mietek Napisano 31 Maj 2012 Napisano 31 Maj 2012 Witam, proszę o podpowiedź w kwestii wystawienia zaświadczenia ADR do badania i sklasyfikowania pojazdu który ma przewozić zaolejoną wodę i inne tego typu płyny po czyszczeniu zbiorników na statkach. Pojazd do tej pory posiadał zaświadczenie że nie podlega ADR, ale teraz zrobili przegląd zbiornika w UDT i otrzymali zaświadczenie z odbioru. Zresztą sami chcieli żeby był ADR. Jest to MAN z zamontowanym zbiornikiem (cysterna) na ramie. Cytuj
wojteczek Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 Dowiedz się co konkretnie ma być wożone nr UN i będziesz wiedział jaki pojazd jest do wożenia tego potrzebny. Podając markę pojazdu nikt Ci nie odpowie czy to jest FL czy AT, może nie kwalifikuje się na żaden z ADRów. Cytuj
darkdog Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 ale teraz zrobili przegląd zbiornika w UDT Chyba raczej TDT bo zbiorniki i cysterny temu organowi podlegają Cytuj
praktyk Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 ale teraz zrobili przegląd zbiornika w UDT Chyba raczej TDT bo zbiorniki i cysterny temu organowi podlegają http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021201021 obowiązujący. Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321 i z 2002 r. Nr 74, poz. 676) zarządza się, co następuje: f) zbiorniki na gaz skroplony lub sprężony, służące do zasilania silników spalinowych w pojazdach, g) zbiorniki, w tym cysterny, do przewozu materiałów niezaliczonych jako niebezpieczne, które są pod ciśnieniem napełniane, opróżniane lub przewożone, dla których iloczyn nadciśnienia i pojemności jest większy niż 50 barów x dm3, a nadciśnienie jest wyższe niż 0,5 bara, 3) zbiorniki, w tym cysterny, do przewozu materiałów niebezpiecznych, dopuszczone na podstawie przepisów odrębnych, z wyłączeniem zbiorników ładunkowych, będących integralna częścią konstrukcji statku żeglugi śródlądowej i objętych nadzorem technicznym instytucji klasyfikacyjnej , Cytuj
michal_k Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 Praktyk - co ma na celu cytowanie fragmentu tego rozporządzenia, skoro art. 44 ustawy o dozorze technicznym mówi wyraźnie jakie urządzenia podlegają pod TDT? Cytuj
praktyk Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 Praktyk - co ma na celu cytowanie fragmentu tego rozporządzenia, skoro art. 44 ustawy o dozorze technicznym mówi wyraźnie jakie urządzenia podlegają pod TDT? No jakie ? może takie same jak pod UDT ? Celem moim jest, przedstawienie aktualnych przepisów, czy coś w tym złego ???? Cytuj
michal_k Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 No jakie ? może takie same jak pod UDT ? Celem moim jest, przedstawienie aktualnych przepisów, czy coś w tym złego ???? Rozporządzenie wymienia jedynie urządzenia podlegające dozorowi bez podziału na TDT itd., więc nie wnosi nic nowego do sprawy. TDT podlegają urządzenia wymienione w art. 44 ustawy o dozorze technicznym. Cytuj
praktyk Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 Rozporządzenie wymienia jedynie urządzenia podlegające dozorowi bez podziału na TDT itd., więc nie wnosi nic nowego do sprawy. TDT podlegają urządzenia wymienione w art. 44 ustawy o dozorze technicznym. Aleś Ty wymyślił ! http://www.udt.gov.pl/HTML/index.php?option=com_content&task=view&id=285&Itemid=212 Dozór techniczny Zgodnie z ustawą o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122, poz. 1321, z późn. zmianami) dozór techniczny dotyczy urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu (Dz.U. 2002 nr 120 poz. 1021, zmiana: Dz.U. Nr 28, poz. 240), stwarzających zagrożenie poprzez rozprężanie gazów znajdujących się pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego, wyzwolenie energii potencjalnej lub kinetycznej przy przemieszczaniu ludzi lub ładunków w ograniczonym zasięgu oraz rozprzestrzenianie się materiałów niebezpiecznych podczas ich magazynowania lub transportu. Ja tam dostrzegam różnice między dozorem technicznym a transportowym dozorem technicznym ale mogę się mylić Cytuj
michal_k Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 Cytujesz jakieś strony urzędów, a w żaden sposób nie odnosisz się do zapisu art. 44 ustawy o dozorze technicznym, który przecież stanowi co należy do zakresu działania TDT. Zwróć też uwagę na art. 40 tejże ustawy, która ogranicza zakres działania UDT. Cytuj
Jacdiag Napisano 1 Czerwiec 2012 Napisano 1 Czerwiec 2012 Dowiedz się co konkretnie ma być wożone nr UN ma przewozić zaolejoną wodę i inne tego typu płyny po czyszczeniu zbiorników na statkach. Podstawowym dokumentem regulującym gospodarkę olejami odpadowymi w krajach Unii Europejskiej jest Dyrektywa Rady Nr 75/439/EWG z dnia 16 czerwca 1975 roku, znowelizowana przez Dyrektywę Rady Nr 87/101/EWG z dnia 22 grudnia 1986 oraz kolejną Dyrektywę Rady Nr 94/31/EC z dnia 27 czerwca 1994 roku. Zgodnie z założeniami Dyrektyw Rady, odpady niebezpieczne muszą być odrębnie traktowane w stosunku do innych odpadów, w zakresie ewidencji, zbiórki i dalszego nimi dysponowania. Na podstawie tych przepisów poszczególne kraje członkowskie wspólnoty wprowadzają wewnętrzne uregulowania prawne dotyczące organizacji i finansowania zbiórki, a także zagospodarowania i unieszkodliwiania olejów przepracowanych, zgodnie z zasadami ekologii. Obowiązująca w kraju Ustawa o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 roku (Dz. U. Nr 62, poz. 628) definiuje oleje odpadowe, bazując na definicji stosowanej w krajach Unii Europejskiej, w myśl której przez: "oleje odpadowe rozumie się wszystkie oleje smarowe lub przemysłowe, które nie nadają się już do zastosowania, do którego były pierwotnie przeznaczone, a w szczególności zużyte oleje z silników spalinowych i oleje przekładniowe, a także oleje smarowe, oleje do turbin i oleje hydrauliczne". Dla właściwego postępowania z olejami odpadowymi wprowadzono w Ustawie o odpadach art.39 (Dz.U. z 2001 r. Nr 62, poz. 628 wraz ze zmianami " Dz.U. z 2003 r. Nr 7, poz. 78) szczegółowe zasady gospodarowania tymi odpadami. Są one następujące: * oleje odpadowe powinny być w pierwszej kolejności poddawane odzyskowi poprzez regenerację, rozumianą jako każdy proces, w którym oleje bazowe mogą być produkowane przez rafinowanie olejów odpadowych, a w szczególności przez usunięcie zanieczyszczeń, produktów utleniania i dodatków zawartych w tych olejach, * jeżeli regeneracja olejów odpadowych jest niemożliwa ze względu na stopień ich zanieczyszczenia, określony w odrębnych przepisach, oleje te powinny być poddane innym procesom odzysku, * jeżeli regeneracja olejów odpadowych lub innych procesów odzysku są niemożliwe, dopuszcza się ich unieszkodliwianie, * posiadacz odpadów w postaci olejów odpadowych, powstałych w wyniku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, powinien przekazać te odpady podmiotowi gwarantującemu zgodne z prawem ich zagospodarowanie, * zakazuje się mieszania olejów odpadowych z innymi odpadami niebezpiecznymi, w tym zawierającymi PCB, w czasie ich zbierania lub magazynowania, * zakazuje się zrzutu olejów odpadowych do wód, do gleby lub do ziemi. Oleje odpadowe powinny być przechowywane w zbiornikach podziemnych lub naziemnych lub w szczelnych opakowaniach nie przekraczających pojemności 1 m3 pod zadaszeniem i na utwardzonej powierzchni. Zgodnie z Art. 11 pkt 4 Ustawy o odpadach, transport odpadów niebezpiecznych z miejsc ich powstawania do miejsc odzysku lub unieszkodliwiania odpadów odbywa się z zachowaniem przepisów obowiązujących przy transporcie materiałów niebezpiecznych. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 marca 2001 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad usuwania, wykorzystywania i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 22, poz. 251) "odpady niebezpieczne, dla których przepisy o transporcie materiałów niebezpiecznych nie określają sposobu opakowania, powinny być usuwane w opakowaniach wykonanych z materiału odpornego na działanie składników umieszczanych w nich odpadów i posiadać szczelne zamknięcia, zabezpieczające przed przypadkowym rozproszeniem odpadów w trakcie transportu i czynności załadunkowych i rozładunkowych". Na mocy wydanego do Ustawy o odpadach rozporządzenia w sprawie katalogu opadów (Dz. U. 2001, Nr 112, poz.1206) do olejów odpadowych zaliczamy: * 12 01 06* - Odpadowe oleje mineralne z obróbki metali zawierające chlorowce (z wyłączeniem emulsji i roztworów), * 12 01 07* - Odpadowe oleje mineralne z obróbki metali nie zawierające chlorowców (z wyłączeniem emulsji i roztworów), * 12 01 08* - Odpadowe emulsje i roztwory olejowe z obróbki metali zawierające chlorowce, * 12 01 09* - Odpadowe emulsje i roztwory z obróbki metali nie zawierające chlorowców, * 12 01 10* - Syntetyczne oleje z obróbki metali, * 12 01 19* - Oleje z obróbki metali łatwo ulegające biodegradacji, * 13 01 01* - Oleje hydrauliczne zawierające PCB, * 13 01 04* - Emulsje olejowe zawierające związki chlorowcoorganiczne, * 13 01 05* - Emulsje olejowe nie zawierające związków chlorowcoorganicznych, * 13 01 09* - Mineralne oleje hydrauliczne zawierające związki chlorowcoorganiczne, * 13 01 10* - Mineralne oleje hydrauliczne nie zawierające związków chlorowcoorgani - cznych, * 13 01 11* - Syntetyczne oleje hydrauliczne, * 13 01 12* - Oleje hydrauliczne łatwo ulegające biodegradacji, * 13 01 13* - Inne oleje hydrauliczne * 13 02 04* - Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe zawierające związki chlorowcoorganiczne, * 13 02 05* - Mineralne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe nie zawierające związków chlorowcoorganicznych, * 13 02 06* - Syntetyczne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe, * 13 02 07* - Oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe łatwo ulegające biodegradacji, * 13 02 08* - Inne oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe, * 13 03 01* - Oleje i ciecze stosowane jako elektroizolatory i nośniki ciepła zawierające PCB, * 13 03 06* - Mineralne oleje i ciecze stosowane jako elektroizolatory oraz nośniki ciepła zawierające związki chlorowcoorganiczne inne niż wymienione w 13 03 01, * 13 03 07* - Mineralne oleje i ciecze stosowane jako elektroizolatory oraz nośniki ciepła nie zawierające związków chlorowcoorganicznych, * 13 03 08* - Syntetyczne oleje i ciecze stosowane jako elektroizolatory oraz nośniki ciepła inne niż wymienione w 13 03 01, * 13 03 09* - Oleje i ciecze stosowane jako elektroizolatory oraz nośniki ciepła łatwo ulegające biodegradacji, * 13 03 10* - Inne oleje i ciecze stosowane jako elektroizolatory oraz nośniki ciepła, * 13 04 01* - Oleje zęzowe ze statków żeglugi śródlądowej, * 13 04 02* - Oleje zęzowe z nabrzeży portowych, * 13 04 03* - Oleje zęzowe ze statków morskich, * 13 05 01* - Odpady stałe z piaskowników i z odwadniania olejów w separatorach, * 13 05 02* - Szlamy z odwadniania olejów w separatorach, * 13 05 03* - Szlamy z kolektorów, * 13 05 06* - Olej z odwadniania olejów w separatorach, * 13 05 07* - Zaolejona woda z odwadniania olejów w separatorach, * 13 05 08* - Mieszanina odpadów z piaskowników i z odwadniania olejów w separatorach, * 13 07 01* - Olej opałowy i olej napędowy, * 13 07 02* - Benzyna, * 13 07 03* - Inne paliwa (włącznie z mieszaninami), * 13 08 01* - Szlamy lub emulsje z odsalania, * 13 08 02* - Inne emulsje, * 13 08 80 - Zaolejone odpady stałe ze statków, * 13 08 99* - Inne nie wymienione odpady, * 16 07 08* - Odpady zawierające ropę naftową lub jej produkty. http://www.recykling.pl/recykling/index.php/r/odpady/265/o/6 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
azot14 Napisano 2 Czerwiec 2012 Napisano 2 Czerwiec 2012 Pojazd do tej pory posiadał zaświadczenie że nie podlega ADR, ale teraz zrobili przegląd zbiornika w UDT i otrzymali zaświadczenie z odbioru. Po co ADR ? tu mamy jak napisał kolega Jacdiag, wyłacznie odpady niebezpieczne, odpady nie są przewożone pod ADR nie mylmy pojęć. Oczywiście dozór na cysternę jest konieczny. Cytuj
mietek Napisano 2 Czerwiec 2012 Autor Napisano 2 Czerwiec 2012 Właściciel w porozumieniu i uzgodnieniu z TDT otrzymał zapewnienie, że w tym przypadku musi starać się o czerwony pasek. Tak mnie poinformowano. Dowiedziałem się żę na początku eksploatacji pojazd jeździł w Niemczech i posiadał pasek na FL i AT. Cytuj
azot14 Napisano 2 Czerwiec 2012 Napisano 2 Czerwiec 2012 Jeśli tak to nie pozostaje nic innego jak wystąpić właścicielowi z pismem do przedstawiciela producenta pojazdu o wydanie stosownych dokumentów ( min.w jakiej kompletacji pojazd opuścił fabrykę ), FL i AT jest powiedział bym dość uniwersalne i tu mogło by być . Cytuj
Jacdiag Napisano 2 Czerwiec 2012 Napisano 2 Czerwiec 2012 Po co ADR ? np. dlatego Dz. U. 2001, Nr 112, poz.1206 § 3. 1.Katalog odpadów określający grupy, podgrupy i rodzaje odpadów oraz ich kody wraz z listą odpadów niebezpiecznych zawiera załącznik do rozporządzenia. 2.Listę odpadów niebezpiecznych ustala się poprzez oznakowanie odpadów niebezpiecznych w katalogu odpadów indeksem górnym w postaci gwiazdki "*" przy kodzie rodzaju odpadów. przy braku lepszego dopasowania pasuje pod UN 3082 lub 1268 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.