bakunyu Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Witajcie, Mam pytanie, moja Mazda poszarpała mi ostatnio pasek alternatora więc wymieniłem ten pasek (a w zasadzie założyłem nowy) a przy okazji wymieniłem też ten drugi pasek (nie wiem do czego on tam służy) bo też widać było, że ząb czasu go już nagryzł. Teraz sedno sprawy... czy alternator powinien się nagrzewać? jeśli tak to jak bardzo? (przyznam, że nigdy wcześniej go nie dotykałem więc nie mam porównania). Dodam tylko, że paski są względnie ciepłe (da się je kilka sekund utrzymać w ręku) natomiast alternator jest wyraźnie ciepły (można dotknąć ale nie trzymać). Nic pod maską nie śmierdzi jakby miało się palić ale trochę mnie niepokoi ta temperatura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 czy alternator powinien się nagrzewać? Nagrzewa się od silnika i sam z siebie też ale przesadnie gorący być nie powinien a jak ci poszarpał pasek klinowy to warto zobaczyć czy łożyska alternatora się nie zacierają. Najprościej zdjąć pasek klinowy alternatora i spróbować obrócić ręką samym alternatorem powinien się lekko kręcić. Bo przy zatartych łożyskach będzie nie grzał aż wreszcie łożysko się rozleci i wtedy będzie wiadomo że się zepsuło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bakunyu Napisano 21 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2012 zdjąć pasek klinowy alternatora i spróbować obrócić ręką samym alternatorem powinien się lekko kręcić Kręciło się lekko oczywiście sprawdzałem przed założeniem nowego paska. Starałem się tez za mocno nie naciągać paska żeby nie poszły łożyska. teraz przy rozruchu silnika czasem na sekundę zapiszczy ale to mija od razu (może za luźno jednak jest ten pasek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Nie może piszczeć nawet przez sekundy bo wtedy się rozgrzewa i ściera na skutek tarcia. Prawidłowo naciągnięty pasek będzie ciepły ale nie gorący. Można spokojnie trzymać ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 Można spokojnie trzymać ręką. Mam nadzieję że bakunyu nie będzie pchał łap na pracującym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Sierpień 2012 Share Napisano 21 Sierpień 2012 może za luźno jednak jest ten pasek x ~ 10 mm rysunek z forda , ale można to przyjąć dla większości silników http://expom-kwidzyn.pl/wp-content/uploads/2010/07/MontazAlternatorow.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bakunyu Napisano 22 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2012 Dzięki za podpowiedź, pasek już nie piszczy więc może musiał się "ułożyć"... drugi dzień jeżdżę, ładowanie akumulatora jest ok. temperatura stoi na 90*C więc chyba jest ok. Zastanawiałem się tylko nad tym alternatorem ale skoro trochę może się grzać to może też jest ok. W każdym razie nie wyje, nie śmierdzi, tylko trochę parzy ale biorę tez pod uwagę że temp. na zewnątrz jest powyżej 30*C więc i alternator może być nieco cieplejszy z tej okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkelo8 Napisano 9 Luty 2013 Share Napisano 9 Luty 2013 Jakbyś miał jakieś problemy z tym autem to polecam skonsultować się z salonem samochodowym CIACH. Mają tam specjalistów od "japońców" ... naprawdę wszystko terminowo i tanio. Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.