Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

c64club

Motocykl - swap silnika dwusuwowego na czterosuwowy

Polecane posty

c64club

Nabyłem motocykl. W dowodzie ma 250cc i tyle miał w oryginale. Machina stara, pierwsza rejestracja długo przed 1993. Ma wsadzony silnik 350cc. Chcę mu wbudować z powrotem 250, ale skoro już się mam bawić w przekladki, wolałbym od razu wstawić mu czterosuwa. Paliwo i pojemność skokowa pozostają bez zmian, mocy w dowodzie nie wpisano, ale ten 4T ma taką samą jak na tabliczce znamionowej motocykla. Czy pojazd po takiej zmianie wymaga dodatkowych badań?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Wg dowodu nic się nie zmieni (bo zakładam, że masa własna również +- 5 kg się nie zmieni), więc zgodnie z przepisami żadnych zmian nie zgłaszasz, a tym samym nie musisz robić żadnych innych dodatkowych badań :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Wg dowodu nic się nie zmieni (bo zakładam, że masa własna również +- 5 kg się nie zmieni), więc zgodnie z przepisami żadnych zmian nie zgłaszasz, a tym samym nie musisz robić żadnych innych dodatkowych badań :)

 

Dokładnie tak, chociaż do samej rejestracji (nie wiem, czy już przerejestrowałeś na siebie) może być wymagane badanie dodatkowe ustalające brakujące dane, czyli moc silnika, która powinna być wpisana w dowodzie rejestracyjnym motocykla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c64club

Jeśli przy rejestracji trzeba będzie uzupełnić dowód o takie dane, to już wolę po swapie. Moto wg dowodu waży 0 kg i tyleż samo ma DMC, więc i tak trzeba będzie to odkręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Jeśli przy rejestracji trzeba będzie uzupełnić dowód o takie dane, to już wolę po swapie. Moto wg dowodu waży 0 kg i tyleż samo ma DMC, więc i tak trzeba będzie to odkręcić.

 

Najlepiej po swapie - wymieniasz silnik, ustalasz wszystkie dane i rejestrujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c64club

Jeszcze takie pytanie "praktyczne". Na rejestrację mam jeszcze 28 dni. Sporo na taką robotę, ale gdyby się coś powinęło, jest jakiś problem z rejestracją po np 42 dniach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie - na dzień dzisiejszy żadnego.

Pamiętaj tylko o zachowaniu ciągłości OC niezależnie od przerejestrowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Przy zmianie z dwusuwa na czterosów to zmienia się rodzaj paliwa [mieszanka olej-benyna na benzyna] - jeśli owa adnotacja była w DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
Przy zmianie z dwusuwa na czterosów to zmienia się rodzaj paliwa [mieszanka olej-benyna na benzyna]
:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c64club

W nowych dowodach nie widziałem adnotacji. Zawsze występuje literka P.

 

BTW czy pojazd w wieku ponad 40 lat też musi mieć ciągłość OC? Ostatnio dotarła do mnie rewelacja, że jako historyczny nie musi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
BTW czy pojazd w wieku ponad 40 lat też musi mieć ciągłość OC? Ostatnio dotarła do mnie rewelacja, że jako historyczny nie musi.

 

Jeśli ma co najmniej 40 lat to nie musi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
W nowych dowodach nie widziałem adnotacji. Zawsze występuje literka P.

 

P - benzyna, D - olej napędowy, M - mieszanka (paliwo-olej), LPG - gaz płynny (propan-butan), CNG - gaz ziemny sprężony (metan), 999 - inne, LNG - gaz ziemny skroplony (metan), EE - energia elektryczna, H - wodór, BD - biodiesel, E85 - etanol,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c64club

Teraz jeszcze kwestia montażu silnika o mniejszej pojemności.

Na co się narażam mając zamontowany silnik o pojemności 233 cm3 a w dowodzie 249? Bo ten model w wersji 233 jest dosyć popularny i w razie np. zatarcia łatwiej zdobyć komplet tłok-cylinder 233 niż 249.

 

Jest jakieś "pobłażenie" lub w takim przypadku (lub wręcz dozwolone) czy to taka sama niezgodność jak gdybym sobie litra zamontował w DR pozostawiając wpis 249cm3?

 

Osobiście mam dwusuwa zarejestrowanego z wpisem P w dowodzie. Jeszcze nie widziałem "M". Ignorancja człowieków w WK czy błąd w papierach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Osobiście mam dwusuwa zarejestrowanego z wpisem P w dowodzie. Jeszcze nie widziałem "M"

 

No pewnie faktycznie byłaby to perełka. Ja przyznam tez chyba nie widziałem w swojej karierze takiego. No - może raz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.