Marek1 Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 W załączeniu ciekawy fragment z orzeczenia SKO w sprawie ustalania masy pojazdu po zmianach konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Orzeczenie to to kolejny absurd w wykonaniu SKO. Tok postepowania zawarty w orzeczeniu mógł by być słuszny w przypadku gdyby SKP musiałao posiadać zalegalizowana wagę. W przeciwnym przypadku nakazywanie aby to diagnosta ważył pojazd jest absurdalne. Moim zdaniem nie wchodzi również w gre aby diagnosta wraz z klientem jeździli do jakiejś zewnętrznej firmy w celu zważenia pojazdu. Najrozsądniejszym wyjściem jest aby ważący podpisał oświadczenie pod odpowiedzialnościa karną (wzór jest na forum), że podana waga jest zgodna ze stanem faktycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Najrozsądniejszym wyjściem jest aby ważący podpisał oświadczenie pod odpowiedzialnościa karną (wzór jest na forum), że podana waga jest zgodna ze stanem faktycznym. Diagnosta nie jest podmiotem uprawnionym do odebrania takiego oświadczenia od właściciela. Nie nie - to zła droga. Niestety, ale w myśl rozumowania tego SKO (no jakość orzeczeń SKO w tym kraju niestety jest różna), jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Diagnosta ma wykonać czynności osobiście? Diagnosta nie jest wagowym. Boję się, że po takich orzeczeniach wprowadzą obowiązek posiadania legalizowanych wag przez Stacje Kontroli Pojazdów. [ Dodano: 21-08-2012, 14:33 ] jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy.SKO dopuszcza ocenę rzeczoznawcy, nie wiem czy ustalenie MW przez rzeczoznawcę można uznać za ocenę? BTW; pewnie spotkaliście się z opiniami rzeczoznawców w których podano masę własną np. Seicento po zmianach jako 550kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 a potem walka z SKO & NSA tu zmiana DMC z 4600 na 3500 http://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/iii-sa-ld-637-10,dopuszczenie_pojazdu_do_ruchu_drogowy,8b6597.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Boję się, że po takich orzeczeniach wprowadzą obowiązek posiadania legalizowanych wag przez Stacje Kontroli Pojazdów Dlaczego sie boisz??? Ja bym sie bardzo ucieszył gdyby wprowadzono taki obowiązek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2012 Diagnosta ma wykonać czynności osobiście To się wydaje być podstawą tego orzeczenia a z niego zostały wyprowadzone następne wnioski. Tymczasem w przepisach nie zapisano literalnie nigdzie takiego wymogu. Dział II Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu: § 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się: 1) przez zważenie całego pojazdu albo 2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Boję się, że po takich orzeczeniach wprowadzą obowiązek posiadania legalizowanych wag przez Stacje Kontroli Pojazdów Dlaczego sie boisz??? Ja bym sie bardzo ucieszył gdyby wprowadzono taki obowiązek. A ile ciężarówek by odpadło na badaniu z powodu niezgodności mas Bo często MW + ładowność nie równa się DMC w rzeczywistości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Dlaczego sie boisz??? Bo jak szef będzie musiał kupić taką wagę to już nigdy nie dostanę podwyżki http://allegro.pl/waga-samochodowa-prefabrykaty-z-podlozem-60t-18m-i2518268847.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2012 Dlaczego sie boisz??? Bo jak szef będzie musiał kupić taką wagę to już nigdy nie dostanę podwyżki Nie rozpaczaj! Są i takie rozwiazania... http://allegro.pl/przejazdowa-osiowa-waga-samochodowa-60t-video-i2575124632.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Są i takie rozwiazania... Miód lejesz na moje skołatane serce..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2012 Są i takie rozwiazania... Miód lejesz na moje skołatane serce..... Pójde dalej...http://allegro.pl/okazja-waga-samochodowa-waga-przejazdowa-do-60ton-i2549633116.html Jednak, jeśli nawet miałbyś wagę, to każdy z pojazdów który ma coś nie tak z MW przyjedzie na BT w jakimś stopniu załadowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Marek ,może coś więcej o sprawie której dotyczy orzeczenie? Może ktoś zrobił "wałek" z masą własną że bystry urzędnik WK załapał że coś nie halo . Jak się chce psa uderzyć ,to kij się znajdzie ( w postaci orzeczenia ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Sierpień 2012 Share Napisano 22 Sierpień 2012 A ile ciężarówek by odpadło na badaniu z powodu niezgodności mas To trzeba by jeszcze wprowadzic obowiązek przyjeżdżania pojazdem nie załadowanym na OBT. Niewątpliwie przy obecnym stanie prawnym wiele OBT autobusów zakończyło by się N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2012 Marek ,może coś więcej o sprawie której dotyczy orzeczenie?Może ktoś zrobił "wałek" z masą własną że bystry urzędnik WK załapał że coś nie halo . Jak się chce psa uderzyć ,to kij się znajdzie ( w postaci orzeczenia ) . Przy takim obniżeniu MW i takimi sposobami, to wyglada na wałek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Sierpień 2012 Share Napisano 22 Sierpień 2012 "oraz wymiany kół ze stalowych na aluminiowe" A to pech... alusy są zazwyczaj sporo cięższe od stalówek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 22 Sierpień 2012 Share Napisano 22 Sierpień 2012 A to pech... alusy są zazwyczaj sporo cięższe od stalówek... Kto będzie w to wnikał, skoro aluminium lżejsze od stali ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 22 Sierpień 2012 Share Napisano 22 Sierpień 2012 Najrozsądniejszym wyjściem jest aby ważący podpisał oświadczenie pod odpowiedzialnościa karną (wzór jest na forum), że podana waga jest zgodna ze stanem faktycznym. Nie uważam, żeby to było najrozsądniejsze, bo... Diagnosta nie jest podmiotem uprawnionym do odebrania takiego oświadczenia... Niestety, ale w myśl rozumowania tego SKO (no jakość orzeczeń SKO w tym kraju niestety jest różna), jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy. Chyba niedokładnie przeczytałeś. Według tego SKO diagnosta powinien być osobiście przy ważeniu tego pojazdu, aby mógł sprawdzić czy waga ma homologację, czy była legalizowana, w jakim stanie był pojazd ważony itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 22 Sierpień 2012 Share Napisano 22 Sierpień 2012 jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy.SKO dopuszcza ocenę rzeczoznawcy, nie wiem czy ustalenie MW przez rzeczoznawcę można uznać za ocenę? BTW; pewnie spotkaliście się z opiniami rzeczoznawców w których podano masę własną np. Seicento po zmianach jako 550kg. ..... spotkaliście się z opiniami rzeczoznawców w których podano masę własną np. Seicento po zmianach jako 550kg. ............organ rejestrujący w przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, żąda oświadczenia wystawionego przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzającego, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi (§14 ust.4 pkt.2). Czyli żąda potwierdzenia, że wprowadzone zmiany, związane z masami oraz naciskami, są przewidziane w homologacji typu pojazdu oraz wykonane są zgodnie z zasadami, jakie przewiduje producent. W takim przypadku przedstawienie tylko zaświadczenia z badania dodatkowego, opisującego zmiany konstrukcyjne oraz przedstawienie opinii certyfikowanego rzeczoznawcy samochodowego może okazać się niewystarczające do potwierdzenia zmian przez organ rejestrujący........ jest to fragment interpretacji w/w temacie Co na to koleżanki i koledzy z WK? Czy diagnosta może ządać tego oświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Sierpień 2012 Share Napisano 22 Sierpień 2012 Kolejny dowód na to, że nawet organy odwoławcze traktują dość mętna treść paragrafu 14 rozp. o rejestracji jako "podpórkę" również przy zmianach technicznych wynikających z wprowadzenia w pojeździe faktycznych zmian konstrukcyjnych (zmiana konstrukcji pojazdu = zmiana jego warunków technicznych). Czy diagnosta może ządać tego oświadczenia? Logika podpowiada, że jak najbardziej tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2012 Czy diagnosta może ządać tego oświadczenia? Logika podpowiada, że jak najbardziej tak. Logika to raczej podpowiada że ani diagnosta ani SKP nie jest "organem rejestrujacym".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Sierpień 2012 Share Napisano 22 Sierpień 2012 Ale diagnosta USTALAJĄC NIEZNANE PARAMETRY pojazdu - zgodnie z Dz.U.155 może się posiłkować różnymi materiałami. Nie będę cytował, bo zapewne znasz ta jednostkę redakcyjną tego aktu prawnego I tu jak najbardziej właśnie taki dokument wskazałbym klientowi jako niezbędny dla mnie dla ustalenia tejże wagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2012 Ale diagnosta USTALAJĄC NIEZNANE PARAMETRY pojazdu - zgodnie z Dz.U.155 może się posiłkować różnymi materiałami. Nie będę cytował, bo zapewne znasz ta jednostkę redakcyjną tego aktu prawnego I tu jak najbardziej właśnie taki dokument wskazałbym klientowi jako niezbędny dla mnie dla ustalenia tejże wagi No właśnie NIEZNANE PARAMETRY! Ten /MW/ jest już znany z ważenia pojazdu, a już na pewno z ew. opinii rzeczoznawcy. Jak zatem żądać dokumentu który miałby dublować te już załączone? Tym bardziej, że to oświadczenie producenta nie podaje wprost MW ani nie wynika z ważenia pojazdu, jedynie stwierdza, że pojazd był na takie MW homologowany. Jeżeli więc delegacja tego przepisu jest skierowana do "organu rejestrującego" to diagnostom i SKP nic do tego a jeśli, jak wynika z praktyki, i "organ rejestrujący" nie respektuje tego przepisu to co mieliby mieć wspólnego z tym diagności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 22 Sierpień 2012 Share Napisano 22 Sierpień 2012 "organ rejestrujący" nie respektuje tego przepisu to co mieliby mieć wspólnego z tym diagności? Bo w tym przypadku jest to zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2012 "organ rejestrujący" nie respektuje tego przepisu to co mieliby mieć wspólnego z tym diagności? Bo w tym przypadku jest to zbędne. Obrazek Zatem tym bardziej nie dotyczy to diagnostów i zmian konstrukcyjnych badanych na SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.