Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

szyszon

Anglik a jakie dokumnety potrzebne na przegląd

Polecane posty

szyszon

Witam. Możecie powiedzieć jakie dokumenty wymagacie od klienta jak przyjedzie przerobionym anglikiem? W/g mnie to opinia rzeczoznawcy, pismo od producenta/dilera ze pojazd o nr VIN........... przystosowany jest do ruchu prawostronnego. a czy rachunki na części również?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Nie ma podstawy prawnej do wymagania czegokolwiek więcej niż opinia rzeczoznawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
Nie ma podstawy prawnej do wymagania czegokolwiek więcej niż opinia rzeczoznawcy.
Ale ........ dupochron wskazany,ja wymagam tak jak kolega wyżej napisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog

Dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A jakieś zaświadczenie od miejscowego plebana tez bierzecie? No wiecie - żeby ochrona była pełna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
A jakieś zaświadczenie od miejscowego plebana tez bierzecie?

Oczywiście że tak ,konieczne zaświadczenie z poświęcenia w dniu 25 lipca plus zaświadczenie od sekretarza organizacji lewicowej wydane w dniu 22 lipca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg

A (gruby) datek na tacę, to co!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Poważnie czy jaja sobie robicie? A jeśli producent nie da takiego oświadczenia to dajecie N? A rachunki na części to do czego są potrzebne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
Poważnie czy jaja sobie robicie? A jeśli producent nie da takiego oświadczenia to dajecie N?

 

Nie przystępuję do badania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Poważnie czy jaja sobie robicie?

Było tyle razy że pozwoliłem sobie jaja zrobić.

A jeśli producent nie da takiego oświadczenia to dajecie N?

Nawet N nie dostanie bo nie zacznę jak nie będzie miał oświadczenia o możliwości przystosowania do przekładki (nie mylić z homologacją) . Fakt że niektórzy producenci nie dają nawet jak można.

A rachunki na części to do czego są potrzebne?

Czy na podstawie rachunków jesteśmy w stanie stwierdzić że np. "magiel" został zamontowany w fabryczne otwory ?

O dospawywanej "desce" w BMW pewnie nie słyszałeś , bo nie było możliwości umocowania kolumny kierowniczej i całej reszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

mirek.g - jak tylko ustalę gdzie mieszkasz, postaram się wpłynąć na koleżanki i kolegów z WK tak, żebyś bardzo dobrze zastanowił się, zanim zdecydujesz się na rejestrację jakiegoś swojego pojazdu :) Lista widzi mi się pracownika WK co do rejestracji Twojego auta będzie długa... Oj długa :) (i oczywiście nie będzie miała nic wspólnego z przepisami, ale chyba to rozumiesz?) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

A jakiż to przepis pozwala na nieprzystąpienie do badania? To nie jest pojazd z urządzeniem podlegającym dozorowi...

 

Przyjeżdża właściciel pojazdem i macie prawo wymagać jedynie przewidzianych prawem dokumentów. A jeśli N - trzeba to uzasadnić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Nie ma podstawy prawnej do wymagania czegokolwiek więcej niż opinia rzeczoznawcy.

 

Nawet na wymaganie opinii nie ma podstawy prawnej, to nie zmiany konstrukcyjne. Wszyscy kierują się w takim przypadku chronieniem swoich czterech liter. A najskuteczniejszym dupochronem jest wykonanie solidnego badania i uwalenie za każdą ustereczkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Wszyscy kierują się w takim przypadku chronieniem swoich czterech liter. A najskuteczniejszym dupochronem jest wykonanie solidnego badania i uwalenie za każdą ustereczkę.

 

No właśnie - wykonanie badania, a nie odmowa, bo brak jakiegoś niepotrzebnego oświadczenia producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
No właśnie - wykonanie badania, a nie odmowa,

 

Wcześniej warto klienta poinformować, że badanie będzie bardzo szczegółowe - sam zrezygnuje :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bertone122

W Anglii jeżdżą auta z kierownicą po prawej i lewej stronie także jesli przeróbka jest dobrze zrobiona to ciężko ją stwierdzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
jesli przeróbka jest dobrze zrobiona to ciężko ją stwierdzic

Nasi kupują tam auta bo są tańsze, dokonując rzetelnej przebudowy wychodzi jeszcze drożej niż zakup pojazdu z kierownicą po lewej stronie. Naszych nie stać jest na konkretne przebudowanie i taką przebudowę wymaca się na bez większych problemów. Analogicznie fury z USA, też naszych nie stać na ich przebudowę, choć jest dużo mniej skomplikowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Przyjeżdża właściciel pojazdem i macie prawo wymagać jedynie przewidzianych prawem dokumentów.

Swego czasu po stacjach było rozesłane pismo ministerstwa ze wskazaniem art.66 jako podstawy do tego że diagnosta może zażądać oświadczenia .

Spodziewałem się tego :D , to diagnosta odpowiada za dopuszczenie do ruchu .

Kończąc wywody w tym temacie bo było już tyle razy ,odpiszę tylko w wiadomym stylu : a który przepis tego zabrania? :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Diagnosta ma wykonać badanie zgodnie z prawem, czyli zgodnie z zakresem badania, a w skład tego zakresu nie wchodzi sprawdzenie oświadczenia producenta, które w dodatku nie może być decydujące przy wyniku badania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jak rozumiem luk ten fikcyjny i bezpodstawny kwit z serwisu Ci starczy? Czy jednak auto też sprawdzasz?? W sumie w piśmie nie ma mowy, żeby auto też sprawdzać :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Nie, nie kochany, kwit badanie to podstawa a jak sie mówi dupochron to jest to. W razie "W" (draki ) sa jakies tam wytyczne które sa podpisane poprzez MI, czyli osoby wyzej niz ja czy my, które ustalały taki przepisy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Proboszcz jest wyżej niż Ty. Pisma od niego też honorujesz??

Ty w jakikolwiek sposób podlegasz dyscyplinarnie pod MI?? Pracujesz na "resortowej" stacji?? Ale moment - to chyba nie ten minister wtedy... czy liczy się minister - tak na sztukę?? :)

 

Marzyłoby mi się pomóc kiedyś jakiemuś klientowi poprowadzić taką sprawę cywilną przeciwko SKP, która wymaga bezpodstawnych dokumentów... Nie wiem jaki byłby wynik. Ale ciekawe czy to MI zwróciłoby Ci koszty procesowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Dokładnie - niech każdy działa zgodnie z prawem (i w granicach prawa), a nie według wytycznych MI, które często mają się nijak do tego prawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

A czy dzalanie zgodnie z wytycznymi MI nie jest zgodne z prawem. Chyba ktos ustalil takowe przepisy, kto??? Blakopie chyba dzialasz pod jakimis przepisami ustawami. Czyli masz jakies niejasnoscii wiec do kogo napiszesz o wyjasnienie. Dla mnie nie jest to bezpodstawne, bo zarzadanie opini i dokumentow zgodnosci np. Z homo to jest podstawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.