Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
PROFIL

Rozmieszczenie urządzeń.

Polecane posty

PROFIL

Witam Panów, mam gorącą prośbę o wypowiedzenie się odnośnie rozmieszczenia urządzeń na modernizowanej stacji. Mile widziane uwagi.

Pozdrawiam.

kanał diagnostyczny.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
modernizowanej stacji

zakres PSKP czy OSKP :?:

jaka jest odległość kanału od bramy :?:

IMHO szarpak bardzo blisko schodów

proponuję 1-2m za rolkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Uważam to rozmieszzczenie za jak najbardziej prawidłowe.

Płyta na wlocie, potem amortyzatory, rolki i szarpak.

Jednak przy rozstawie osi kół pojazdu zbliżonych do 3600 cm. w czasie pomiaru amortyzatorów tylnej osi, okaże się , że kołami przedniej osi stoimy w rolkach które mogłyby się chcieć uruchamiać.

Gdyby ta odległość była większa to byłoby lepiej, bo pojazdów z większym rozstawem jest mniej niż z większym.

Ustawienie szarpaków dobre, blisko schodów to nie trzeba tak dleko wchodzić do nich w kanał.

 

 

No wiesz Jacdiag, 14,00 m kanału to na pewno nie na okręgówce.

Natomiast szarpaki zaraz za rolkami...to trochę kłopotliwe.

Robiąc BT wyglądałoby to tak: hamulce oś P- szarpaki- hamulce oś T

a tak jest hamulce oś P, hamulce oś T, szarpaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PROFIL

Dziękuję za uwagi dotyczące rozmieszczenia urządzeń.

Stacja będzie podstawowa resortowa, odległość kanału od bramy wjazdowej to ok. 4,8 m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jednak przy rozstawie osi kół pojazdu zbliżonych do 3600 cm. w czasie pomiaru amortyzatorów tylnej osi, okaże się , że kołami przedniej osi stoimy w rolkach które mogłyby się chcieć uruchamiać.

Dlatego lepiej urządzenie do sprawdzania amortyzatorów zamontowac tuz przed rolkami hamulcowymi.

Ustawienie szarpaków dobre, blisko schodów to nie trzeba tak dleko wchodzić do nich w kanał.

To jest złe rozwiązanie, bo podczas sprawdzania tylnej osi nie da się wejść (wyjść) do kanału i trzeba będzie wchodzić z drugiej strony (+14m dodatkowej drogi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
praktyk
To jest złe rozwiązanie, bo podczas sprawdzania tylnej osi nie da się wejść (wyjść) do kanału i trzeba będzie wchodzić z drugiej strony (+14m dodatkowej drogi).

I to jest słuszna ocena, po której rozpoznaje się prawdziwego diagnostę. :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Płyta poślizgu bocznego na samym początku jest sztuką dla sztuki. TUZ za blisko wjazdu, w zimie przy dłuższym aucie nie zamkniesz drzwi przed skończeniem badania. Choć przy takiej długości nie wiele można wskórać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
TUZ za blisko wjazdu, w zimie przy dłuższym aucie nie zamkniesz drzwi przed skończeniem badania.

 

chyba zamknie :)

 

odległość kanału od bramy wjazdowej to ok. 4,8 m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
:oops::oops::oops: nie doczytałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

To jest złe rozwiązanie, bo podczas sprawdzania tylnej osi nie da się wejść (wyjść) do kanału i trzeba będzie wchodzić z drugiej strony (+14m dodatkowej drogi).

Tylko, że żeby móc wyjść przednimi schodami z kanału po szarpaniu tylnej osi to szarpak należałoby przesunąć jakieś 3,0 - 3,5 do tyłu.

Wtedy pomiędzy szarpakiem a rolkami byłoby te niezbyt szczęśliwe 2,5 - 3,0 i sytuacja taka, jak już opisałem czyli nie można jednym przejściem sprawdzić hamulców a oś tylna stoi na rolkach/ w rolkach gdy przednia stoi na szarpaku.

Albo po sprawdzeniu hamulców cofać przednią oś na szarpaki.

Więc nie da się jednym ustawieniem osiągnąć wszystkiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PROFIL

Dziękuję wszystkim za uwagi, chyba pozostanę przy wersji ostatecznej. Nie mogę zamontować TUZ-a przy rolkach gdyż 70 % pojazdów które będą badane to z napędem 6x6 i przed rolkami muszę ustawiać wolne rolki.

Dziękuję jeszcze raz za zainteresowanie.

Pozdrawiam i mam nadzieje że w nie długim czasie podrzucę parę fotek z realizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Dziękuję wszystkim za uwagi

za tą powinieneś chyba podwójnie podziękować bo jest szczególnie na temat...

I to jest słuszna ocena, po której rozpoznaje się prawdziwego diagnostę. :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bogusław
przed rolkami muszę ustawiać wolne rolki

 

Rolki wolnobieżne musisz ustawić i przed, i za rolkami hamulcowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
To jest złe rozwiązanie, bo podczas sprawdzania tylnej osi nie da się wejść (wyjść) do kanału i trzeba będzie wchodzić z drugiej strony (+14m dodatkowej drogi).

ale z drugiej strony nie zaprojektowano schodów :!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
ale z drugiej strony nie zaprojektowano schodów

Widziałem juz takie SKP, gdzie kanał przegladowy miał tylko jedne schody ale zawsze z drugiej strony była drabina, która umozliwiała "awaryjne" wejście lub wyjście z kanałau.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
gdzie kanał przegladowy miał tylko jedne schody ale zawsze z drugiej strony była drabina, która umozliwiała "awaryjne" wejście lub wyjście z kanałau.

Ja tak mam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

nie będziemy się licytować co kto ma, tylko omawiamy to co jest w projekcie

 

możliwe, że przepisy z zakresu Bądź cHłopie Posłuszny wymagają wyjścia "awaryjnego" z kanału

np w przypadku pożaru pojazdu stojącego nad schodami

:idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Kanał fajny ale... moim zdaniem TUZ koło szarpaków - rolki bliżej wjazdu gdyż prowadnice podnośnika zakończą się koło skrzyni montażowej szarpaków. Gdzie będziesz sprawdzał światła, ława pomiarowa za krótka /wchodzą w nią dwa urządzenia/. Trzeba było by pomyśleć o schemacie technologicznym badań. Czy wszystko będzie po kolei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.