Skocz do zawartości

kolejka turystyczna


jagpit

Rekomendowane odpowiedzi

witam

chciałbym zbudować kolejkę turystyczną - pojazd wolnobieżny na bazie jeep'a anglika do przewozu dzieciaków (wycieczek szkolnych ok.50 osób-dzieci) do wioski indiańskiej ok.1km po asfaltowej bocznej drodze wiejskiej -gminnej.

czy ktoś mógłby mnie uświadomić od czego zacząć i co mnie czeka bo się obawiam że to nie będzie proste

aha no i jakie prawo jazdy musi mieć prowadzący?

DZIĘKI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie prawo jazdy musi mieć prowadzący?

 

Art. 95b.

Kierującym kolejką turystyczną może być osoba, która ukończyła 21 lat oraz posiada

prawo jazdy odpowiedniej kategorii od co najmniej 2 lat.

 

Zakładając, że będzie jedna przyczepa to wystarczy prawo jazdy kategorii B+E, a jeśli 2 przyczepy to prawo jazdy kategorii T.

 

czy ktoś mógłby mnie uświadomić od czego zacząć i co mnie czeka bo się obawiam że to nie będzie proste

 

Rozumiem, że chcesz zarejestrowanego w Anglii Jeepa przerobić na pojazd wolnobieżny (prędkość max 25 km/h). Jest to możliwe pod warunkiem, że zmian dokona odpowiedni przedsiębiorca (w praktyce każdy warsztat samochodowy), a diagnosta wykona badanie dodatkowe z opisem zmian z wynikiem pozytywnym.

 

Jeep i przyczepa (przyczepy) muszą spełniać takie warunki techniczne:

 

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20101100729

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że będzie jedna przyczepa to wystarczy prawo jazdy kategorii B+E, a jeśli 2 przyczepy to prawo jazdy kategorii T.

:?::?:

 

PoRD Art. 88.

3. Prawo jazdy:

4) kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami).

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Prawo jazdy:

4) kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami)

 

:ok Fakt, czyli B+E lub T od co najmniej 2 lat przy ukończonych 21 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki serdeczne za pomoc

mam jeszcze pytania dodatkowe

czy to oznacza, że anglik musi być przerobiony na lewą stronę?

czy rejestracja jest całości, czy osobno przyczepy i osobno pojazdu ciągnącego?

czy nie potrzebna jest homologacja od rzeczoznawcy (pojazd, przyczepa)?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to oznacza, że anglik musi być przerobiony na lewą stronę?

 

Nie, gdyż pojazd wolnobieżny (25 km/h) może mieć kierownicę po prawej.

 

czy rejestracja jest całości, czy osobno przyczepy i osobno pojazdu ciągnącego?

 

Osobno Jeep jako pojazd wolnobieżny, a osobno przyczepy.

 

czy nie potrzebna jest homologacja od rzeczoznawcy (pojazd, przyczepa)?

 

Opinia rzeczoznawcy może być potrzebna przy badaniu technicznych po przeróbce pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki serdeczne za pomoc

mam jeszcze pytania dodatkowe

czy to oznacza, że anglik musi być przerobiony na lewą stronę?

czy rejestracja jest całości, czy osobno przyczepy i osobno pojazdu ciągnącego?

czy nie potrzebna jest homologacja od rzeczoznawcy (pojazd, przyczepa)?

pozdrawiam

 

Może mieć kierownicę po prawej bo nie przekracza 40 km/h.

O rejestracji mówi się tylko w odniesieniu do pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki.

Natomiast pomysł z użyciem do tego celu pojazdu typu Jeep uważam za nie do zrealizowania z uwagi na MMC przyczepy którą taki jeep może ciągnąć.

To jest zbyt mało do ciągnięcia przyczep z 50 dzieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast pomysł z użyciem do tego celu pojazdu typu Jeep uważam za nie do zrealizowania z uwagi na MMC przyczepy którą taki jeep może ciągnąć.

To jest zbyt mało do ciągnięcia przyczep z 50 dzieci.

 

Od razu nasuwa się pytanie - czy po jakiejś przeróbce MMC może się zmienić? Poza tym MMC odnosi się do przyczepy, a co w przypadku dwóch przyczep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w przypadku dwóch przyczep?

tak jak z definicją znaku B-7

 

b-7.png

B-7 zakaz wjazdu pojazdów silnikowych z przyczepą; znak ten oznacza zakaz ruchu pojazdów silnikowych z przyczepą lub przyczepami, lecz nie dotyczy pojazdu silnikowego z przyczepą jednoosiową lub naczepą; jeżeli na znaku lub tabliczce pod znakiem określono masę, oznacza ona dopuszczalną masę całkowitą przyczepy, a w razie ciągnięcia dwóch przyczep – sumę ich mas

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli na znaku lub tabliczce pod znakiem określono masę, oznacza ona dopuszczalną masę całkowitą przyczepy, a w razie ciągnięcia dwóch przyczep – sumę ich mas

 

Znak ok, ale czy istnieje przepis regulujący tą kwestię odnośnie zapisu O1 w DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy istnieje przepis regulujący tą kwestię odnośnie zapisu O1 w DR?

to dla ciągników rolniczych należy określić inny wzór DR :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dla ciągników rolniczych należy określić inny wzór DR :shock:

 

Logika podpowiada, że suma MMC przyczep nie powinna przekroczyć O1 w DR ciągnika. Ale sama logika to za mało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast pomysł z użyciem do tego celu pojazdu typu Jeep uważam za nie do zrealizowania z uwagi na MMC przyczepy którą taki jeep może ciągnąć.

To jest zbyt mało do ciągnięcia przyczep z 50 dzieci.

 

Od razu nasuwa się pytanie - czy po jakiejś przeróbce MMC może się zmienić? Poza tym MMC odnosi się do przyczepy, a co w przypadku dwóch przyczep?

 

Myslę, że wnioski z tej dyskusji:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=143319&highlight=okre%B6lonej+dla+tego+pojazdu+przez+producenta#143319

miałyby tu zastosowanie.

MMC w rozumieniu maksymalna masa ciągniona to parametr maksymalnego uciągu jakim dysponuje pojazd.

Jeśli producent określił wartość tego uciągu to w przypadku Jeep-a nawet biorąc możliwość jego zwiększenia o te 150 % dla samochdu terenowego to nie mogłoby ono przekroczyć 3,5 T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm

masa własna jeepa to ok 1800kg, dzieciaki 50x35kg=1650kg, przyczepa ???, jeep może ciągnąć 3500kg - to dlaczego nie mógłby ciągnąć takiej przyczepy?

no i jaki hak zamontować?

czy jeep kupiony 2 lata temu i nie rejestrowany będzie mógł byc teraz zarejestrowany jako wolnobieżny?

aha i czy wystarczy prowko B+E ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm

masa własna jeepa to ok 1800kg, dzieciaki 50x35kg=1650kg, przyczepa ???, jeep może ciągnąć 3500kg - to dlaczego nie mógłby ciągnąć takiej przyczepy?

No Twoje wyliczenia nie sa prawidłowe:

DzU 155 z 18.09.2009

Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

§ 5. 1. Liczbę miejsc w pojeździe ustala się tak, aby:

1) łączna masa osób znajdujących się w pojeździe nie powodowała przekroczenia jego dopuszczalnej masy całkowitej; masę pierwszej osoby przyjmuje się w wysokości 75 kg, a kolejnych w wysokości 68 kg, z zachowaniem warunków § 17 ust. 2 rozporządzenia o warunkach technicznych;

Więc 1x75 + 49x68 = 3407 kg a dodając masę własna tej przyczepy to nie ma mowy o tym żeby ciągneło to coś co jest jakąś przeróbka z Jeep-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie rzeczy to tylko w ...

 

... autobusie szkolnym, ale jedynie w zakresie wielkości i rozmieszczenia siedzeń

 

 

ale nie pytajcie o §§ bo nie pamiętam ...

 

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisz w google grafika hasło - kolejka turystyczna ...

 

c7433e6a14473e233b09bf8964813784.jpg

Polanica-Zdrój

 

16.jpg

Świnoujście

 

SPRZEDANA_CIUCHCIA.jpg

Głogów

 

i zobaczysz że "parowozy" są robione z różnych pojazdów;

 

a prawko B+E, C+E ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a cóż to mogą byc za pojazdy? kolega w Szczawnicy ma zrobione z nissana patrola.

A prawko wystarczy B+E jeżeli całość waży więcej niż 3,5t?

Nie wiem też czy przyczepa powinna mieć hamulce i jakie bo w tym rozporządzeniu min. z 2010r nic o tym nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prawko wystarczy B+E jeżeli całość waży więcej niż 3,5t?

TAK

 

B+E = T

 

T nie ma ograniczenia odnośnie masy pojazdu i przyczepy

pojazdy wolnobieżne też nie są dzielone wg DMC

 

Wysłany: 04-03-2008,

PoRD

Art. 90. 1. Prawo jazdy otrzymuje osoba, jeżeli:

1) osiagneła wymagany dla danej kategorii wiek;

 

2. Wymagany dla danej kategorii wiek wynosi:

1) 16 lat - dla kategorii A1, B1 lub T;

 

przy okazji wyszedł następny bezsensowny przepis:

B1 - tylko pojazd do 550 kg MW

T - np. Ursus C 360 + przyczepy = 2100 + 10500 = 12500 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PoRD

Art. 71. 1. Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe.

 

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla.

 

4a. Przepis ust. 4 dotyczy także ciągnika rolniczego i pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej. W przypadku ciągnika rolniczego może być on dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym o ograniczeniu prędkości konstrukcyjnej do 25 km/h.

 

 

 

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 27 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

 

Dz. U. Nr 192 poz. 1878 +Dz.U. 2006 nr 189 poz. 1398

Załącznik nr 4

KLASYFIKACJA POJAZDÓW

 

 

a tu nic nt kolejkowego pojazdu wolnobieżnego i przyczepy :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i nic z tego nie rozumiem, można by to na polski?

jak sie to ma do tego czy moge jako ciufcie przerobic jeepa (który będzie ciągnął przyczepę z 50 dzieciakami czy nie?

no i sama przyczepa czy musi mieć hamulce? i czy może być konstrukcją podobną do lawety czyli osie pośrodku koło siebie? czy też musi mieć dwie osie z przednią skrętną?

 

sorry za ignorancję w temacie ale nie jestem diagnosta

a w ogóle to serdeczne dzięki za wszystkie info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś odpowiedź już w tym poście

Poczytaj co koledzy pisali - powoli i ze zrozumieniem

Więc 1x75 + 49x68 = 3407 kg a dodając masę własna tej przyczepy to nie ma mowy o tym żeby ciągneło to coś co jest jakąś przeróbka z Jeep-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.