c64club Napisano 31 Maj 2012 Share Napisano 31 Maj 2012 Jak ma się sprawa z tym "piórem"? Tablica w kształcie łuku, której użycie wycofano w 1964. Pojazd z 1958 roku, jest na normalnej tablicy. Czyli zabytkiem w sensie formalnym nie jest, ale jest "historyczny" - ma ponad 40 lat. Czy ta blacha jest dopuszczalna? Jeśli tak, to czy w związku z tym motocykl może dostać np. jakieś ograniczenie prędkości czy też normalnie może się poruszać i ten element nie spowoduje otrzymania N? Druga sprawa to numer ramy/pojazdu. Nabity na jednym z mocowań silnika a nie na główce jak się to później przyjęło, ale takie miejsce wskazuje fabryczna instrukcja. Problem w tym, że na TZ i w DR widnieje 2840, a na tym mocowaniu się komuś pół wieku temu nieco omsknął numerator i bardziej to przypomina 2340 niż 2840, jakoś to przez te 50 parę lat funkcjonowało. No właśnie, "jakoś". Czy taki błąd się w jakiś sposób poprawia? Wniosek o zastępczą TZ, uwaga w DR, czy też jak sprzęt zajedzie na SKP to DR poleci do wora i trzeba będzie to odkręcać w jakiś karkołomny sposób? A może trzeba znaleźć artystę z takim numeratorem i "dobić" tę ósemkę do porządku i nie trzeba na to kwitów żadnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 31 Maj 2012 Share Napisano 31 Maj 2012 Jeśli wycofano no to nie może mieć. Jeśli na tabliczce jest "8" a na ramie nie do końca dokładnie "8" to bynajmniej ja nie widzę problemu> Możliwe że po zeskrobaniu farby było by widoczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 31 Maj 2012 Autor Share Napisano 31 Maj 2012 To nie jest tak jak np. z kierunkami, że motocykl sprzed któregoś tam roku nie podpada pod nowe zarządzenie? Niestety ta ósemka jest po prostu "niedorobiona". Komuś się młotek obsunął i bardziej przybił w prawo. żadne skrobanie farby nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 1 Czerwiec 2012 Share Napisano 1 Czerwiec 2012 Niestety ta ósemka jest po prostu "niedorobiona". I niech tak zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 1 Czerwiec 2012 Share Napisano 1 Czerwiec 2012 Ja tam przyjął bym ze to "8" przypuszczam iż teczka tego motoru po tylu latach już zżółkła i tam tego też nikt nie znajdzie [ Dodano: 01-06-2012, 12:05 ] A nr na przednim błotniku dodają splendoru starej maszynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 1 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2012 Teczka prawdopodobnie nie istnieje - fabrykę zlikwidowano w latach 70. A co do "pióra" zastanawiam się czy jest dzisiaj dozwolone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Czerwiec 2012 Share Napisano 1 Czerwiec 2012 A co do "pióra" zastanawiam się czy jest dzisiaj dozwolone. NIE PoRD Art. 66. 4. Zabrania się: 1) umieszczania wewnątrz i zewnątrz pojazdu wystających spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów, które mogą spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 1 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2012 To, że dzisiaj nie wolno czegoś takiego umieścić, to kojarzę. Z tego samego powodu zaniechano tych piór w 1964. Ale czy z motocykla z lat 40 czy 50 należy je dzisiaj usuwać? Albo zastąpić tworzywem, które się pokruszy w razie "w"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 1 Czerwiec 2012 Share Napisano 1 Czerwiec 2012 Czy ta blacha jest dopuszczalna? Jeśli tak, to czy w związku z tym motocykl może dostać np. jakieś ograniczenie prędkości czy też normalnie może się poruszać ? Dostanie oganiczenie prędkości podczas silnych wiatrów bocznych ze wzg na mozliwość naruszenia stabilności pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 A co do "pióra" zastanawiam się czy jest dzisiaj dozwolone. NIE PoRD Art. 66. 4. Zabrania się: 1) umieszczania wewnątrz i zewnątrz pojazdu wystających spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów, które mogą spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu; niedotyczy zabytków:) warto pamietac ze wikszosc z nich miała fbrycznie dokrecone taki blaszki POD MaLOWANIE.... do 80ktoregos roku obowiazkowo na błotniku miał byc malowany numer... a do 60 ktoregos miała byc dokrecona blacha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 niedotyczy zabytków:) A dlaczego nie dotyczy? Proszę o podstawę prawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 ależ proszę bardzo: Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2003 nr 162 poz. 1568) Art 3 od punkt 1 zabytek - nieruchomość lub rzecz ruchomą, ich części lub zespoły, będące dziełem człowieka lub związane z jego działalnością i stanowiące świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia, których zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na posiadaną wartość historyczną, artystyczną lub naukową; takowa tablica jest wartościa historyczna poniewaz ukazuje zaleznosci prawne z tamtych lat:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 Ale nie znaczy to, że ta wartość historyczna musi być dopuszczona do ruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 podaj podstawe prawna:) [ Dodano: 08-07-2012, 11:15 ] PoRD Art. 66. 4. Zabrania się: 1) umieszczania wewnątrz i zewnątrz pojazdu wystających spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów, które mogą spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu; to mnie nie przekonuje.... nie uwazam by taka czesc była niebezpieczna:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 to mnie nie przekonuje.... nie uwazam by taka czesc była niebezpieczna:) Ja też, ale może tak uważać diagnosta lub policjant - i w sumie każdy może mieć rację, bo "pióro" można jednak podciągnąć pod cytowany tutaj artykuł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 mozna ale nie trzeba... zawsze mozna sie odwołac od decyzji diagnosty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 mozna ale nie trzeba... zawsze mozna sie odwołac od decyzji diagnosty... W jaki sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 prawo cywilne... błagam nie karz mi szukac do tego podstawy prawnej... diagnosta jest urzednikiem, a od kazdej urzedowej decyzji mozna sie odwołac w ciagu ilus tam dni.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 diagnosta jest urzednikiem, a od kazdej urzedowej decyzji mozna sie odwołac w ciagu ilus tam dni.... Diagnosta nie jest urzędnikiem, nie wydaje żadnych decyzji (więc nie można się od nich odwoływać). Przeprowadza badanie techniczne i wystawia zaświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 pokaz mi czlowieka a paragraf sie znajdzie;p;p teraz tutaj juz wchodzimy własnie w szukanie haków na siebie.... i takie działanie z obydwu stron moze doprowadzic do przepychanek i odbijania piłeczek.... rownie dobrze przed wjazdem na SKP mozna odkrecic blaszke a po wyjezdzie z niej dokrecic ją.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 jakoś nigdy nie słyszałem o fabrycznych blachach na błotniku do malowania nr rej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motonita Napisano 8 Lipiec 2012 Share Napisano 8 Lipiec 2012 no widzisz a ja slyszalem o gotowych blaszkach na kturych sie malowalo numery rejestracyjne:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 8 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2012 Niebezpieczna może być, jakby kogoś dziabnąć takim błotnikiem w udo, nawet przy małej prędkości po hamowaniu kiedy pieszy wyskoczy na jezdnię. Zwykłe koło motocyklowe albo gładki błotnik nabije siniaka przy prędkości, przy której tablica mogłaby przeciąć mięśnie. Dlatego wymieniam ją na polipropylenową, wyciętą z kanisterka po płynie do naczyń i pomalowaną. Wygląd pozostanie, numer rejestracyjny będę mieć z przodu, a w razie "W" się taka tablica zegnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 ja slyszalem Ja słyszałem co innego , czyli wszystko opiera się tylko na słuchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Do 1964 r. na motocyklach umieszczało się dwie tablice - przednią i tylną. Tablica przednia była umieszczana na błotniku, numer rejestracyjny motocykla był umieszczony po obu stronach tablicy. W 1964 r. wycofano tablicę przednią. Od tego czasu numer rejestracyjny motocykla musiał być namalowany z obu stron przedniego błotnika. Jakbyś nie słuchaj tylko TV TRWAM to słyszał byś to i owo No tak... Ale mówimy o roku 1964... Czyli o okresie, którego wg Ciebie zapewne w ogóle nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.