arafal25 Napisano 4 Czerwiec 2012 Share Napisano 4 Czerwiec 2012 Witam Mam pytanie policja zabiera DR za brak działanie poduszek ( widoczna świecąca się kontrolka ) powołując się na dyrektywy unijne oraz rozporządzenia ministerstwa spraw wewnętrznych jak do tego podejść dać N czy P i na jakiej podstawie Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Czerwiec 2012 Share Napisano 4 Czerwiec 2012 dodatkowe 4,1 P i N skreślone w p.2 np. "usunięto przyczynę zatrzymania DR" - oczywiście po stwierdzeniu prawidłowego działania kontrolki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 4 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2012 oki ale mi klient mówi że nie chce żeby te airbagi działały i on nie zamierza nic z tym robić a jak mu nie chcę dać zaświadczenia do odbioru DR to na jakiej podstawie co nie bo nie ( CHŁOP POTĘGĄ JEST I BASTA ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Tak chłop potęgą jest. Jak nie chce badania to nie - przecież nikt go nie zmusi do odbierania dowodu. A jak chce samochód bez poduszek to niech sobie taki kupi - bo są to inne rozwiązania techniczne bezpieczeństwa w ruchu drogowym A jak chce zaświadczenie z negatywem w celu odbioru DR to jego problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Naprawa poduszek droższa od samochodu-pogonić może mu starczy na rower jak sprzeda to "cacuszko" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 VW Passat 2001 r nie posiada wyłącznika poduszek,użytkownik -kobieta w ciąży i w okularach postanawia wyłączyć poduszki w systemie ,poduszki są wyłączone ,ale kontrolka pali i teraz co podczas kontroli na drodze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Na czas ciąży można podjechać do dobrego elektronika aby wyłączyć poduszkę pasażera - kontrolka nie będzie się paliła - tylko trzeba mieć świadomość co będzie w razie kraksy. Na stacji patrzymy na kontrolkę - w wiekszości pojazdów po kolizji poduszki są założone ale nie zalogowane-niestety nie mamy na to wpływu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 5 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2012 ok ja rozumiem że N tylko jak świeci się np ABS no to mogę napisać na jaki § a jak AIRBAG to na co się powołać ( §, dz. u, rozporządzenie, inny zapis w prawie Polskim) czy tylko moje " widzimisie" ma być i koniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Załącznik 1 pozycja 5.6.1 ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tutankhanon Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Czy chodzi tylko o kontrolkę, czy również widoczny jest brak poduszek po wystrzeleniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Podciągnął bym pod 9.1.12.9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Podciągnął bym pod 9.1.12.9 To trochę na wyrost, bo jesli napinacze wystrzelą to z regułu dochodzi do zaklinowania zwijacza i pas nie działa a jesli nadal działa to bez przyrządu diagnostycznego raczej nie da się sprawdzić czy napinacz jest sprawny czy nie. Ja osobiście uważam, że świecenie się kontrolki air-bagu nie jest podstawą do wyniku N podczas OBT, bo w Dz U 155 nie ma jasnego zapisu wskazujacego na wynik N przu takiej niesprawności. Zreszta sama dezaktywacja poduszki pasażera też powoduje zapalenie sie kontrolki air-bagu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scob Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Jako nie-diagnosta rozumiem, że diagnosta w SKP nie może podpowiedzieć właścicielowi pojazdu, że usterką jest _paląca_się_kontrolka_ ..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Jako nie-diagnosta rozumiem, że diagnosta w SKP nie może podpowiedzieć właścicielowi pojazdu, że usterką jest _paląca_się_kontrolka_ ..? Sugerujesz, że sprawę można rozwiązać przez wyjęcie żarówki z kontrolki? W nowszych samochodach jest to raczej niemozliwe, bo zestwy wskaźników sa nie rozbieralne a jesli jest sieć can, to do zestawu idzie tylko kilka kabli i nie mozna przerwac komunikacji pomiędzy zestawem skaźników a modułem air-bagu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 5 Czerwiec 2012 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Czy chodzi tylko o kontrolkę, czy również widoczny jest brak poduszek po wystrzeleniu ? Tylko kontrolka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Kontrolka sugeruje awarię w systemie danego układu - niestety nie posiadamy przyrządów które mogły by wskazać co padło- czy przyczyną jest chwilowy zanik napięcia i błąd został zapisany w sterowniku czy fizyczne uszkodzenie - kontrolka ma się nie palić a jednocześnie po przekręceniu kluczyka ma wskazywać działanie układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 kontrolka ma się nie palić Jeśli się pali to N? Jak tak to podaj podstawe prawną do N. Nie pisz tylko, że "Wykaz czynności i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich przypadków niesprawności." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Instrukcja pojazdu - świecenie kontroli świadczy o niesprawności układu - proszę skontaktować się z serwisem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 W Citroenie nawet niski poziom płynu w spryskiwaczu to odpowiednia kontrolka i napis "SERWIS". Też wynika badania N? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Gratuluję Blakop wyjątkowo na temat. Jak pali się w twoim C kontrolka od poduszek to wszystko jest w porządku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Jeśli się pali to N?Jak tak to podaj podstawe prawną do N. Nie pisz tylko, że "Wykaz czynności i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich przypadków niesprawności." Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tutankhanon Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 września 2009 r.w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach § 1. Badania techniczne polegajà na: 1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w: a) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym a co w ustawie to napisał już Psuj powyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Oczywiście rozważamy teoretycznie, żeby ktoś zaraz nie zarzucił, że tu sami kaci na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tutankhanon Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Może sobie ktoś zarzucać ale tu chyba chodzi o to jak powinno się postępować zgodnie z przepisami prawa. To czy one są za mało lub zbyt rygorystyczne to każdy ma prawo mieć własną opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: 1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę; Możesz wytłumaczyć w jaki sposób nie działanie poduszki powietrznej zagraża osobom jadącym pojazdem??? Jak tak bardzo troszczyśz się o kierowce i pasażerów to pojazdy powinny mieć zamontowany ogranicznik prędkości ustawiony na 55 km/h, bo tylko przy zderzeniu z ta prędkościa lub prędkością niższą poduszka powietrzna gwarantuje skuteczna ochronę. Tak na marginesie to ja nie jestem zwolennikiem aby pojazdy miały niesprawne poduszki ale staram sie wskazać kolejna lukę w regulacjach prawnych dotyczących sprawności technicznej pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.