rafi8406 Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Wiatm mam problem i nie wiem jak go rozgrysc.Przyjechał do mnie klient przerobił auto ze spalinowego na elektyczny i chce na to badanie. Mozna cos takiego zrobic? i jakie papiery musiałby miec? Z góry dziekuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 może go tam ... Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL Sp. z Specjalizujemy się w: przeprowadzaniu prób funkcjonalności, zużyć i wytrzymałości w badaniach przebiegowych pojazdów (4x2 i 4x4) napędzanych silnikami elektrycznymi oraz silnikami spalinowymi o ZS i ZI w tym zasilanych biopaliwami oraz LPG/CNG, z Częstochowy to coś koło 130 km a jak masz odwagę zabrać się za badanie tego stwora, bez bardzo drobiazgowej opinii rzeczoznawcy z listy się nie obejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 Witam kolegów i proszę o pomoc. Dzisiaj na naszą oskp przyjechał pojazd KIA SOUL po takiej przeróbce. Co musimy wymagać od klienta i jakie procedury wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 Co musimy wymagać od klienta i jakie procedury wykonać. robisz badanie zgodnie z poz. 996: 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1–2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych; Jeżeli nie możesz ustalić jakiś danych dot. dokonanych zmian prośba o opinię rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 Jest to przeróbka pojazdu, która powoduje zmianę zapisów w DR. Wobec tego należałoby wykonać badanie po zmianach konstrukcyjnych. Zmieni się moc silnika, rodzaj paliwa i MW pojazdu. Jednak jak została wykonana ta przeróbka? To jest napęd tylko elektryczny czy hybrydowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 Pozostała skrzynia biegów, przeróbka wizualnie wykonana bardzo profesjonalnie. Jest tylko silnik elektryczny. Czy wyznaczyć ntb , samochód jest świeży i ma terminy 3,2,1. Czy bezwzględnie wymagać opinii rzeczoznawcy, jakie dane wpisać, czy masę pojazdu możemy zmierzyć na szarpakach od amortyzatorów czy wymagać zaświadczenie z legalizowanej wagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 wymagać zaświadczenie z legalizowanej wagi? zdecydowanie z legalizowanej Dane silnika posiadasz?? moc?? Wpisujesz zmiany jakie zostały dokonane: wymiana silnika z.... na...., rodzaj paliwa, masa własna, ładowność, naciski na osie, moc nowego silnika - to tak na szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 a co ze wspomaganiami np. hamulcy i kierownicy ? tak spytam .? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 a co ze wspomaganiami np. hamulcy i kierownicy ? tak spytam .? wspomaganie układu kierowniczego zapewne elektryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 jest elektryczna vacum pompa, grzanie [ Dodano: 11-03-2014, 20:08 ] Dane silnika posiadasz?? moc?? Wpisujesz zmiany jakie zostały dokonane: wymiana silnika z.... na...., rodzaj paliwa, masa własna, ładowność, naciski na osie, moc nowego silnika - to tak na szybko. jak określić ładownośc i naciski na osie W zaświadczeniu z firmy która to przerabiała,jest napisana moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 naciski na osie, moc nowego silnika - to tak na szybko. Bardzo "na szybko" ... To max naciski na osie też tak sobie zmieniamy? [ Dodano: 11-03-2014, 20:14 ] jak określić ładownośc i naciski na osie Ładowność to różnica pomiędzy DMC a MW ale w przypadku samochodu osobowego tego parametru nie ustalamy. Jednak w przypadku dużego zwiększenia się MW należałoby wyliczyć czy pozostała nośność wystarcza do przewiezienia wymienionej w DR liczby osób. Natomiast naciski, to należy zmierzyć czy nie są przekroczone! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 czy wymagać opinii rzeczoznawcy? czy zmieniać termin badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 czy wymagać opinii rzeczoznawcy? Tej opinii możemy wymagać, jeżeli są parametry pojazdu których nie jesteśmy w stanie ustalić. Natomiast, zastanawiałbym się czy taka przeróbka jest wogóle uprawniona. Bo, o ile "uprawniony przedsiębiorca" może zmienić rodzaj pojazdu, pomimo tego co jest w homologacji, to jednak powstaje pytanie: kto może, zgodnie z prawem zmienić wyposażenie określonego, tak homologowanego pojazdu na inne wyposażenie, inne niż to zgodne z pierwotną homologacją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 czy wymagać opinii rzeczoznawcy? Oczywiście. Tej opinii możemy wymagać, jeżeli są parametry pojazdu których nie jesteśmy w stanie ustalić. A także jeśli sami nie możemy stwierdzić czy to wszystko będzie się kupy trzymało... Natomiast, zastanawiałbym się czy taka przeróbka jest wogóle uprawniona. Ja uważam, że nie, ale to moje zdanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Marzec 2014 Share Napisano 11 Marzec 2014 kto może, zgodnie z prawem zmienić wyposażenie określonego, tak homologowanego pojazdu na inne wyposażenie, inne niż to zgodne z pierwotną homologacją? Każdy może, bo nie zmienia się rodzaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cdario Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 To zdjęcie tego silnika. [ Dodano: 12-03-2014, 07:45 ] Wielkie dzięki za pomoc A co z terminem badania, czy go zmieniać jak ma do 3 lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 Gdzie są zamontowane akumulatory (masa własna zapewne się zwiększy) , środek ciężkości się zmieni, jak wyliczysz naciski na osie, obciążenia podczas hamowania itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 Każdy może, bo nie zmienia się rodzaj. Każdy może, bo nie napisano, że nie może, czy nie każdy może, bo napisano kto i kiedy może! a ta zmiana na elektryczny, jest o tyle poważna że pojazdy te pracują z napięciami powyżej 24V, które już nie są napięciami bezpiecznymi. Więc po takiej zmianie co ze skutecznością zerowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 jak wyliczysz naciski na osieTe są już określone przez producenta pojazdu, jako wartości maksymalne. Przy zmianie masy własnej zmieni się tylko ładowność, a co za tym idzie przy wzroście parametru G przeliczyłbym czy może mieć tą samą liczbę miejsc. środek ciężkości się zmienijak przy każdej zmianie załadunku w dowolnym pojeździe. [ Dodano: 12-03-2014' date=' 08:51[/i'] ] Każdy może, bo nie napisano, że nie może,czy nie każdy może, bo napisano kto i kiedy może! Każdy może, bo tylko w przypadku zmiany rodzaju przeróbki dokonuje uprawniony przedsiębiorca. W pozostałych przypadkach nie musi. a ta zmiana na elektryczny, jest o tyle poważna że pojazdy te pracują z napięciami powyżej 24V, które już nie są napięciami bezpiecznymi. Więc po takiej zmianie co ze skutecznością zerowania? I tu jest ciekawostka. Do obsługi np. Priusa upoważnieni są tylko odpowiedni mechanicy, właśnie ze względu na napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 Każdy może, bo tylko w przypadku zmiany rodzaju przeróbki dokonuje uprawniony przedsiębiorca. W pozostałych przypadkach nie musi. Patrząc na takie przeróbki, chciałoby się żeby jednak nie mógł I tu jest ciekawostka. Do obsługi np. Priusa upoważnieni są tylko odpowiedni mechanicy, właśnie ze względu na napięcia. Nawet stanowisko do obsługi jest specjalnie wydzielone. Ciekawostką jest natomiast to, że nasze przepisy nie podają żadnych warunków technicznych ani warunków kontroli dla takich pojazdów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 jak wyliczysz naciski na osieTe są już określone przez producenta pojazdu, jako wartości maksymalne. Przy zmianie masy własnej zmieni się tylko ładowność, a co za tym idzie przy wzroście parametru G przeliczyłbym czy może mieć tą samą liczbę miejsc. Zgoda że zostały wyliczone przez producenta, ale masa własna się zmieni (środek ciężkości)i powinieneś je wyliczyć czy nie zostały przekroczne.(ludzie na silniku nie siadają) środek ciężkości się zmienijak przy każdej zmianie załadunku w dowolnym pojeździe. Mylisz pojęcia .Przestrzeń ładunkowa to nie to samo co obciążenia stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 Osobiście bardziej skupiłbym się nad bezpieczeństwem. Co w razie wypadku, dachowania pojazdu z akumulatorami kwasowymi, z samym ich zabezpieczeniem w czasie kolizji, wentylacją komory, z możliwością przeładowanie i wydzielania się wodoru z cel. Upchać coś w bagażniku i powiedzieć że to jest OK. Czy bagażnik może być wykorzystany w ogóle do takich celów. Tak jak piszecie - nie ma przepisów normujących te sprawy więc dla czego my mamy być wyroczniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 pojazdy te pracują z napięciami powyżej 24V, które już nie są napięciami bezpiecznymi. To dotyczy prądu zmiennego, przy stałym ta wartość wynosi 60 V. Co nie zmienia faktu, ze te akku mają pewnie ze 110 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 Zgoda że zostały wyliczone przez producenta, ale masa własna się zmieni (środek ciężkości)i powinieneś je wyliczyć czy nie zostały przekroczne.(ludzie na silniku nie siadają) To wyłącznie w przypadku gdyby masa własna pojazdu została bardzo zwiększona i np. z pięcioosobowego pojazd stałby się dwuosobowy po uwzględnieniu oryginalnej DMC. Środek ciężkości zmienia się z każdym obciążeniem pojazdu, więc o czym mowa. To, że "ludzie na silniku nie siadają" nie zmienia faktu, że wraz ze zmianą obciążenia zmienia się nacisk wszystkich osi. Dlatego ten parametr podaje się jako wartość maksymalną.Mylisz pojęcia .Przestrzeń ładunkowa to nie to samo co obciążenia stałe.A co to są wg. Ciebie obciążenia stałe? Bo wystarczy, że raz pojazdem kieruje kobieta o wadze 50 kg, a raz facet o wadze 150 kg i już naciski się zmieniają. Mówiąc o załadunku miałem na myśli obciążenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Marzec 2014 Share Napisano 12 Marzec 2014 Yeti napisał/a: jak wyliczysz naciski na osie Te są już określone przez producenta pojazdu, jako wartości maksymalne. Przy zmianie masy własnej zmieni się tylko ładowność, a co za tym idzie przy wzroście parametru G przeliczyłbym czy może mieć tą samą liczbę miejsc. Yeti napisał/a: środek ciężkości się zmieni jak przy każdej zmianie załadunku w dowolnym pojeździe. Oj chyba upraszczasz. Matematycznie ciągle może zostać +/- 300 kg i wszystko się zgadza, ale sposób rozmieszczenia tych akumulatorów może powodować, że w danym punkcie i tak konstrukcja będzie już przeciążona. W tym układzie również wszystkie inne systemy gdzie rozdział mas ma znaczenie nie będą działać. Z tego co się orientuję nie mówimy o jednym czy dwóch akumulatorach i różnicach rzędu 20 kg. Moim zdaniem taka zmiana wykracza poza możliwości oceny w warunkach SKP. Już nawet pomijając kwestie, że warunków technicznych i metody ich oceny dla tych pojazdów nie ma de facto... Dla naszych przepisów to niestety zwykła zmiana - taka sama jak wyjęcie kratki z auta ciężarowego. Także nawet termin badania się nie zmieni, a zmiany tej literalnie można dokonać we własnym zakresie nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.