kowal Napisano 9 Październik 2005 Share Napisano 9 Październik 2005 Ustawodawca dopuszcza dla pojazdów powyżej 3,5 t dmc sygnał dżwiękowy cofania . Widzę ,że bardzo dużo pojazdów poniżej tej masy , samochody osobowe mają pomontowane takie brzęczki . Jak do tego podchodzicie . Moim zdaniem wpływa to bardzo na bezpieczeństwo jazdy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLEK Napisano 9 Październik 2005 Share Napisano 9 Październik 2005 Bezpieczeństwa nigdy za dużo ,chwała za to producentom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 9 Październik 2005 Share Napisano 9 Październik 2005 To trochę tak, jak z trzecim światłem stopu. Kiedyś za to ścigali, a teraz... . Kwestia czasu i takie sygnalizatory będą obowiązkowym wyposażeniem wszystkich pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 10 Październik 2005 Share Napisano 10 Październik 2005 akustyczny sygnał dla biegu wstecznego jest przewidziany tylko dla poj pow 3,5 t, chodzi o to że przy cofaniu taka ciężarówka moze mieć opuszczoną tylną klapę która zasłania światło cofania.jak by miały wszystkie pojazdy taki brzęczyk to by nie było rozgraniczenia na poj ciężarowe i osobowe , chodzi o to żeby było wiadomo ze jak słychać brzęczyk to wiadomo że to tylko ciężarówka i trzeba zwrócić uwagę która to ma zamiar cofać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 10 Październik 2005 Autor Share Napisano 10 Październik 2005 Kolega Wojciech ma racje . Ja poruszyłem ten temat po wypadku jaki wydarzył się w naszym mieści . Cofała smieciara z pod śmietnika ,szła zamyślona kobiet i została wciągnięta pod podwozie, gdyby coś brzęczało było by inaczej . Ja bym tego nie rozgraniczał jak kolega Wiesław - czy mały samochód może zrobić mniej krzywdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasciuszko Napisano 11 Październik 2005 Share Napisano 11 Październik 2005 Jeszcze jedno trzeba słyszeć i rozgladac się że coś brzęczy bo jesli idzie zamyslony i głuchy człowiek to .......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vacum Napisano 11 Październik 2005 Share Napisano 11 Październik 2005 Też byłbym za tym, żeby zalegalizować te dźwiękowe syganalizatory dla pojazdów poniżej 3,5 tony. Dodatkowy sygnał przy tym trudnym manewrze, na pewno nie zaszkodzi, a może uchronić od kolizji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2005 Nowe sygnalizatory dźwiękowe Bosch Sygnalizatory dźwiękowe jazdy wstecz są od lat stosowane m.in. w pojazdach przeznaczonych do pracy na budowach. Fot. BoschNowe sygnalizatory dźwiękowe cofania Bosch dla samochodów użytkowych. Fot. Bosch Firma Bosch wprowadziła do oferty nowe sygnalizatory dźwiękowe jazdy wstecz dla pojazdów użytkowych. Sygnalizatory skutecznie ostrzegają o niebezpieczeństwie osoby znajdujące się za pojazdem jadącym wstecz. W zależności od typu emitują dźwięk pulsacyjny o natężeniu ponad 97 dB/A lub 100 dB/A. Sygnał o częstotliwości ok. 3000 lub 1000 Hz jest dobrze słyszalny nawet w warunkach sporego natężenia hałasu, np. na budowie. Sygnalizator zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo pojazdom, które często zmuszone są manewrować lub cofać. Oprócz urządzenia o stałej głośności dostępny jest także wariant, który w zależności od natężenia hałasu w otoczeniu automatycznie reguluje poziom głośności w zakresie od 82 dB/A do ponad 100 dB/A. Ważące zaledwie 100 gramów urządzenie jest łatwe w montażu. Zakres napięć od 3,5 do 30 V umożliwia podłączenie sygnalizatora w pojazdach z sieciami 12 V lub 24 V. Sygnalizator jest zasilany z kabla dodatniego reflektora do jazdy wstecz. Gwarantuje to jego każdorazowe działanie przy wrzuceniu biegu wstecznego. W równie prosty sposób można wykonać automatyczny wyłącznik sygnalizatora w nocy. Wystarczy sprzężenie kabla dodatniego urządzenia z zasilaniem tylnych świateł. Wówczas sygnalizator nie działa przy włączonych światłach mijania i nie zakłóca ciszy nocnej. Wytrzymały sygnalizator, wykonany zgodnie z wymogami klasy ochrony IP67 jest przeznaczony szczególnie do zastosowań np. w maszynach budowlanych oraz w pojazdach komunalnych, samochodach ciężarowych przewożących towary i autobusach. Nie uszkodzi go nawet myjka wysokociśnieniowa. Ponadto urządzenia mają atest kompatybilności elektromagnetycznej CE, spełniając tym samym wysokie wymogi producentów pojazdów. www.infobus.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Słyszałem, że są dostępne specjalne żarówki do świateł cofania z zabudowanym sygnalizatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakl Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 Podobnie jak koledzy wyżej uważam że sygnalizatory cofania są bardzo przydatne. Z doświadczenia wiem jednak, że warto zainwestować w lepsze urządzenie. Ja kupiłem swego czasu chiński badziew dostępny na allegro. Podchodził 2 tygodnie i do wyrzucenia. Teraz korzystam z sygnalizatorów firmy MPM http://www.mpm.net.pl/ i jestem bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 A moderator śpi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 A moderator śpi... Chyba raczej bawi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Styczeń 2012 Share Napisano 9 Styczeń 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.