Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Bogusław Maćkowski

CEIDG wpis działalności regulowanej przez Urząd do 30.06.12

Polecane posty

Bogusław Maćkowski

Witam serdecznie.

 

W ubiegłym tygodniu miałem zaszczyt być szkolony przez Ministerstwo Gospodarki, które dla całego rejonu szkoliło urzędników z wpisu do CEIDG przedsiębiorców posiadających licencje, koncesje, działalność regulowaną w tym stacji kontroli pojazdów. Cale szczęście szkolenie było w Bydgoszczy :-) A ponieważ z całej Polski mam już telefony od kolegów i koleżanek to dla ułatwienia poruszam temat byśmy sobie tu mogli pomóc i podaje podstawowe kroki.

 

Jeśli przedsiębiorca ma profil zaufany to nawet z plaży na Wyspach Kanaryjskich może zgłaszać zmiany, bądź zakładać działalność gospodarczą i dziennie takich wejść na strony www i zgłaszania zmian z Polski i Świata jest 1600.

 

Poszczególne kroki dla urzędników prowadzących działalność regulowaną:

 

Krok 1 - uzyskanie u informatyków podpisu kwalifikowanego. Trochę to trwa, jest płatne i trzeba odebrać osobiście. Profil zaufany jest bezpłatny ale dla urzędnika będzie skomplikowana procedura wpisu poszczególnych przedsiębiorców w związku z weryfikacją. Profil zaufany jest idealny dla przedsiębiorcy i Kowalskiego. Natomiast karta podpisu kwalifikowanego jest aktywna przez cały czas i nie wymaga dodatkowych weryfikacji w trakcie wprowadzania danych do CEIDG.

 

Krok 2 - potwierdzenie przez Urząd, do CEIDG danych konkretnych urzędników upoważnionych do aktualizacji danych przedsiębiorców prowadzących SKP.

 

Krok 3 - zalogowanie się na www.ceidg.gov.pl

 

Krok 4 - przekazanie danych za pomocą pliku przygotowanego pod excel. Plik będzie dołączany z stron CEIDG aplikacji RDR. W przekazanych danych powinno być jako oddzielne kolumny: oznaczenie przedsiębiorcy, adres, NIP, numer sprawy z JRWA pierwszego wpisu, nr zaświadczenia, kod rozpoznawczy, rodzaj stacji i zakres badań,

 

Krok 5 - czynności te musimy wykonać do 30.06.2012r.

 

Krok 6 - do rejestrów zamieszczamy przedsiębiorców wpisanych dotychczas do EDG, którzy aktualnie są wpisani do rejestru działalności regulowanej oraz dodatkowo dopisujemy tych posiadających KRS. Ponadto w bazie muszą znaleźć się przedsiębiorcy, którym wydano zakaz prowadzenia stacji kontroli pojazdów, który nadal jest aktywny.

Tych, którzy wykreślili się na swój wniosek albo okres karencji minął nie zamieszczamy.

 

=======================================================

Konkretny format pliku nie jest jeszcze znany aczkolwiek excel będzie dopuszczalny, gdyż nie wszyscy potrafią przekonwertować go na XSD.

Szczegóły dla urzędników należy obserwować na zakładce Informacja dla rejestrów RDR.

https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/?D;806d7cad-75e8-497d-8ecb-986043843465

 

Nie wysyłamy rejestrów papierowych i plików jako załącznik do emaila tylko po zalogowaniu się wskazujemy plik do wyeksportowania z urzędowego komputera.

 

A ja siedzę w szafie sprawdzając numery JRWA z 2004r. kiedy to rozpoczęły się pierwsze wpisy do rejestrów RDR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

I po co to wszystko???

 

Wydawałoby się po, że jak trafię do jakiegoś urzędu, to nie będę musiał udokumentować pewnych faktów... Bo przecież jest rejestr elektroniczny. Ale jak znam życie, to jak trafię do jakiegoś UM... jakiegoś losowego - dajmy na to w Bydgoszczy :) , to bez kserówki zaświadczenia o działalności i tak się nie obejdzie załatwienie czegokolwiek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Niestety w elektronicznej ewidencji nie ma adresu zamieszkania ani (co gorsze) numeru PESEL. Dlatego jeśli w DR figuruje Jan Kowalski zam. Warszawa, a na fakturze sprzedaje firma X Jan Kowalski Poznań - to niestety brakuje nam danych pozwalających jednoznacznie stwierdzić, że to właśnie ten Jan Kowalski z Warszawy prowadzi działalność X w Poznaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Tak - niestety do identyfikacji "adresowej" ta baza nie pomoże. Ale już do udokumentowania samego faktu prowadzenia działalności, czy jej profilu powinno starczyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski
dajmy na to w Bydgoszczy :) , to bez kserówki zaświadczenia o działalności i tak się nie obejdzie załatwienie czegokolwiek

 

Już ktoś zapomniał jak się siedziało za biurkiem w Urzędzie :-P .

Akurat Bydgoszcz jest miastem idącym daleko w stronę klienta. Jak tylko weszło CEIDG nikt nie musi dostarczać pisemnych zaświadczeń. Mamy elektroniczne wglądy w wewnętrzną bazę przedsiębiorców oraz CEIDG a także KRS a to oznacza, że nawet nie pytamy o pisemne zaświadczenia.

Wyjątek stanowi prokura, która jest dokumentem pełnomocnictwa a tu kpa wymaga dokument. Ale po szkoleniu z Min. Gospodarki już rozważają by wpis w elektronicznej wersji stanowił podstawę pełnomocnictwa. Nie wiedzą tylko jak rozwiązać problem opłaty 17 zł od pełnomocnictwa.

 

Tak więc założenie działalności regulowanej Ośrodków Szkolenia Kierowców, Stacji Kontroli Pojazdów, oraz działalności licencjonowanej na transport drogowy odbywa się bez dokumentów REGON, NIP, zaświadczeń CEIDG lub KRS wystarczy podanie numerów a resztę sprawdza urzędnik w bazie centralnej.

 

Mało tego wzywając przedsiębiorcę do kontroli nie jest on zobowiązany do okazania tych dokumentów, gdyż wystarczy wgląd elektroniczny na dzień kontroli.

Tak działa Bydgoszcz :lol::x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Tak działa Bydgoszcz :lol::x

 

No to się cieszę, że w końcu do tego UM Bydgoszcz dojrzał, bo nie chcę Ci dawać linka do niedawnej jeszcze naszej dyskusji, w której wyrażałeś oburzenie, że pracownicy UM Bydgoszcz będą teraz musieli w internecie sprawdzać pewne rzeczy! Jak to bardo wydłuży czas obsługi i uprzykrzy pracę pracownikom UM... :) No ale jak już jest OK to OK :)

 

I nie zapomniałem jak to się siedziało za biurkiem. Po prostu w moje poprzedniej pracy z rejestrów internetowych korzystało się już od lat 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter1234

Panie Bogusławie, z nieba mi Pan spada bo już tydzień czasu walczę z CEIDG a ich pomoc techniczna jest mniej kompetentna ode mnie. Przykro mi to mówić ale nie potrafią mi kompletnie pomóc, poza tym nie potrafią nic innego poza cytowanie dokumentacji którą ja posiadam. Otóż osoba zajmująca się działalnościami powprowadzała do CEIDG dane odnośnie przedsiębiorców. Chodzi teraz o to że część z nich posiada zezwolenia na handel alkoholami czyli tzw działalność reglamentowana którą zajmuję się ja. Muszę powprowadzać do CEIDG teraz te wszystkie numer zezwoleń itd. Według dokumentacji CEIDG którą znam już chyba na pamięć, dokładnie wg punktu 8.2 muszę stworzyć jakiś plik XML, spakować go ZIPem a następnie wykonać import tego pliku. Panie Bogusławie, bardzo proszę o pomoc, w jaki sposób ja mam ten plik stworzyć? Jakie dane (nazwy kolumn) powinienem wprowadzić do excela i czy to się w ogóle w taki sposób (tzn w excelu) robi? Może posiada Pan jakiś wzór. Nie ukrywam że bardzo liczę na Pańską pomoc z którą będę ogromnie wdzięczny bo można powiedzieć, Pana wypowiedź z pierwszego postu przywróciła mi nadzieję że może jednak uda mi się to zrobić. Gdyby mi Pan mógł tylko to doprecyzować było by cudownie.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Witam. Tuż przed wylotem ale jeszcze zdążę. Wyobraźmy sobie wysyłkę email i dodawanie załącznika. Tu jest dokładnie tak samo. Po zalogowaniu się kartą z podpisem elektronicznym mamy opcję dodaj załącznik i klikamy na niego wskazując położenie pliku w moich dokumentach na komputerze.

Urzędnicy Ministerialni rozumieją, że nie musimy aż tak się znać na informatyce w związku z czym wystarczy jeśli załączymy im plik w formacie Excel a oni sami sobie przerobią na XML.

Nic nie wspominali o konieczności pakowania plików za pomocą ZIPa.

 

Wzór własnej roboty posiadam ale został w pracy a dzisiaj wylatuje. Ogólnie każdy zrobił po swojemu, gdyż na stronach CEIDG RDR nie ukazał się jednolity wzór pliku excela. Ma tam być nazwa przedsiębiorcy, nr NIP, nr KRS, dodatkowe oznaczenia jak numer zezwolenia itp, i opis np. dodatkowe uprawnienia do sprzedaży np piwa albo większych %, ma się znaleźć osobna kolumna z numerem pierwszej sprawy z JRWA i data wydania pierwszych uprawnień.

 

Osobno mają być wprowadzone aktualnie obowiązujące zakazy wykonywania działalności regulowanej/licencyjnej/koncesyjnej z numerami spraw i datami.

 

Taka podpowiedź: ponieważ należy wprowadzać daty ważności uprawnienia w 1 kolumnie od i w drugiej kolumnie do a moje uprawnienia nie mają daty do więc wpisywałem do bezterminowo.

 

To tyle co zapamiętałem.

Pozdrawiam :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.