msniezek Napisano 26 Lipiec 2012 Share Napisano 26 Lipiec 2012 Hej, Kupiłem Chryslera w warszawskim komisie - był sprowadzany z Danii. No i nie zweryfikowałem VIN... VIN z dowodu i z samochodu różni się jednym znakiem - w dowodzie jest 4 zamiast Y. Prawdopodobnie ktoś rejestrujący samochód zapisał VIN odręcznie, a potem z błędem przepisał do komputera (odręczne duże Y jest podobne do 4). To bodajże 11 znak, a więc nie numer seryjny. Dodatkowo VIN z dowodu rejestracyjnego nie istnieje, nie zgadza się cyfra kontrolna. A więc wszystkie znaki wskazują, że to pomyłka pisarska jakiegoś Duńczyka... Samochód nie jest jeszcze zarejestrowany, na razie go ubezpieczałem - to ubezpieczyciel wyhaczył różnicę (nota bene ubezpieczył samochód, tyle że na prawdziwy numer VIN, a nie ten z dowodu). Pytanie do Was: jaki jest sposób na zarejestrowanie tego samochodu pod prawdziwym numerem VIN? Najlepiej bez konieczności wizyty w Danii? Z góry dzięki za pomoc! Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookasss Napisano 26 Lipiec 2012 Share Napisano 26 Lipiec 2012 Z tego co ja się orientuje ( ale oczywiście mogę się mylić) to nie ma możliwości zarejestrowanie tego samochodu dopóki nie zostanie wyprostowane to w Danii, skoro ktoś tam popełnił błąd to trzeba go tam prostować w Polsce raczej nie do załatwienia niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Lipiec 2012 Share Napisano 26 Lipiec 2012 Kupiłem Chryslera w warszawskim komisie - był sprowadzany z Danii. spróbuj zwrócić - ale komisant może stwierdzić, że oddajesz inny No i nie zweryfikowałem VIN... "widziały gały co brały" jaki jest sposób na zarejestrowanie tego samochodu pod prawdziwym numerem VIN? opinia rzeczoznawcy nt braku ingerencji w pole numerowe + ewentualnie pismo od przedstawiciela producenta że pojazd z nr VIN jak w DR nigdy nie został wyprodukowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Lipiec 2012 Share Napisano 27 Lipiec 2012 A ja uważam, że powinieneś udać się do WK który rejestrował/będzie rejestrował to auto, pójść do kierownika rejestracji lub naczelnika wydziału i spokojnie wyłuszczyć sprawę i wspólnie dojść do rozwiązania. Bierz poprawkę, ze to żaden z nas nie będzie Ci tego auta rejestrował i pod nim się podpisywał, więc nasze porady mogą być zdeka niecelne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 27 Lipiec 2012 Share Napisano 27 Lipiec 2012 Dokładnie tak jak napisał Psuj. Mogą być potrzebne: pismo od producenta i opinia rzeczoznawcy. Ale nie oczekuj od WK za wiele bo oni nie są od prostowania cudzych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 27 Lipiec 2012 Share Napisano 27 Lipiec 2012 Jeśli problem wystąpił w części WMI lub VDS numeru VIN to wystarczy to co napisali koledzy powyżej. Jeśli pomyłka nastąpiła w części VIS, czeka Cię (a raczej osobę od której kupiłeś auto) wycieczka do Danii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Lipiec 2012 Share Napisano 31 Lipiec 2012 Jeśli problem wystąpił w części WMI lub VDS numeru VIN to wystarczy to co napisali koledzy powyżej. WMI tak - ale przy VDS w określonych przypadkach niekoniecznie... Choć z drugiej strony w określonych przypadkach i błąd w VIS można łatwo wychwycić w bazie producenta i zweryfikować... Takie sprawy to wszystko indywidualne przypadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msniezek Napisano 22 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2012 Zakończenie historii:) Do rejestracji samochodu wystarczyło pismo z Fiat Auto Poland (właściciela marki Chrysler), że pojazd o numerze VIN z duńskiego dowodu nigdy nie został przez ten koncern wyprodukowany. Nieważne było, który znak był błędny, ważna była jedynie deklaracja, że samochód z takim VIN nigdy nie istniał. Problem był jeszcze z tym, że miałem dwa niepoprawne dokumenty (akcyza z błędnym numerem VIN oraz negatywne badania techniczne), tymczasem czerwone numery i tymczasowy dowód wydają tylko w przypadku jednego braku. Sprawę załatwiło napisane w urzędzie oświadczenie, że urząd celny poprawi na akcyzie numer jedynie po przedstawieniu im tymczasowego dowodu rejestracyjnego. I rzeczywiście tak się stało. Z tymczasowym dowodem zrobiłem też badania techniczne (tym razem pozytywnie), dowiozłem dwa brakujące papiery do urzędu i tyle. Tak czy siak, dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że ten temat przyda się komuś w podobnej sytuacji. PS. Jedyny mój ponadstandardowy koszt to oczywiście strata czasu oraz konieczność ponownej opłaty recyklingowej (500 zł), ale już napisałem do NFOŚiGW pismo z kilkoma załącznikami i mam nadzieję, że pierwszą wpłatę (z błędnym VIN-em) prędzej czy później zwrócą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.