c64club Napisano 28 Maj 2012 Share Napisano 28 Maj 2012 Nabyłem motocykl. W dowodzie ma 250cc i tyle miał w oryginale. Machina stara, pierwsza rejestracja długo przed 1993. Ma wsadzony silnik 350cc. Chcę mu wbudować z powrotem 250, ale skoro już się mam bawić w przekladki, wolałbym od razu wstawić mu czterosuwa. Paliwo i pojemność skokowa pozostają bez zmian, mocy w dowodzie nie wpisano, ale ten 4T ma taką samą jak na tabliczce znamionowej motocykla. Czy pojazd po takiej zmianie wymaga dodatkowych badań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Maj 2012 Share Napisano 28 Maj 2012 Wg dowodu nic się nie zmieni (bo zakładam, że masa własna również +- 5 kg się nie zmieni), więc zgodnie z przepisami żadnych zmian nie zgłaszasz, a tym samym nie musisz robić żadnych innych dodatkowych badań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Maj 2012 Share Napisano 28 Maj 2012 Wg dowodu nic się nie zmieni (bo zakładam, że masa własna również +- 5 kg się nie zmieni), więc zgodnie z przepisami żadnych zmian nie zgłaszasz, a tym samym nie musisz robić żadnych innych dodatkowych badań Dokładnie tak, chociaż do samej rejestracji (nie wiem, czy już przerejestrowałeś na siebie) może być wymagane badanie dodatkowe ustalające brakujące dane, czyli moc silnika, która powinna być wpisana w dowodzie rejestracyjnym motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 28 Maj 2012 Autor Share Napisano 28 Maj 2012 Jeśli przy rejestracji trzeba będzie uzupełnić dowód o takie dane, to już wolę po swapie. Moto wg dowodu waży 0 kg i tyleż samo ma DMC, więc i tak trzeba będzie to odkręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Maj 2012 Share Napisano 28 Maj 2012 Jeśli przy rejestracji trzeba będzie uzupełnić dowód o takie dane, to już wolę po swapie. Moto wg dowodu waży 0 kg i tyleż samo ma DMC, więc i tak trzeba będzie to odkręcić. Najlepiej po swapie - wymieniasz silnik, ustalasz wszystkie dane i rejestrujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 29 Maj 2012 Autor Share Napisano 29 Maj 2012 Jeszcze takie pytanie "praktyczne". Na rejestrację mam jeszcze 28 dni. Sporo na taką robotę, ale gdyby się coś powinęło, jest jakiś problem z rejestracją po np 42 dniach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Maj 2012 Share Napisano 29 Maj 2012 Nie - na dzień dzisiejszy żadnego. Pamiętaj tylko o zachowaniu ciągłości OC niezależnie od przerejestrowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 29 Maj 2012 Share Napisano 29 Maj 2012 Przy zmianie z dwusuwa na czterosów to zmienia się rodzaj paliwa [mieszanka olej-benyna na benzyna] - jeśli owa adnotacja była w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 29 Maj 2012 Share Napisano 29 Maj 2012 Przy zmianie z dwusuwa na czterosów to zmienia się rodzaj paliwa [mieszanka olej-benyna na benzyna] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 29 Maj 2012 Autor Share Napisano 29 Maj 2012 W nowych dowodach nie widziałem adnotacji. Zawsze występuje literka P. BTW czy pojazd w wieku ponad 40 lat też musi mieć ciągłość OC? Ostatnio dotarła do mnie rewelacja, że jako historyczny nie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Maj 2012 Share Napisano 29 Maj 2012 BTW czy pojazd w wieku ponad 40 lat też musi mieć ciągłość OC? Ostatnio dotarła do mnie rewelacja, że jako historyczny nie musi. Jeśli ma co najmniej 40 lat to nie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Maj 2012 Share Napisano 29 Maj 2012 W nowych dowodach nie widziałem adnotacji. Zawsze występuje literka P. P - benzyna, D - olej napędowy, M - mieszanka (paliwo-olej), LPG - gaz płynny (propan-butan), CNG - gaz ziemny sprężony (metan), 999 - inne, LNG - gaz ziemny skroplony (metan), EE - energia elektryczna, H - wodór, BD - biodiesel, E85 - etanol, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 29 Maj 2012 Autor Share Napisano 29 Maj 2012 Teraz jeszcze kwestia montażu silnika o mniejszej pojemności. Na co się narażam mając zamontowany silnik o pojemności 233 cm3 a w dowodzie 249? Bo ten model w wersji 233 jest dosyć popularny i w razie np. zatarcia łatwiej zdobyć komplet tłok-cylinder 233 niż 249. Jest jakieś "pobłażenie" lub w takim przypadku (lub wręcz dozwolone) czy to taka sama niezgodność jak gdybym sobie litra zamontował w DR pozostawiając wpis 249cm3? Osobiście mam dwusuwa zarejestrowanego z wpisem P w dowodzie. Jeszcze nie widziałem "M". Ignorancja człowieków w WK czy błąd w papierach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Maj 2012 Share Napisano 29 Maj 2012 Osobiście mam dwusuwa zarejestrowanego z wpisem P w dowodzie. Jeszcze nie widziałem "M" No pewnie faktycznie byłaby to perełka. Ja przyznam tez chyba nie widziałem w swojej karierze takiego. No - może raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.