Skocz do zawartości

Uwaga na ustalanie masy własnej pojazdu po zmianach


Marek1

Rekomendowane odpowiedzi

Orzeczenie to to kolejny absurd w wykonaniu SKO. Tok postepowania zawarty w orzeczeniu mógł by być słuszny w przypadku gdyby SKP musiałao posiadać zalegalizowana wagę. W przeciwnym przypadku nakazywanie aby to diagnosta ważył pojazd jest absurdalne. Moim zdaniem nie wchodzi również w gre aby diagnosta wraz z klientem jeździli do jakiejś zewnętrznej firmy w celu zważenia pojazdu. Najrozsądniejszym wyjściem jest aby ważący podpisał oświadczenie pod odpowiedzialnościa karną (wzór jest na forum), że podana waga jest zgodna ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najrozsądniejszym wyjściem jest aby ważący podpisał oświadczenie pod odpowiedzialnościa karną (wzór jest na forum), że podana waga jest zgodna ze stanem faktycznym.

 

Diagnosta nie jest podmiotem uprawnionym do odebrania takiego oświadczenia od właściciela. Nie nie - to zła droga.

Niestety, ale w myśl rozumowania tego SKO (no jakość orzeczeń SKO w tym kraju niestety jest różna), jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta ma wykonać czynności osobiście? Diagnosta nie jest wagowym. Boję się, że po takich orzeczeniach wprowadzą obowiązek posiadania legalizowanych wag przez Stacje Kontroli Pojazdów.

 

[ Dodano: 21-08-2012, 14:33 ]

jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy.
SKO dopuszcza ocenę rzeczoznawcy, nie wiem czy ustalenie MW przez rzeczoznawcę można uznać za ocenę? BTW; pewnie spotkaliście się z opiniami rzeczoznawców w których podano masę własną np. Seicento po zmianach jako 550kg. :-D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boję się, że po takich orzeczeniach wprowadzą obowiązek posiadania legalizowanych wag przez Stacje Kontroli Pojazdów

Dlaczego sie boisz???

Ja bym sie bardzo ucieszył gdyby wprowadzono taki obowiązek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta ma wykonać czynności osobiście

To się wydaje być podstawą tego orzeczenia a z niego zostały wyprowadzone następne wnioski.

Tymczasem w przepisach nie zapisano literalnie nigdzie takiego wymogu. :cool:

 

Dział II

Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu:

§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:

1) przez zważenie całego pojazdu albo

2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boję się, że po takich orzeczeniach wprowadzą obowiązek posiadania legalizowanych wag przez Stacje Kontroli Pojazdów

Dlaczego sie boisz???

Ja bym sie bardzo ucieszył gdyby wprowadzono taki obowiązek.

 

A ile ciężarówek by odpadło na badaniu z powodu niezgodności mas :D Bo często MW + ładowność nie równa się DMC w rzeczywistości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są i takie rozwiazania...
Miód lejesz na moje skołatane serce..... :)

Pójde dalej...http://allegro.pl/okazja-waga-samochodowa-waga-przejazdowa-do-60ton-i2549633116.html

Jednak, jeśli nawet miałbyś wagę, to każdy z pojazdów który ma coś nie tak z MW przyjedzie na BT w jakimś stopniu załadowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek ,może coś więcej o sprawie której dotyczy orzeczenie?

Może ktoś zrobił "wałek" z masą własną że bystry urzędnik WK załapał że coś nie halo .

Jak się chce psa uderzyć ,to kij się znajdzie ( w postaci orzeczenia ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile ciężarówek by odpadło na badaniu z powodu niezgodności mas

To trzeba by jeszcze wprowadzic obowiązek przyjeżdżania pojazdem nie załadowanym na OBT.

Niewątpliwie przy obecnym stanie prawnym wiele OBT autobusów zakończyło by się N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek ,może coś więcej o sprawie której dotyczy orzeczenie?

Może ktoś zrobił "wałek" z masą własną że bystry urzędnik WK załapał że coś nie halo .

Jak się chce psa uderzyć ,to kij się znajdzie ( w postaci orzeczenia ) .

 

Przy takim obniżeniu MW i takimi sposobami, to wyglada na wałek...

5ae1a529e6c08_Odmowarejestracji.thumb.JPG.33b63842021f9a8140d697f75f660575.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najrozsądniejszym wyjściem jest aby ważący podpisał oświadczenie pod odpowiedzialnościa karną (wzór jest na forum), że podana waga jest zgodna ze stanem faktycznym.

Nie uważam, żeby to było najrozsądniejsze, bo...

Diagnosta nie jest podmiotem uprawnionym do odebrania takiego oświadczenia...
Niestety, ale w myśl rozumowania tego SKO (no jakość orzeczeń SKO w tym kraju niestety jest różna), jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy.

Chyba niedokładnie przeczytałeś. :-P Według tego SKO diagnosta powinien być osobiście przy ważeniu tego pojazdu, aby mógł sprawdzić czy waga ma homologację, czy była legalizowana, w jakim stanie był pojazd ważony itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyna możliwość wykonania takiego badania to tylko w oparciu o opinię rzeczoznawcy.
SKO dopuszcza ocenę rzeczoznawcy, nie wiem czy ustalenie MW przez rzeczoznawcę można uznać za ocenę? BTW; pewnie spotkaliście się z opiniami rzeczoznawców w których podano masę własną np. Seicento po zmianach jako 550kg. :-D

 

.....

spotkaliście się z opiniami rzeczoznawców w których podano masę własną np. Seicento po zmianach jako 550kg. :-D

 

............organ rejestrujący w przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku

o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, żąda oświadczenia

wystawionego przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzającego, że

pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi (§14 ust.4 pkt.2). Czyli żąda potwierdzenia, że wprowadzone zmiany, związane z masami oraz naciskami, są przewidziane w homologacji typu pojazdu oraz wykonane są zgodnie z zasadami, jakie przewiduje producent.

 

W takim przypadku przedstawienie tylko zaświadczenia z badania dodatkowego, opisującego zmiany konstrukcyjne oraz przedstawienie opinii certyfikowanego rzeczoznawcy samochodowego może okazać się niewystarczające do potwierdzenia zmian przez organ rejestrujący........

 

jest to fragment interpretacji w/w temacie

 

Co na to koleżanki i koledzy z WK?

Czy diagnosta może ządać tego oświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dowód na to, że nawet organy odwoławcze traktują dość mętna treść paragrafu 14 rozp. o rejestracji jako "podpórkę" również przy zmianach technicznych wynikających z wprowadzenia w pojeździe faktycznych zmian konstrukcyjnych (zmiana konstrukcji pojazdu = zmiana jego warunków technicznych). 8)

 

Czy diagnosta może ządać tego oświadczenia?

Logika podpowiada, że jak najbardziej tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy diagnosta może ządać tego oświadczenia?

Logika podpowiada, że jak najbardziej tak.

Logika to raczej podpowiada że ani diagnosta ani SKP nie jest "organem rejestrujacym".... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale diagnosta USTALAJĄC NIEZNANE PARAMETRY pojazdu - zgodnie z Dz.U.155 może się posiłkować różnymi materiałami. Nie będę cytował, bo zapewne znasz ta jednostkę redakcyjną tego aktu prawnego :) I tu jak najbardziej właśnie taki dokument wskazałbym klientowi jako niezbędny dla mnie dla ustalenia tejże wagi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale diagnosta USTALAJĄC NIEZNANE PARAMETRY pojazdu - zgodnie z Dz.U.155 może się posiłkować różnymi materiałami. Nie będę cytował, bo zapewne znasz ta jednostkę redakcyjną tego aktu prawnego :) I tu jak najbardziej właśnie taki dokument wskazałbym klientowi jako niezbędny dla mnie dla ustalenia tejże wagi ;)

No właśnie NIEZNANE PARAMETRY!

Ten /MW/ jest już znany z ważenia pojazdu, a już na pewno z ew. opinii rzeczoznawcy.

Jak zatem żądać dokumentu który miałby dublować te już załączone?

Tym bardziej, że to oświadczenie producenta nie podaje wprost MW ani nie wynika z ważenia pojazdu, jedynie stwierdza, że pojazd był na takie MW homologowany.

Jeżeli więc delegacja tego przepisu jest skierowana do "organu rejestrującego" to diagnostom i SKP nic do tego a jeśli, jak wynika z praktyki, i "organ rejestrujący" nie respektuje tego przepisu to co mieliby mieć wspólnego z tym diagności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"organ rejestrujący" nie respektuje tego przepisu to co mieliby mieć wspólnego z tym diagności?

 

Bo w tym przypadku jest to zbędne.

 

Obrazek

 

Zatem tym bardziej nie dotyczy to diagnostów i zmian konstrukcyjnych badanych na SKP 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.