Skocz do zawartości

Mazda 626 GF 1.8 DOHC 2000r.


bakunyu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam pytanie, moja Mazda poszarpała mi ostatnio pasek alternatora więc wymieniłem ten pasek (a w zasadzie założyłem nowy) a przy okazji wymieniłem też ten drugi pasek (nie wiem do czego on tam służy) bo też widać było, że ząb czasu go już nagryzł.

 

Teraz sedno sprawy... czy alternator powinien się nagrzewać? jeśli tak to jak bardzo?

(przyznam, że nigdy wcześniej go nie dotykałem więc nie mam porównania).

Dodam tylko, że paski są względnie ciepłe (da się je kilka sekund utrzymać w ręku) natomiast alternator jest wyraźnie ciepły (można dotknąć ale nie trzymać).

 

Nic pod maską nie śmierdzi jakby miało się palić ale trochę mnie niepokoi ta temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy alternator powinien się nagrzewać?

 

Nagrzewa się od silnika i sam z siebie też ale przesadnie gorący być nie powinien a jak ci poszarpał pasek klinowy to warto zobaczyć czy łożyska alternatora się nie zacierają. Najprościej zdjąć pasek klinowy alternatora i spróbować obrócić ręką samym alternatorem powinien się lekko kręcić. Bo przy zatartych łożyskach będzie nie grzał aż wreszcie łożysko się rozleci i wtedy będzie wiadomo że się zepsuło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjąć pasek klinowy alternatora i spróbować obrócić ręką samym alternatorem powinien się lekko kręcić

Kręciło się lekko oczywiście sprawdzałem przed założeniem nowego paska.

Starałem się tez za mocno nie naciągać paska żeby nie poszły łożyska.

 

teraz przy rozruchu silnika czasem na sekundę zapiszczy ale to mija od razu (może za luźno jednak jest ten pasek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może piszczeć nawet przez sekundy bo wtedy się rozgrzewa i ściera na skutek tarcia. Prawidłowo naciągnięty pasek będzie ciepły ale nie gorący. Można spokojnie trzymać ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, pasek już nie piszczy więc może musiał się "ułożyć"... drugi dzień jeżdżę, ładowanie akumulatora jest ok. temperatura stoi na 90*C więc chyba jest ok.

Zastanawiałem się tylko nad tym alternatorem ale skoro trochę może się grzać to może też jest ok.

W każdym razie nie wyje, nie śmierdzi, tylko trochę parzy ale biorę tez pod uwagę że temp. na zewnątrz jest powyżej 30*C więc i alternator może być nieco cieplejszy z tej okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Jakbyś miał jakieś problemy z tym autem to polecam skonsultować się z salonem samochodowym CIACH. Mają tam specjalistów od "japońców" ... naprawdę wszystko terminowo i tanio. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.