Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Darek :-)

Anglik - jak rozpoznać samochód po przekładce

Polecane posty

Darek :-)

Jak w temacie na pewno się przyda ponieważ coraz więcej takich pojazdów się pokazuje. Młodzi diagności nie wiedzą jak rozpoznać, a doświadczonym diagnostą może się też przyda. Jeżeli o czymś zapomniałem proszę o dopisanie :D

 

1.Lampy – asymetria w lampach angielskich świeci na lewą stronę, maja niebiesko zółtą naklejkę na nich,

2. Schowek z deski - czeto nie przekładają i zostawiają zamek po zlej stronie

3. Fotel kierowcy , (pasażera UK) - nie każdy ma regulacje góra do jeśli fotel kierowcy nie ma, to pochodzi z wersji angielskiej

4. Przełączniki szyb, napis AUTO - jeśli jest po stronie pasażera, to wersja angielska

5. Włącznik świateł - jeśli w pozycji ''0'' świecą światła, to możliwe, że wersja angielska, ale nie koniecznie, bo auta na rynek kilka innych krajów tez tak maja.

6. Wycieraczek nie zmieniają – wycieraczka dłuższa po stronie pasażera, zarys poruszających się wycieraczek po szybie z prawa na lewą stronę w europejskich samochodach z lewej na prawą stronę a wycieraczka dłuższa po lewej stronie

7. Skrzynka bezpieczników i uchwyt do otwierania maski -zawsze powinna być po stronie kierowcy.

8. Piszczałka nie zapiętych pasów. Jeśli reaguje na fotel pasażera to wersja angielska

9. Zaglądnij nad pedały i przyglądnij się kablom pod deska. Jeśli widać izolacje, termokurczki i inne ślady sztukowania, to coś jest nie tak.

10. Tylna kanapa jest inaczej dzielona. W aucie europejskim jest 40 % za kierowcą, a 60% za pasażerem.

11. Pod dywanikiem pasażera znajdziemy oryginalne gumowe podbicie pod nogi kierowcy

13. Licznik z podziałką w milach (może być amerykanin, ale jego łatwo poznać)

14. Światło przeciwmgielne tył po prawej a nie lewej stronie

15. Osłony przeciwsłoneczne lusterko po prawej u pasażera.

16. Lusterko boczne kierowcy (sferyczne)z podziałka po prawej stronie.

17. Centralny zamykany z prawej i automatyczne otwieranie szyby z prawej.

18. Rączka na podsufitówce jest z lewej a powinna być z prawej.

19. Numer VIN- 10 cyfra, 1 lewostronny, 2 prawostronny

20. 100% jest inaczej wiązka elektryczna w komorze silnika prowadzona. W wersji angielskiej kable do pompy ABS idą pod wzmocnieniem przednim, a w europejczyku idą po ścianie grodziowej.

21. Naklejka o wyłączeniu pasów bezpieczeństwa, stacyjka do wyłączenia pasów po stronie lewej

22. W samochodach dostawczych boczne drzwi przesówne po stronie lewej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Za trud zebrania swoich obserwacji należy się Piwo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Tu wielu kolegów przyznaje się do sprawdzania papierów, a nie szukania śladów przeróbek w aucie więc na nic im to... 8)

 

Ale spoko - materiał zacny, tylko:

 

8. Piszczałka nie zapiętych pasów. Jeśli reaguje na fotel pasażera to wersja angielska

 

Na 100% niektóre auta europejskie tez tak miały. Z tego co pamiętam któryś mercedes, na pewno VOLVO 440 (miałem) i pewnie parę innych...

 

3. Fotel kierowcy , (pasażera UK) - nie każdy ma regulacje góra do jeśli fotel kierowcy nie ma, to pochodzi z wersji angielskiej

 

Trzeba tylko pamiętać, że wiele części zamiennych w Polsce jest obecnie branych właśnie z anglików i to nie zawsze będzie decydująca wskazówka. Dotyczy to jeszcze paru innych punktów tej wyliczanki...

 

19. Numer VIN- 10 cyfra, 1 lewostronny, 2 prawostronny

 

Nie stosuje tego każdy producent.

 

22. W samochodach dostawczych boczne drzwi przesówne po stronie lewej

 

W wielu markach "europejskich" umiejscowienie bocznych drzwi jest opcją do wyboru i nie musi mieć nic wspólnego z "przkładką"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

Nie zgadzam się z niktórymi p-ktami:

ad5: wynika ze mam anglika bo w swoim VW włączyłem na 0 funkcję dziennych;

ad10: sposób dzielenia tylnej kanapy też nie jest wykładnikiem;

ad20 :nieprawda, sa auta np megane II gdzie komora silnika prawie sie nie różni ,pompa ABS i hamulcowa są w tych samych miejscach w obu wersjach.

To tak na szybko, a większość wypisanych punktów jak dywaniki , wyłączniki i naklejki poduszek, wycieraczki itd jeżeli są to tylko z niedbalstwa przekładającego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
7. Skrzynka bezpieczników i uchwyt do otwierania maski -zawsze powinna być po stronie kierowcy.

Nie jest to prawdą, zwłaszcza jesli chodzi o dźwignie otwierania maski bywa, że w angliku pozostaje ona po lewej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Wyluzujcie... to są tylko wskazówki... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
Wyluzujcie... to są tylko wskazówki...

Oczywiście,że tak a poza tym się zgadza w większości tych pojazdow.Kolega się napracował a inni jak to tu bywa próbują to zdyskredytować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)
Wyluzujcie... to są tylko wskazówki... :D

 

Nie sztuka szukać dziury w całym lecz dodać swoje spostrzeżenia które może się komuś przydadzą w pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek_3535

Odświeżę trochę temat.Mam okazję kupić seata z niemiec.Wg. numeru vin wszystko się zgadza.Jedna rzecz jest niepokojąca-pochodzenie.Poniżej fragment informacji po numerze VIN i opinii na ten temat.Co wy na to.Po co ktoś takie zabiegi robil z autem?

 

 

Rok prod: 30.09.2004

 

Tu bym uwazal przy tym aucie, bo z fabryki wyjechal na rynek Luksemburgu z kierownica po lewej stronie, czyli wyglada ze wszystko jest ok. Natomiast serwisem wydajacym auto, byl salon w Wielkiej Brytanii. Wiec albo jakis mieszkaniec Anglii zamowil sobie w angielskim salonie auto z kierownica po lewej stronie, albo jest to jakis przekret.

Swoja droga nie wiem czy jest w ogole mozliwosc zamowienia danym kraju auta z kierownica nie po tej stronie, po ktorej obiwiazuje ruch w tym kraju.

Radze zachowac czujnosc.

 

AZ0 Vehicle with standard production scope

A8F Sports equipment

B0A Component parts set without country-specific design requirement

B32 Type approval Luxembourg

CQ3 Alloy wheels 7J x 16

C26 Operating permit, alteration 26

E0A No special edition

F0A No special purpose vehicle, standard equipment

G0C 5-speed manual transmission

G62 Front shock absorption

H6U Tires 205/55 R16 91W

J0L Battery 340 A (70 Ah)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.