Skocz do zawartości

wykreślenie z dowodu instalacji gazowej


MarcinS

Rekomendowane odpowiedzi

Czy inst. gazowa , czy hak(?) - w sensie prawnym - brak znaczenia!

 

Rozmawiamy o tym jakie badanie na wykreslenie warunku dodatkowego a nie co zrobimy przy okresowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o tym jakie badanie na wykreslenie warunku dodatkowego a nie co zrobimy przy okresowym..

OBT, stwierdzasz brak haka/gazu- co robisz?

Nie o tym rozmawiamy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale jeszcze jedna sprawa, jakie badanie? Poprawkowe dotyczy stwierdzonych usterek w badanym pojeździe- usterka formalna raczej nie występuje i chyba termin na usterki formalne [zmiany w DR jest 30 dni]???????

 

Przykład podobny - różnica w DMC w DR i na TZ, wynik N, WK poprawia i jakie sprawdzamy zespoły i układy podlegające ponownemu badaniu?

Identyfikacja - nie jest układem, ani zespołem pojazdu.

Co o tym sądzicie? Zakładając, że pojazd jest sprawny technicznie.

 

2,10 - wszystkich innych usterek łącznie 20,00 zł

i po bólu... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyfikacja - nie jest układem, ani zespołem pojazdu.

Podobny paradoks mamy jak ktos dostanie N za brak naklejki na szbie - pujdzie do WK dostanie nową i jakie BT potem wykonać w pojeździe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyfikacja - nie jest układem, ani zespołem pojazdu.

Podobny paradoks mamy jak ktos dostanie N za brak naklejki na szbie - pujdzie do WK dostanie nową i jakie BT potem wykonać w pojeździe?

 

I w jakim terminie klient ma to dokonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 years later...

Po przeczytaniu wcześniejszych odpowiedzi mam mętlik w głowie.

Na podstawową SKP przyjeżdża na OBT pojazd z wymontowaną instalacją gazową i w wpisem w DR "LPG". Co dalej? Jaki wynik wpisywać? Co zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, thefilinek napisał:

Na podstawową SKP przyjeżdża na OBT

Podstawa wyjścia do danej sytuacji. Większość szuka gotowca do swojej sytuacji i jej nie znajduje. Rozpoczynamy OBT. Stwierdzamy niezgodność z warunkami technicznymi (zapis w DR mówiący o posiadaniu instalacji a w pojeździe jej brak). Przy braku innych usterek, badanie kończy się UI (0.2.i). W uwagach opisujemy, że zdemontowano instalację LPG - żeby urzędnik wiedział, że chodzi o demontaż a nie o niesprawność instalacji, w drugim pkt zaświadczenia, że pojazd NIE spełnia dodatkowych warunków dla GAZ-LPG. Klient do WK po wykreślenie adnotacji i wraca na repetę OBT.

 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, mirek.g napisał:

My robimy Ustaleniem Danych

Jakie pytanie taka odpowiedź.

37 minut temu, thefilinek napisał:

przyjeżdża na OBT pojazd

Tak jak na egzaminie. Odpowiada się na zadane pytanie. Często widzimy różne memy jak to nauczyciele zabijają wyobraźnię ucznia a tak naprawdę odpowiedź nie jest dana na zadane pytanie, choć wynik jest taki sam.

Gdyby pytanie było, co zrobić jak klient przyjedzie na SKP z zapytaniem o dalszą drogę postępowania po wymontowaniu LPG wówczas dostałby odpowiedź o kilku wariantach.

 

 

Edytowane przez adam1501
  • Super 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi. 
 

10 minut temu, adam1501 napisał:

Gdyby pytanie było, co zrobić jak klient przyjedzie na SKP z zapytaniem o dalszą drogę postępowania po wymontowaniu LPG wówczas dostałby odpowiedź o kilku wariantach.

Rozumiem, że klient po wymontowaniu instalacji gazowej może iść do WK bez żadnych DBT aby wykreślili wpis o gazie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od danego WK. Jeden magistrat zrobi to tylko po przeprowadzeniu badania a inny na oświadczenie właściciela. Jak sama nazwa wskazuje - samorząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocławskie urzędy od jakiegoś czasu (od dwóch lat gdzieś tak) wszystko na oświadczenie klienta wykreślają. Żadnych badań, anty-badań, bo takie czynności po prostu nie istnieją w rozporządzeniu tytułowanym 'zakresem'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Paprock napisał:

wszystko na oświadczenie klienta wykreślają

Jak wspominałem wcześniej - samorząd.

7 minut temu, Paprock napisał:

Żadnych badań, anty-badań, bo takie czynności po prostu nie istnieją w rozporządzeniu tytułowanym 'zakresem'.

Badanie istnieją, kwestia tego co ma być potwierdzone tym badaniem. Jeden nazwie to anty-badaniem i zrobi się aj-waj że coś takiego w przepisach nie istnieje a drugi poprosi o badanie dodatkowe czy pojazd spełnia takie to a takie dodatkowe warunki techniczne i na tej podstawie dokona stosownych adnotacji - samorząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, adam1501 napisał:

Badanie istnieją, kwestia tego co ma być potwierdzone tym badaniem. Jeden nazwie to anty-badaniem i zrobi się aj-waj że coś takiego w przepisach nie istnieje a drugi poprosi o badanie dodatkowe czy pojazd spełnia takie to a takie dodatkowe warunki techniczne

Literalnie to tylko zmiany konstrukcyjne wchodzą w grę.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, danielg539 napisał:

takie anty-badanie potrafi być droższe 2-3 razy od właściwego badania

Od czego DBT miałoby być droższe 2-3 razy? Jakie to właściwe BT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam. Mowa o badaniu pod tytułem 'zmiany konstrukcyjne', które jakby na tabelę opłat nie patrzył, to jest jedną z droższych pozycji tam zawartych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Paprock napisał:

Mowa o badaniu pod tytułem 'zmiany konstrukcyjne',

Mowa o wykreśleniu adnotacji LPG z DR, którą na siłę można podciągnąć pod zmiany konstrukcyjne (choć montaż to nie ZK - więc trochę słabo), DBT - ustalenie danych lub OBT a nawet bezpłatnie na oświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

Od czego DBT miałoby być droższe 2-3 razy? Jakie to właściwe BT?

Literalnie po demontażu haka trzeba wykonać zmiany konstrukcyjne, które jak by nie patrzeć kosztują 82 PLN a badania na hak 35 PLN czyli 2.34 raza mniej.

Co do anty-badań to nie ma już badania po montażu instalacji, to tym bardziej po jej demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, danielg539 napisał:

Literalnie po demontażu haka trzeba wykonać zmiany konstrukcyjne, które jak by nie patrzeć kosztują 82 PLN a badania na hak 35 PLN czyli 2.34 raza mniej.

Literalnie to trzeba czekać do OBT i dostać sagana za niespełnienie warunków technicznych, które się wówczas weryfikuje i repeta badania kosztuje 21 pln. Analogicznie z wykonaniem tej adnotacji powinno się postępować a nie tworzyć badanie którego faktycznie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.