Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Nikita_Bennet

OC zespołu pojazdów

Polecane posty

Nikita_Bennet

Zrpbię maleńki OT bo cos mi przyszło do głowy co widziałem kiedyś.

Osobówka na francuskich blachach ciągnie przyczepkę samochodową (raczej lekką bo maleńkie kółka) ale nr rej przyczepy taki sam jak nr samochodu który ją ciągnie.

O co w tym wszystkim chodzi? W UK było podobnie. Jak jest z DR w przypadku takiej przyczepki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Jak jest z DR w przypadku takiej przyczepki?

 

Z Wielkiej Brytanii DR nie ma, gdyż tam przyczepy nie podlegają rejestracji i poruszają się z tablicą rejestracyjną identyczną jak na pojeździe ciągnącym. W świetle polskiego prawa taka przyczepa nie jest dopuszczona do ruchu, ale być może któraś konwencja zezwala na poruszanie się w Polsce takim zestawem z nierejestrowaną przyczepą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

w sumie ciekaw jestem jak oni poruszają sie po naszych drogach (wiedeńska czy genewska) - to jedno, a drugie to ubezpieczenie, choć te pewnie jest wzięte z pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Jak kształtuje się odpowiedzialność w przypadku zespołu pojazdów mechanicznych (ciągnika i przyczepy, pojazdów holujących się)? Który zakład ubezpieczeń odpowiada – ciągnika czy przyczepy, holującego czy holowanego?

 

 

Jeżeli szkoda zostaje wyrządzona ruchem zespołu pojazdów mechanicznych, ubezpieczeniem OC komunikacyjnym pojazdu ciągnącego jest objęta szkoda spowodowana przyczepą, która:

 

1) jest złączona z pojazdem silnikowym albo

 

2) odłączyła się od pojazdu silnikowego ciągnącego i jeszcze się toczyła.

 

Powyższa zasada jest stosowana również w razie złączenia pojazdów mechanicznych w celu holowania.

 

Natomiast z ubezpieczenia OC posiadacza przyczepy wypłacane jest odszkodowanie w sytuacji, gdy szkoda jest spowodowana przyczepą, która:

 

1) nie jest złączona z pojazdem silnikowym ciągnącym albo

 

2) odłączyła się od pojazdu silnikowego ciągnącego i przestała się już toczyć.

 

Zgodnie z zastrzeżeniem dodanym w dniu 11 lutego 2011 r. na mocy nowelizacji ustawy, w przypadku zespołu pojazdów mechanicznych lub pojazdów mechanicznych złączonych w celu holowania, ubezpieczeniem OC posiadacza pojazdu mechanicznego nie jest objęta odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z ruchem:

 

1) pojazdu ciągnącego lub holującego - w przyczepie lub pojeździe holowanym oraz

 

2) przyczepy lub pojazdu holowanego - w pojeździe ciągnącym lub holującym.

 

 

Odpowiedź na pytanie przygotował r.pr w BRU Aleksander Daszewski, uzupełnień dokonał Tomasz Młynarski, główny specjalista w BRU

 

http://rzu.gov.pl/czesto-zadawane-pytania/ubezpieczenia-komunikacyjne-odpowiedzialnosci-cywilnej-oc-zasady-ogolne/Jak_ksztaltuje_sie_odpowiedzialnosc_w_przypadku_zespolu_pojazdow_mechanicznych__ciagnika_i_przyczepy__pojazdow_holujacyc__20242

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Może OC brytyjskie jest inne i automatycznie obejmuje wszystkie szkody wyrządzone przez przyczepę z numerem rejestracyjnym zgodnym z numerem ubezpieczonego pojazdu ciągnącego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

Brytyjskiego dawno nie widziałem ale taki myk z francuskim autem i p-pą lekką widziałem i miała blachę identyczną jak w aucie i jedno OC z tego co kojarzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz1971

Ja robiłem tydzień temu badanie takiej przyczepki z Anglii,Klient przyjechal z pozwoleniem czasowym i na próbnych tablicach ,ale wcześniej był się pytać jak to zarejestrować i miał takie same brytyjskie tablice na samochodzie i na przyczepce. Wydział telefonicznie poinformował mnie że chcą badanie i dip .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

no blachy miały nr z auta ale jakie miał do tego kwity? Brytyjski odpowiednik DR (taka duża płachta formatu A3) na auto a co na przyczepkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Brytyjski odpowiednik DR (taka duża płachta formatu A3) na auto a co na przyczepkę?

 

W GB jest tylko coś w rodzaju karty badań technicznych. NIE MAJĄ DR na przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz1971

Na przyczepę nie miał nic,tylko umowę kupna,na tej podstawie dokonał rejestracji i z PC przyjechał do nas na badanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Święta prawda i to wystarczy :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

ale chyba nie do poruszania sie po drogach publicznych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
ale chyba nie do poruszania sie po drogach publicznych?

 

A dlaczego nie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.