Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

arafal25

Witam

Mam pytanie policja zabiera DR za brak działanie poduszek ( widoczna świecąca się kontrolka ) powołując się na dyrektywy unijne oraz rozporządzenia ministerstwa

spraw wewnętrznych ::?::?::? jak do tego podejść dać N czy P i na jakiej podstawie :razz::razz:

 

 

Z góry dziękuję ::hey::hey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

dodatkowe 4,1

P i N skreślone

w p.2 np. "usunięto przyczynę zatrzymania DR"

- oczywiście po stwierdzeniu prawidłowego działania kontrolki ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arafal25

oki ale mi klient mówi że nie chce żeby te airbagi działały i on nie zamierza nic z tym robić

a jak mu nie chcę dać zaświadczenia do odbioru DR to na jakiej podstawie ::?::?::?

 

co nie bo nie ( CHŁOP POTĘGĄ JEST I BASTA ::(::(::( )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Tak chłop potęgą jest. Jak nie chce badania to nie - przecież nikt go nie zmusi do odbierania dowodu. A jak chce samochód bez poduszek to niech sobie taki kupi - bo są to inne rozwiązania techniczne bezpieczeństwa w ruchu drogowym :P

A jak chce zaświadczenie z negatywem w celu odbioru DR to jego problem :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Naprawa poduszek droższa od samochodu-pogonić może mu starczy na rower jak sprzeda to "cacuszko"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesław

VW Passat 2001 r nie posiada wyłącznika poduszek,użytkownik -kobieta w ciąży i w okularach postanawia wyłączyć poduszki w systemie ,poduszki są wyłączone ,ale kontrolka pali i teraz co podczas kontroli na drodze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Na czas ciąży można podjechać do dobrego elektronika aby wyłączyć poduszkę pasażera - kontrolka nie będzie się paliła - tylko trzeba mieć świadomość co będzie w razie kraksy. Na stacji patrzymy na kontrolkę - w wiekszości pojazdów po kolizji poduszki są założone ale nie zalogowane-niestety nie mamy na to wpływu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arafal25

ok ja rozumiem że N

tylko jak świeci się np ABS no to mogę napisać na jaki § a jak AIRBAG to na co się powołać :razz: ( §, dz. u, rozporządzenie, inny zapis w prawie Polskim)

czy tylko moje " widzimisie" ma być i koniec :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Załącznik 1 pozycja 5.6.1 ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tutankhanon

Czy chodzi tylko o kontrolkę, czy również widoczny jest brak poduszek po wystrzeleniu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Podciągnął bym pod 9.1.12.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Podciągnął bym pod 9.1.12.9

To trochę na wyrost, bo jesli napinacze wystrzelą to z regułu dochodzi do zaklinowania zwijacza i pas nie działa a jesli nadal działa to bez przyrządu diagnostycznego raczej nie da się sprawdzić czy napinacz jest sprawny czy nie.

Ja osobiście uważam, że świecenie się kontrolki air-bagu nie jest podstawą do wyniku N podczas OBT, bo w Dz U 155 nie ma jasnego zapisu wskazujacego na wynik N przu takiej niesprawności. Zreszta sama dezaktywacja poduszki pasażera też powoduje zapalenie sie kontrolki air-bagu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
scob

Jako nie-diagnosta rozumiem, że diagnosta w SKP nie może podpowiedzieć właścicielowi pojazdu, że usterką jest _paląca_się_kontrolka_ ..? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jako nie-diagnosta rozumiem, że diagnosta w SKP nie może podpowiedzieć właścicielowi pojazdu, że usterką jest _paląca_się_kontrolka_ ..?

Sugerujesz, że sprawę można rozwiązać przez wyjęcie żarówki z kontrolki?

W nowszych samochodach jest to raczej niemozliwe, bo zestwy wskaźników sa nie rozbieralne a jesli jest sieć can, to do zestawu idzie tylko kilka kabli i nie mozna przerwac komunikacji pomiędzy zestawem skaźników a modułem air-bagu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arafal25
Czy chodzi tylko o kontrolkę, czy również widoczny jest brak poduszek po wystrzeleniu ?

 

Tylko kontrolka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Kontrolka sugeruje awarię w systemie danego układu - niestety nie posiadamy przyrządów które mogły by wskazać co padło- czy przyczyną jest chwilowy zanik napięcia i błąd został zapisany w sterowniku czy fizyczne uszkodzenie - kontrolka ma się nie palić a jednocześnie po przekręceniu kluczyka ma wskazywać działanie układu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
kontrolka ma się nie palić

Jeśli się pali to N?

Jak tak to podaj podstawe prawną do N. Nie pisz tylko, że "Wykaz czynności i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich przypadków niesprawności."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Instrukcja pojazdu - świecenie kontroli świadczy o niesprawności układu - proszę skontaktować się z serwisem :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

W Citroenie nawet niski poziom płynu w spryskiwaczu to odpowiednia kontrolka i napis "SERWIS". Też wynika badania N?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Gratuluję Blakop wyjątkowo na temat. Jak pali się w twoim C kontrolka od poduszek to wszystko jest w porządku :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Jeśli się pali to N?

Jak tak to podaj podstawe prawną do N. Nie pisz tylko, że "Wykaz czynności i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich przypadków niesprawności."

 

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby

korzystanie z niego:

1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało

porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tutankhanon

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 18 września 2009 r.w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

§ 1. Badania techniczne polegajà na:

1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom

technicznym określonym w:

a) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu

drogowym

 

a co w ustawie to napisał już Psuj powyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Oczywiście rozważamy teoretycznie, żeby ktoś zaraz nie zarzucił, że tu sami kaci na forum :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tutankhanon

Może sobie ktoś zarzucać ale tu chyba chodzi o to jak powinno się postępować zgodnie z przepisami prawa. To czy one są za mało lub zbyt rygorystyczne to każdy ma prawo mieć własną opinię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby

korzystanie z niego:

1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało

porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;

Możesz wytłumaczyć w jaki sposób nie działanie poduszki powietrznej zagraża osobom jadącym pojazdem???

Jak tak bardzo troszczyśz się o kierowce i pasażerów to pojazdy powinny mieć zamontowany ogranicznik prędkości ustawiony na 55 km/h, bo tylko przy zderzeniu z ta prędkościa lub prędkością niższą poduszka powietrzna gwarantuje skuteczna ochronę.

Tak na marginesie to ja nie jestem zwolennikiem aby pojazdy miały niesprawne poduszki ale staram sie wskazać kolejna lukę w regulacjach prawnych dotyczących sprawności technicznej pojazdów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.