Skocz do zawartości

Rozmieszczenie urządzeń.


PROFIL

Rekomendowane odpowiedzi

modernizowanej stacji

zakres PSKP czy OSKP :?:

jaka jest odległość kanału od bramy :?:

IMHO szarpak bardzo blisko schodów

proponuję 1-2m za rolkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam to rozmieszzczenie za jak najbardziej prawidłowe.

Płyta na wlocie, potem amortyzatory, rolki i szarpak.

Jednak przy rozstawie osi kół pojazdu zbliżonych do 3600 cm. w czasie pomiaru amortyzatorów tylnej osi, okaże się , że kołami przedniej osi stoimy w rolkach które mogłyby się chcieć uruchamiać.

Gdyby ta odległość była większa to byłoby lepiej, bo pojazdów z większym rozstawem jest mniej niż z większym.

Ustawienie szarpaków dobre, blisko schodów to nie trzeba tak dleko wchodzić do nich w kanał.

 

 

No wiesz Jacdiag, 14,00 m kanału to na pewno nie na okręgówce.

Natomiast szarpaki zaraz za rolkami...to trochę kłopotliwe.

Robiąc BT wyglądałoby to tak: hamulce oś P- szarpaki- hamulce oś T

a tak jest hamulce oś P, hamulce oś T, szarpaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za uwagi dotyczące rozmieszczenia urządzeń.

Stacja będzie podstawowa resortowa, odległość kanału od bramy wjazdowej to ok. 4,8 m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak przy rozstawie osi kół pojazdu zbliżonych do 3600 cm. w czasie pomiaru amortyzatorów tylnej osi, okaże się , że kołami przedniej osi stoimy w rolkach które mogłyby się chcieć uruchamiać.

Dlatego lepiej urządzenie do sprawdzania amortyzatorów zamontowac tuz przed rolkami hamulcowymi.

Ustawienie szarpaków dobre, blisko schodów to nie trzeba tak dleko wchodzić do nich w kanał.

To jest złe rozwiązanie, bo podczas sprawdzania tylnej osi nie da się wejść (wyjść) do kanału i trzeba będzie wchodzić z drugiej strony (+14m dodatkowej drogi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest złe rozwiązanie, bo podczas sprawdzania tylnej osi nie da się wejść (wyjść) do kanału i trzeba będzie wchodzić z drugiej strony (+14m dodatkowej drogi).

I to jest słuszna ocena, po której rozpoznaje się prawdziwego diagnostę. :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta poślizgu bocznego na samym początku jest sztuką dla sztuki. TUZ za blisko wjazdu, w zimie przy dłuższym aucie nie zamkniesz drzwi przed skończeniem badania. Choć przy takiej długości nie wiele można wskórać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TUZ za blisko wjazdu, w zimie przy dłuższym aucie nie zamkniesz drzwi przed skończeniem badania.

 

chyba zamknie :)

 

odległość kanału od bramy wjazdowej to ok. 4,8 m.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest złe rozwiązanie, bo podczas sprawdzania tylnej osi nie da się wejść (wyjść) do kanału i trzeba będzie wchodzić z drugiej strony (+14m dodatkowej drogi).

Tylko, że żeby móc wyjść przednimi schodami z kanału po szarpaniu tylnej osi to szarpak należałoby przesunąć jakieś 3,0 - 3,5 do tyłu.

Wtedy pomiędzy szarpakiem a rolkami byłoby te niezbyt szczęśliwe 2,5 - 3,0 i sytuacja taka, jak już opisałem czyli nie można jednym przejściem sprawdzić hamulców a oś tylna stoi na rolkach/ w rolkach gdy przednia stoi na szarpaku.

Albo po sprawdzeniu hamulców cofać przednią oś na szarpaki.

Więc nie da się jednym ustawieniem osiągnąć wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za uwagi, chyba pozostanę przy wersji ostatecznej. Nie mogę zamontować TUZ-a przy rolkach gdyż 70 % pojazdów które będą badane to z napędem 6x6 i przed rolkami muszę ustawiać wolne rolki.

Dziękuję jeszcze raz za zainteresowanie.

Pozdrawiam i mam nadzieje że w nie długim czasie podrzucę parę fotek z realizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za uwagi

za tą powinieneś chyba podwójnie podziękować bo jest szczególnie na temat...

I to jest słuszna ocena, po której rozpoznaje się prawdziwego diagnostę. :ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest złe rozwiązanie, bo podczas sprawdzania tylnej osi nie da się wejść (wyjść) do kanału i trzeba będzie wchodzić z drugiej strony (+14m dodatkowej drogi).

ale z drugiej strony nie zaprojektowano schodów :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z drugiej strony nie zaprojektowano schodów

Widziałem juz takie SKP, gdzie kanał przegladowy miał tylko jedne schody ale zawsze z drugiej strony była drabina, która umozliwiała "awaryjne" wejście lub wyjście z kanałau.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie kanał przegladowy miał tylko jedne schody ale zawsze z drugiej strony była drabina, która umozliwiała "awaryjne" wejście lub wyjście z kanałau.

Ja tak mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będziemy się licytować co kto ma, tylko omawiamy to co jest w projekcie

 

możliwe, że przepisy z zakresu Bądź cHłopie Posłuszny wymagają wyjścia "awaryjnego" z kanału

np w przypadku pożaru pojazdu stojącego nad schodami

:idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał fajny ale... moim zdaniem TUZ koło szarpaków - rolki bliżej wjazdu gdyż prowadnice podnośnika zakończą się koło skrzyni montażowej szarpaków. Gdzie będziesz sprawdzał światła, ława pomiarowa za krótka /wchodzą w nią dwa urządzenia/. Trzeba było by pomyśleć o schemacie technologicznym badań. Czy wszystko będzie po kolei

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.