rurek777 Napisano 21 Sierpień 2012 Napisano 21 Sierpień 2012 będę miał przyczepkę na badaniu, do przewozu paliwa lotniczego ładownośc 1000 kg . jest to beczka, jeszcze nie wiem jakie klient ma dokumenty ,czy takie coś podlega pod. TDT? Cytuj
Marek1 Napisano 21 Sierpień 2012 Napisano 21 Sierpień 2012 będę miał przyczepkę na badaniu, do przewozu paliwa lotniczego ładownośc 1000 kg .jest to beczka, jeszcze nie wiem jakie klient ma dokumenty ,czy takie coś podlega pod. TDT? Do ładowność 1000kg dla paliw nie musi miec TDT. Cytuj
rurek777 Napisano 21 Sierpień 2012 Autor Napisano 21 Sierpień 2012 czyli zwykłe okresowe zrobic ? Cytuj
rurek777 Napisano 21 Sierpień 2012 Autor Napisano 21 Sierpień 2012 do 1000kg czy do 1m 3 . 1000kg paliwa to ile m3? chyba mniej ,tak.? chyba że pisze na beczce pojemność. Cytuj
blakop Napisano 21 Sierpień 2012 Napisano 21 Sierpień 2012 do 1000kg czy do 1m 3 No właśnie? 1000 litrów benzyny nie będzie ważyć 1000 kg (będzie mniej, choć nie wiem dokładnie ile wazy paliwo lotnicze). Jeśli jednak idziemy w drugą stronę i nalejemy do beczki 1000kg tego paliwa, z pewnością będzie to więcej niż 1 metr 3. Cytuj
Jacdiag Napisano 21 Sierpień 2012 Napisano 21 Sierpień 2012 tak na szybko ... http://www.adr.info.pl/zwolnienia_adr.html Tablica pomocnicza dla oznaczania ilości towarów przy zwolnieniu 1.1.3.6.pdf calkowite i czesciowe wylaczenia.pdf Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Jacdiag Napisano 21 Sierpień 2012 Napisano 21 Sierpień 2012 czy takie coś podlega pod. TDT? jeżeli już to pod ADR 1863 PALIWO LOTNICZE DO SILNIKÓW TURBINOWYCH 1000 litrów benzyny nie będzie ważyć 1000 kg (będzie mniej, choć nie wiem dokładnie ile wazy paliwo lotnicze). Nafta — ciekła frakcja ropy naftowej wrząca w granicach 170-250 °C, mająca gęstość 0,78–0,81 g/cm³. Żółtawa, palna ciecz o charakterystycznym zapachu, będąca mieszaniną węglowodorów, których cząsteczki zawierają 12–15 atomów węgla. Stosowana jako paliwo lotnicze (pod nazwą „kerozyna” lub „nafta lotnicza”) Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Marek1 Napisano 21 Sierpień 2012 Napisano 21 Sierpień 2012 Czyli 1000 litrów będzie ważyć od 780 do 810 kg w zależności od temperatury. Cytuj
rurek777 Napisano 22 Sierpień 2012 Autor Napisano 22 Sierpień 2012 klienta nie było , ale dzwoniłem do TDT. i powiedzieli że na beczce jest tabliczka na której powinna byc podana objętość w m3 jak przyjedzie zobaczymy , a na razie wszystkim dzieki wielkie Cytuj
JANUSZ60 Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 do 1000kg czy do 1m 3 . 1000kg paliwa to ile m3? chyba mniej ,tak.? chyba że pisze na beczce pojemność. Paliwo lotnicze Jet A-1 Gęstość w temp. 15ºC, kg/m3 775,0÷840,0 , czyli max.1290 litrów,,, Cytuj
Jacdiag Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 czyli max.1290 litrów,,, strona trzecia załącznika pt całkowite i częsciowe wyłączenia w odniesieniu do materiałów ciekłych i gazów sprężonych -pojemność nominalną naczyń w litrach Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Jacdiag Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 więc odkurzyłem DzU 2009 nr 27 p 162 załącznik tom 1 str 364 dla UN1863 w kolumnie 7a jest kod LQ7 str 238 opis kolumny 7a tom drugi str 37 LQ7 oznacza sztuki przesyłki o pojemności 5 litrów Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Marek1 Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 LQ7 oznacza sztuki przesyłki o pojemności 5 litrów Czyli, paliwo lotnicze pakowane po 5 litrów...to chyba do modeli latających Cytuj
Jacdiag Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 LQ7 oznacza sztuki przesyłki o pojemności 5 litrów Czyli, paliwo lotnicze pakowane po 5 litrów...to chyba do modeli latających czyli pakowane po 5 litrów nie podlegają przewozowi pod ADR LQ = Limited Quantity = ilość ograniczona a temat jest o takim (albo podobnym) wynalazku Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Marek1 Napisano 22 Sierpień 2012 Napisano 22 Sierpień 2012 Jacdiag napisał: jest o takim Raczej o takim: Cytuj
rurek777 Napisano 23 Sierpień 2012 Autor Napisano 23 Sierpień 2012 cos podobnego , tylko że beczkę można łatwo zdemontować .w dokumentach na zbiornik pisało że jest o poj.1 m3 czyli pod ADR. nie podlega ale na zbiornik jest decyzja TDT. Cytuj
Jacdiag Napisano 23 Sierpień 2012 Napisano 23 Sierpień 2012 w dokumentach na zbiornik pisało że jest o poj.1 m3 czyli pod ADR. nie podlega pod ADR nie podlega pojazd tylko towar nim przewożony czyli olej napędowy w takiej ilości może jechać bez ADR ale wspomniane paliwo lotnicze już wg ADR Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
rurek777 Napisano 23 Sierpień 2012 Autor Napisano 23 Sierpień 2012 no tak ale pod ADR podlega poj .pow. 1 m3 Cytuj
Marek1 Napisano 23 Sierpień 2012 Napisano 23 Sierpień 2012 pod ADR nie podlega pojazd tylko towar nim przewożony czyli olej napędowy w takiej ilości może jechać bez ADR ale wspomniane paliwo lotnicze już wg ADR no tak ale pod ADR podlega poj .pow. 1 m3 Nieźle się namieszało. Ten przewóz takiej ilości paliwa lotniczego podlega pod ADR, tym samym pojazd musi być też wyposażony zgodnie z wymogami ADR dla przewozu takiego rodzaju materiału. Natomiast pojazd przewożący ten materiał nie podlega pod TDT bo jest cysterną o pojemności do 1m3. Cytuj
drozda Napisano 27 Wrzesień 2012 Napisano 27 Wrzesień 2012 Przepraszam że się wtrącam po miesiącu ale wątpię żeby ta przyczepka służyła do przewozu Jet A1 - naftę lotniczą stosuje się w większych silnikach odrzutowych lub turbośmigłowych gdzie taka tona to tyle co naparstek w baku. Zapewne chodzi o benzynę lotniczą AVGAS 100LL do silników lotniczych tłokowych tylko nie wiem czy to coś zmienia w klasyfikacji ADR/TDT. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.