer. Ale teraz pewnie już nie ma. I co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Maj 2012 Share Napisano 20 Maj 2012 Ale teraz pewnie już nie ma. I co? A nawet gdyby miał to co? Moim zdaniem "definicję" SAM-a i tak spełnia, ale nie spełnia warunków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Maj 2012 Share Napisano 21 Maj 2012 A nawet gdyby miał to co? Jak będzie trefne ,to co?Pomimo tego że definicję SAM-a spełnia ,ja bym uważał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Maj 2012 Share Napisano 21 Maj 2012 a jest masa innych wymogów: No własnie. Czy dziś możemy zarejestrować samochód M1 bez poduszek, pasów z napinaczami, bez ABS-u? Wiadomo że są wymagane i pojazd bez nich nie przedzie homologacji i nie zostanie zarejestrowany. Jednak tych wymogów tych nie ma w PoRD ani w DzU 32. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Maj 2012 Share Napisano 21 Maj 2012 Już kiedyś poruszałem te kwestie przy innych tematach. Silnik musiał by mieć normę E5 lub wyższą... Tylko, że w warunkach SKP i tak tego nie zbadacie... Przykłady można by mnożyć. [ Dodano: 21-05-2012, 15:20 ] A wszystko to powoduje, że moim zdaniem, pojazdy marki SAM (z wyjątkiem przyczepek lekkich) w ogóle nie powinny nic szukać na "normalnych" SKP. Tylko wyznaczone stacje na terenie kraju - tak ja było jeszcze przed 2003 rokiem zdaje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Maj 2012 Share Napisano 21 Maj 2012 A wszystko to powoduje, że moim zdaniem, pojazdy marki SAM (z wyjątkiem przyczepek lekkich) w ogóle nie powinny nic szukać na "normalnych" SKP Moje zdanie jest podobne w tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Maj 2012 Share Napisano 21 Maj 2012 A wszystko to powoduje, że moim zdaniem, pojazdy marki SAM (z wyjątkiem przyczepek lekkich) w ogóle nie powinny nic szukać na "normalnych" SKP Moje zdanie jest podobne w tej kwestii. Moje też ale co z tego? Ten pojazd na jakiejś SKP i tak przejdzie przegląd jako SAM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
menzuramenzura Napisano 21 Maj 2012 Autor Share Napisano 21 Maj 2012 A czy uzyskam jakąś podpowiedź w poniższych kwestiach? Jak mają się sprawy odnośnie klatki w tego typu pojeździe?Który przepis reguluje/zakazuje/dopuszcza montaż maski silnika za pomocą zapinek? Czy maska może być wykonana z laminatu? Czy chłodnia oleju na przednim pasie może zostać potraktowana jako zagrożenie dla pieszych przy ewentualnej kolizji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 21 Maj 2012 Share Napisano 21 Maj 2012 Szyby nieocechowane = N (negatywny wynik badania) Z tymi cechami to troszkę bym sie zastanowił [oczywiście bez urazy] Art. 68.-od ust.1 do 16 , lecz nas interesuje ten ust. 1 17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu: 1) zabytkowego; 2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM"; 3) specjalnego lub uŜywanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, StraŜy Granicznej, kontroli skarbowej, SłuŜby Celnej, SłuŜby Więziennej oraz StraŜy PoŜarnej; 4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 21 Maj 2012 Share Napisano 21 Maj 2012 A czy uzyskam jakąś podpowiedź w poniższych kwestiach?Jak mają się sprawy odnośnie klatki w tego typu pojeździe?Który przepis reguluje/zakazuje/dopuszcza montaż maski silnika za pomocą zapinek? Czy maska może być wykonana z laminatu? Czy chłodnia oleju na przednim pasie może zostać potraktowana jako zagrożenie dla pieszych przy ewentualnej kolizji? Prawo o ruchu drogowym Dział III Pojazdy Rozdział 1 Warunki techniczne pojazdów Art. 66. 1.Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 22 Maj 2012 Share Napisano 22 Maj 2012 Z tymi cechami to troszkę bym sie zastanowił [oczywiście bez urazy] Oczywiście bez urazy ale wolałbym nie dopuścić pojazdu którego szyby nie wiadomo jak się zachowają w przypadku rozbicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.