Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Marek1

Uwaga na ustalanie masy własnej pojazdu po zmianach

Polecane posty

Marek1

W załączeniu ciekawy fragment z orzeczenia SKO w sprawie ustalania masy pojazdu po zmianach konstrukcyjnych.

5ae1a52948a49_ustalanieMWpojazdu.thumb.JPG.6e4c0abdd2fe7e779769509e6da024f1.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Orzeczenie to to kolejny absurd w wykonaniu SKO. Tok postepowania zawarty w orzeczeniu mógł by być słuszny w przypadku gdyby SKP musiałao posiadać zalegalizowana wagę. W przeciwnym przypadku nakazywanie aby to diagnosta ważył pojazd jest absurdalne. Moim zdaniem nie wchodzi również w gre aby diagnosta wraz z klientem jeździli do jakiejś zewnętrznej firmy w celu zważenia pojazdu. Najrozsądniejszym wyjściem jest aby ważący podpisał oświadczenie pod odpowiedzialnościa karną (wzór jest na forum), że podana waga jest zgodna ze stanem faktycznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Najrozsądniejszym wyjściem jest aby ważący podpisał oświadczenie pod odpowiedzialnościa karną (wzór jest na forum), że podana waga jest zgodna ze stanem faktycznym.

 

Diagnosta nie jest podmiotem uprawnionym do odebrania takiego oświadczenia od właściciela. Nie nie - to zła droga.

Niestety, ale w myśl rozumowania tego SKO (no jakość orzeczeń SKO w tym kraju niestety jest różna), jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Diagnosta ma wykonać czynności osobiście? Diagnosta nie jest wagowym. Boję się, że po takich orzeczeniach wprowadzą obowiązek posiadania legalizowanych wag przez Stacje Kontroli Pojazdów.

 

[ Dodano: 21-08-2012, 14:33 ]

jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy.
SKO dopuszcza ocenę rzeczoznawcy, nie wiem czy ustalenie MW przez rzeczoznawcę można uznać za ocenę? BTW; pewnie spotkaliście się z opiniami rzeczoznawców w których podano masę własną np. Seicento po zmianach jako 550kg. :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Boję się, że po takich orzeczeniach wprowadzą obowiązek posiadania legalizowanych wag przez Stacje Kontroli Pojazdów

Dlaczego sie boisz???

Ja bym sie bardzo ucieszył gdyby wprowadzono taki obowiązek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Diagnosta ma wykonać czynności osobiście

To się wydaje być podstawą tego orzeczenia a z niego zostały wyprowadzone następne wnioski.

Tymczasem w przepisach nie zapisano literalnie nigdzie takiego wymogu. :cool:

 

Dział II

Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu:

§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:

1) przez zważenie całego pojazdu albo

2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Boję się, że po takich orzeczeniach wprowadzą obowiązek posiadania legalizowanych wag przez Stacje Kontroli Pojazdów

Dlaczego sie boisz???

Ja bym sie bardzo ucieszył gdyby wprowadzono taki obowiązek.

 

A ile ciężarówek by odpadło na badaniu z powodu niezgodności mas :D Bo często MW + ładowność nie równa się DMC w rzeczywistości :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
Są i takie rozwiazania...
Miód lejesz na moje skołatane serce..... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Są i takie rozwiazania...
Miód lejesz na moje skołatane serce..... :)

Pójde dalej...http://allegro.pl/okazja-waga-samochodowa-waga-przejazdowa-do-60ton-i2549633116.html

Jednak, jeśli nawet miałbyś wagę, to każdy z pojazdów który ma coś nie tak z MW przyjedzie na BT w jakimś stopniu załadowany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Marek ,może coś więcej o sprawie której dotyczy orzeczenie?

Może ktoś zrobił "wałek" z masą własną że bystry urzędnik WK załapał że coś nie halo .

Jak się chce psa uderzyć ,to kij się znajdzie ( w postaci orzeczenia ) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
A ile ciężarówek by odpadło na badaniu z powodu niezgodności mas

To trzeba by jeszcze wprowadzic obowiązek przyjeżdżania pojazdem nie załadowanym na OBT.

Niewątpliwie przy obecnym stanie prawnym wiele OBT autobusów zakończyło by się N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Marek ,może coś więcej o sprawie której dotyczy orzeczenie?

Może ktoś zrobił "wałek" z masą własną że bystry urzędnik WK załapał że coś nie halo .

Jak się chce psa uderzyć ,to kij się znajdzie ( w postaci orzeczenia ) .

 

Przy takim obniżeniu MW i takimi sposobami, to wyglada na wałek...

5ae1a529e6c08_Odmowarejestracji.thumb.JPG.33b63842021f9a8140d697f75f660575.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

"oraz wymiany kół ze stalowych na aluminiowe"

 

A to pech... alusy są zazwyczaj sporo cięższe od stalówek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
A to pech... alusy są zazwyczaj sporo cięższe od stalówek...

Kto będzie w to wnikał, skoro aluminium lżejsze od stali ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olga
Najrozsądniejszym wyjściem jest aby ważący podpisał oświadczenie pod odpowiedzialnościa karną (wzór jest na forum), że podana waga jest zgodna ze stanem faktycznym.

Nie uważam, żeby to było najrozsądniejsze, bo...

Diagnosta nie jest podmiotem uprawnionym do odebrania takiego oświadczenia...
Niestety, ale w myśl rozumowania tego SKO (no jakość orzeczeń SKO w tym kraju niestety jest różna), jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy.

Chyba niedokładnie przeczytałeś. :-P Według tego SKO diagnosta powinien być osobiście przy ważeniu tego pojazdu, aby mógł sprawdzić czy waga ma homologację, czy była legalizowana, w jakim stanie był pojazd ważony itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy.
SKO dopuszcza ocenę rzeczoznawcy, nie wiem czy ustalenie MW przez rzeczoznawcę można uznać za ocenę? BTW; pewnie spotkaliście się z opiniami rzeczoznawców w których podano masę własną np. Seicento po zmianach jako 550kg. :-D

 

.....

spotkaliście się z opiniami rzeczoznawców w których podano masę własną np. Seicento po zmianach jako 550kg. :-D

 

............organ rejestrujący w przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku

o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, żąda oświadczenia

wystawionego przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzającego, że

pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi (§14 ust.4 pkt.2). Czyli żąda potwierdzenia, że wprowadzone zmiany, związane z masami oraz naciskami, są przewidziane w homologacji typu pojazdu oraz wykonane są zgodnie z zasadami, jakie przewiduje producent.

 

W takim przypadku przedstawienie tylko zaświadczenia z badania dodatkowego, opisującego zmiany konstrukcyjne oraz przedstawienie opinii certyfikowanego rzeczoznawcy samochodowego może okazać się niewystarczające do potwierdzenia zmian przez organ rejestrujący........

 

jest to fragment interpretacji w/w temacie

 

Co na to koleżanki i koledzy z WK?

Czy diagnosta może ządać tego oświadczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Kolejny dowód na to, że nawet organy odwoławcze traktują dość mętna treść paragrafu 14 rozp. o rejestracji jako "podpórkę" również przy zmianach technicznych wynikających z wprowadzenia w pojeździe faktycznych zmian konstrukcyjnych (zmiana konstrukcji pojazdu = zmiana jego warunków technicznych). 8)

 

Czy diagnosta może ządać tego oświadczenia?

Logika podpowiada, że jak najbardziej tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czy diagnosta może ządać tego oświadczenia?

Logika podpowiada, że jak najbardziej tak.

Logika to raczej podpowiada że ani diagnosta ani SKP nie jest "organem rejestrujacym".... :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ale diagnosta USTALAJĄC NIEZNANE PARAMETRY pojazdu - zgodnie z Dz.U.155 może się posiłkować różnymi materiałami. Nie będę cytował, bo zapewne znasz ta jednostkę redakcyjną tego aktu prawnego :) I tu jak najbardziej właśnie taki dokument wskazałbym klientowi jako niezbędny dla mnie dla ustalenia tejże wagi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Ale diagnosta USTALAJĄC NIEZNANE PARAMETRY pojazdu - zgodnie z Dz.U.155 może się posiłkować różnymi materiałami. Nie będę cytował, bo zapewne znasz ta jednostkę redakcyjną tego aktu prawnego :) I tu jak najbardziej właśnie taki dokument wskazałbym klientowi jako niezbędny dla mnie dla ustalenia tejże wagi ;)

No właśnie NIEZNANE PARAMETRY!

Ten /MW/ jest już znany z ważenia pojazdu, a już na pewno z ew. opinii rzeczoznawcy.

Jak zatem żądać dokumentu który miałby dublować te już załączone?

Tym bardziej, że to oświadczenie producenta nie podaje wprost MW ani nie wynika z ważenia pojazdu, jedynie stwierdza, że pojazd był na takie MW homologowany.

Jeżeli więc delegacja tego przepisu jest skierowana do "organu rejestrującego" to diagnostom i SKP nic do tego a jeśli, jak wynika z praktyki, i "organ rejestrujący" nie respektuje tego przepisu to co mieliby mieć wspólnego z tym diagności?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
winerek
"organ rejestrujący" nie respektuje tego przepisu to co mieliby mieć wspólnego z tym diagności?

 

Bo w tym przypadku jest to zbędne.

 

34329306350924555427_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
"organ rejestrujący" nie respektuje tego przepisu to co mieliby mieć wspólnego z tym diagności?

 

Bo w tym przypadku jest to zbędne.

 

Obrazek

 

Zatem tym bardziej nie dotyczy to diagnostów i zmian konstrukcyjnych badanych na SKP 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.