gburek Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 Witam serdecznie. Takie pytanie zadał mi klient ,czy może on zamontować dodatkowy zbiornik i co się z tym wiąże . Czy nasze prawo zabrania czegoś takiego ? A jeśli nie to jak to ugryźć ? Zmiany konstrukcyjne,kwit z wagi ,zmiana ładowności? Pomóżcie koledzy. Pozdrawiam Cytuj
adamos Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 A w jaki sposób klient chce rozwiązać problem odparowywania paliwa i niezbędnego do tego pochłaniacza ? Jeśli istnieje rozwiązanie serwisowe to nie widzę problemu, ale jeśli to ma być samoróbka to wątpię aby to miało ręce i nogi. Z masami to albo zmiany konstrukcyjne, albo w razie niedużego zbiornika bez zmian. Cytuj
gburek Napisano 4 Sierpień 2012 Autor Napisano 4 Sierpień 2012 Dziękuje za tak szybką odpowiedź. Podejrzewam,że pozostanie "klientowi" zamiana tylko na maxymalnie duży zbiornik przewidziany przez producenta .Pozdrawiam Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 zapytaj go po co to robi. Jeżeli chce się tankować taniej za granicą to niech o tym zapomni - ma być fabryczny zbiornik. W każdym innym przypadku niech wozi bankę z paliwem Cytuj
blakop Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 To nie jest takie proste jak Wam się wydaje. Wszędzie indziej krzyczycie o homologacjach, a tu nikt się nie odezwał?? Otóż nie jest wielkim problemem dla wielu modeli aut założyć oryginalny, dodatkowy zbiornik paliwa. Od strony technicznej, serwisowej, wszystko będzie OK. W Polsce nie doczepi się do tego nikt. Ale spróbuj z takim układem paliwowym wjechać do Niemiec Cytuj
DARIO64 Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 Ale spróbuj z takim układem paliwowym wjechać do Niemiec Coś kiedyś było w TV na ten temat ,dotyczyło Scanii . Jak było zrobione w serwisie to Niemiec miał info że jest OK. Nie wiem czy było zmieniane homo czy tylko wprowadzone dane do systemu. Tylko pozazdrościć dostępu do danych producenta. Cytuj
adamos Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 Tylko że w "ciągniku siodłowym" po demontażu np koła zapasowego bez problemu zamontujesz oryginalny zbiornik i jeśli faktycznie nie masz info od producenta to masz nikłe szanse na rozwiązanie zagadki. Natomiast w Ducato chyba tylko i wyłącznie przełożenie z innego modelu wchodzi w grę. Cytuj
wolf Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 To nie jest takie proste jak Wam się wydaje.Wszędzie indziej krzyczycie o homologacjach, a tu nikt się nie odezwał?? Otóż nie jest wielkim problemem dla wielu modeli aut założyć oryginalny, dodatkowy zbiornik paliwa. Od strony technicznej, serwisowej, wszystko będzie OK. W Polsce nie doczepi się do tego nikt. Ale spróbuj z takim układem paliwowym wjechać do Niemiec A jak zmieniasz z ciężarowego na osobowy - też nikt nie woła homo. A tak naprawdę jak klient legalnie dołoży zbiornik [ zmieni MW] to na OBT i tak ciężko to wychwycić - bo i jak [jedynie ksero z DBT na dołożenie zbiornika, ale wymogu nie ma]. Uważam, że w przypadku np samochodów ciężarowych to chodzi raczej o bezpieczeństwo w razie wypadku - mniejsze ilości paliwa. A taki Ducato??? Cytuj
Nikita_Bennet Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 ...Od strony technicznej, serwisowej, wszystko będzie OK. W Polsce nie doczepi się do tego nikt....Urząd Celny się doczepi jak będziesz często przekraczał wschodnią granicę Cytuj
blakop Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 Chodzi o to, że Policja za Odrą ma dostęp do systemu SAP większości (wszystkich?) marek. I tym sposobem znają dokładną konfigurację pojazdu w momencie gdy opuścił fabrykę. Każda, nawet najlepiej dokonana zmiana - w tym dołożenie zbiornika nie wchodzi więc niestety w grę, bo choć ASO może ten zbiornik dołożyć, to niestety wprowadzić tej informacji do SAP dla pojazdu używanego już nie można... W Polsce to nie problem, na wschodzie też nie. Oczywiście bardziej dotyczy to gamy pojazdów średnich i ciężkich. W Ducato podejrzewam w grę wchodzi tylko montaż innego, opcjonalnego zbiornika, choć i tu sprawa wcale nie musi wyglądać tak prosto (często gęsto wymaga to zmiany kasety z oprogramowaniem dla całego pojazdu - jest to z ekonomicznego punktu widzenia nieopłacalne). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.