Skocz do zawartości

airbag


arafal25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie policja zabiera DR za brak działanie poduszek ( widoczna świecąca się kontrolka ) powołując się na dyrektywy unijne oraz rozporządzenia ministerstwa

spraw wewnętrznych ::?::?::? jak do tego podejść dać N czy P i na jakiej podstawie :razz::razz:

 

 

Z góry dziękuję ::hey::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    17

  • IVVO

    11

  • Psuj

    9

  • danielg539

    8

Top Posters In This Topic

dodatkowe 4,1

P i N skreślone

w p.2 np. "usunięto przyczynę zatrzymania DR"

- oczywiście po stwierdzeniu prawidłowego działania kontrolki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki ale mi klient mówi że nie chce żeby te airbagi działały i on nie zamierza nic z tym robić

a jak mu nie chcę dać zaświadczenia do odbioru DR to na jakiej podstawie ::?::?::?

 

co nie bo nie ( CHŁOP POTĘGĄ JEST I BASTA ::(::(::( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chłop potęgą jest. Jak nie chce badania to nie - przecież nikt go nie zmusi do odbierania dowodu. A jak chce samochód bez poduszek to niech sobie taki kupi - bo są to inne rozwiązania techniczne bezpieczeństwa w ruchu drogowym :P

A jak chce zaświadczenie z negatywem w celu odbioru DR to jego problem :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW Passat 2001 r nie posiada wyłącznika poduszek,użytkownik -kobieta w ciąży i w okularach postanawia wyłączyć poduszki w systemie ,poduszki są wyłączone ,ale kontrolka pali i teraz co podczas kontroli na drodze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czas ciąży można podjechać do dobrego elektronika aby wyłączyć poduszkę pasażera - kontrolka nie będzie się paliła - tylko trzeba mieć świadomość co będzie w razie kraksy. Na stacji patrzymy na kontrolkę - w wiekszości pojazdów po kolizji poduszki są założone ale nie zalogowane-niestety nie mamy na to wpływu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ja rozumiem że N

tylko jak świeci się np ABS no to mogę napisać na jaki § a jak AIRBAG to na co się powołać :razz: ( §, dz. u, rozporządzenie, inny zapis w prawie Polskim)

czy tylko moje " widzimisie" ma być i koniec :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciągnął bym pod 9.1.12.9

To trochę na wyrost, bo jesli napinacze wystrzelą to z regułu dochodzi do zaklinowania zwijacza i pas nie działa a jesli nadal działa to bez przyrządu diagnostycznego raczej nie da się sprawdzić czy napinacz jest sprawny czy nie.

Ja osobiście uważam, że świecenie się kontrolki air-bagu nie jest podstawą do wyniku N podczas OBT, bo w Dz U 155 nie ma jasnego zapisu wskazujacego na wynik N przu takiej niesprawności. Zreszta sama dezaktywacja poduszki pasażera też powoduje zapalenie sie kontrolki air-bagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako nie-diagnosta rozumiem, że diagnosta w SKP nie może podpowiedzieć właścicielowi pojazdu, że usterką jest _paląca_się_kontrolka_ ..? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako nie-diagnosta rozumiem, że diagnosta w SKP nie może podpowiedzieć właścicielowi pojazdu, że usterką jest _paląca_się_kontrolka_ ..?

Sugerujesz, że sprawę można rozwiązać przez wyjęcie żarówki z kontrolki?

W nowszych samochodach jest to raczej niemozliwe, bo zestwy wskaźników sa nie rozbieralne a jesli jest sieć can, to do zestawu idzie tylko kilka kabli i nie mozna przerwac komunikacji pomiędzy zestawem skaźników a modułem air-bagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka sugeruje awarię w systemie danego układu - niestety nie posiadamy przyrządów które mogły by wskazać co padło- czy przyczyną jest chwilowy zanik napięcia i błąd został zapisany w sterowniku czy fizyczne uszkodzenie - kontrolka ma się nie palić a jednocześnie po przekręceniu kluczyka ma wskazywać działanie układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka ma się nie palić

Jeśli się pali to N?

Jak tak to podaj podstawe prawną do N. Nie pisz tylko, że "Wykaz czynności i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich przypadków niesprawności."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się pali to N?

Jak tak to podaj podstawe prawną do N. Nie pisz tylko, że "Wykaz czynności i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich przypadków niesprawności."

 

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby

korzystanie z niego:

1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało

porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 18 września 2009 r.w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

§ 1. Badania techniczne polegajà na:

1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom

technicznym określonym w:

a) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu

drogowym

 

a co w ustawie to napisał już Psuj powyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sobie ktoś zarzucać ale tu chyba chodzi o to jak powinno się postępować zgodnie z przepisami prawa. To czy one są za mało lub zbyt rygorystyczne to każdy ma prawo mieć własną opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby

korzystanie z niego:

1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało

porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;

Możesz wytłumaczyć w jaki sposób nie działanie poduszki powietrznej zagraża osobom jadącym pojazdem???

Jak tak bardzo troszczyśz się o kierowce i pasażerów to pojazdy powinny mieć zamontowany ogranicznik prędkości ustawiony na 55 km/h, bo tylko przy zderzeniu z ta prędkościa lub prędkością niższą poduszka powietrzna gwarantuje skuteczna ochronę.

Tak na marginesie to ja nie jestem zwolennikiem aby pojazdy miały niesprawne poduszki ale staram sie wskazać kolejna lukę w regulacjach prawnych dotyczących sprawności technicznej pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.