grzegorz70 Napisano 4 Czerwiec 2012 Share Napisano 4 Czerwiec 2012 Potrzebuję pomocy, czy ktoś zna lokalizację nr ramy w tym motocyklu? Tabliczka jest na główce ramy, nie mogę znaleźć nabitego. Rok produkcji 1963. W numerze ramy jest litera Җ , jak przełożyć to na polski, jako "rz" czy "ż" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Czerwiec 2012 Share Napisano 4 Czerwiec 2012 Dobre, chyba trzeba wystąpić o opinię prawną. A tak na poważnie zajmę stanowisko ze literę "Ż". Oczywiście znów wszyscy boją się pisać - trzeba się określić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Czerwiec 2012 Share Napisano 4 Czerwiec 2012 Sprawdź po lewej stronie motocykla na górnym mocowaniu tylnego amortyzatora - tam ma Dniepr, a MW to praktycznie taka sama rama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Czerwiec 2012 Share Napisano 4 Czerwiec 2012 W numerze ramy jest litera Җ Tą kwestię proszę poruszyć w osobnym temacie. Tu tylko o lokalizacjach rozprawiamy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Numer jest w miejscu jak pisze michal_k, załączam zdjęcie poglądowe Czy ten znak co piszesz jest w naszych dokumentach czy wschodnich? Miałem kilka takich motocykli i zawsze w numerze ramy były same cyfry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 5 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Numer jest w miejscu jak pisze michal_k, załączam zdjęcie poglądowe Zwróciłem uwagę na to miejsce, niestety jest tam tylko pięcioramienna gwiazda. Czy ten znak co piszesz jest w naszych dokumentach czy wschodnich? Znak jest w oryginalnym DR, oraz na tabliczce, jest jeszcze litera M. Czy jeżeli jest tabliczka z nr ramy i nr silnika, musi być numer wybity na ramie, przypominam rok produkcji 1963. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 trzeba by jeszcze sprawdzić z drugiej strony, jeśli nie będzie to oznacza że wyszedł z fabryki bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 5 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Po drugiej stronie również nie ma, jeżeli wyszedł bez to co teraz, od kiedy powinien posiadać nr ramy wybity, może wystarczy tabliczka z numerem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Zwróciłem uwagę na to miejsce, niestety jest tam tylko pięcioramienna gwiazda. Jeśli się nie mylę to gwiazda ta odróżnia właśnie części wojskowe (MW) od cywilnych. Numer powinien być tuż zaraz za nią - może ktoś wymienił ramę na ramę bez nabitego numeru pozyskaną z jakiegoś wojskowego magazynu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Według mnie w takim przypadku opinia rzeczoznawcy i skierowanie na nabicie numerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Według mnie w takim przypadku opinia rzeczoznawcy i skierowanie na nabicie numerów. Brak podstaw prawnych - jeśli wyszedł bez to musiałby być rejestrowany jako zabytek (wtedy jest podstawa na nabicie; wymagana opinia rzeczoznawcy). Jeśli wymieniono ramę na ramę bez numeru - wystarczy dowód własności ramy (+ ewentualnie odprawa celna) i na tej podstawie (bez opinii rzeczoznawcy) jest wydawana decyzja na nabicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 jeśli wyszedł bez to musiałby być rejestrowany jako zabytek (wtedy jest podstawa na nabicie; wymagana opinia rzeczoznawcy). A na to gdzie jest podstawa prawna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 6 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Jeżeli nawet rama była wymieniona, szansa na zdobycie jakiegokolwiek dokumentu są żadne, o odprawie celnej nie wspominając. Czyli wracamy do punktu wyjścia, czy ten numer być musi w tym roczniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 A na to gdzie jest podstawa prawna? Art. 66a PORD - tam są wszystkie przypadki nadawania numerów przez starostę. [ Dodano: 06-06-2012, 11:06 ] Jeżeli nawet rama była wymieniona, szansa na zdobycie jakiegokolwiek dokumentu są żadne, o odprawie celnej nie wspominając. Czyli wracamy do punktu wyjścia, czy ten numer być musi w tym roczniku? Szansa jest zawsze. Może np. Twój sąsiad ma taką ramę bez numeru i Ci sprzeda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 6 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Najprościej to będzie badanie z wynikiem N i adnotacją "nieczytelny nr na ramie pojazdu" i do WK po decyzję po nowy. Nie wiem gdzie szukać od kiedy powinien być ten numer wybity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Najprościej to będzie badanie z wynikiem N i adnotacją "nieczytelny nr na ramie pojazdu" i do WK po decyzję po nowy. Nie wiem gdzie szukać od kiedy powinien być ten numer wybity. Nie tak szybko. Jeśli nieczytelny (skorodowany) to rzeczoznawca się kłania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.