Skocz do zawartości
Czy płacisz za terminale płatnicze 2x więcej niż musisz? ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ma moze ktos pod reka dane VW Passat 1,8 benzyna rocznik 1991. Z góry dziekuje.

Napisano

mam tylko to ...

:D

 

Volkswagen Passat III CL/GL/GT 1,8i (1994-1996)

 

 

 

SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika ABS

Średnica cylindra 81,0 mm

Skok tłoka 86,4 mm

Pojemność skokowa 1781 cm3

Stopień sprężania 10,0

Ciśnienie sprężania

- znamionowe 1,0...1,3 MPa

- minimalne 0,75 MPa

Moc maksymalna 66 kW (90 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5500 obr/min

Moment maksymalny 145 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min

 

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny

Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 1 mm

Fazy rozrządu

- otwarcie zaworu ssącego 5° po ZZ

- zamknięcie zaworu ssącego 41° po ZW

- otwarcie zaworu wydechowego 37° przed ZW

- zamknięcie zaworu wydechowego 1° przed ZZ

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i wałka pośredniego

- typ / Pirelli Isoran 124 RX 180

- regulacja naciągu / przez obrót rolki napinacza

- sprawdzanie naciągu / obracając palcami płaszczyznę paska o kąt do 90° w środku odległości między kołami wałka pośredniego i wałka rozrządu

 

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy, z dodatkowym wentylatorem w samochodach z klimatyzacją

Termostat

- temperatura początku otwarcia 87°C

- temperatura pełnego otwarcia 102°C

- skok zaworu 7 mm

Wentylator / elektryczny, o dwóch prędkościach

- temperatura włączenia

- 1. prędkości 92...97°C

- 2. prędkości 99...105°C

- temperatura wyłączenia

- 1. prędkości 84...91°C

- 2. prędkości 91...98°C

Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora

- typ / Gates 9,5 ´ 950

- ugięcie / wynosi 10...15 mm pod naciskiem kciuka w połowie odległości między kołami pasowymi alternatora i wału korbowego

 

Układ smarowania / pod ciśnieniem

Pompa oleju / zębata, napędzana od wałka pośredniego

Ciśnienie oleju / w temperaturze oleju 80°C

- na biegu jałowym 0,16...0,20 MPa

- przy 2500 obr/min 0,5...0,8 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Mann W 719/5

 

Układ zasilania / wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie Bosch Mono-Motronic, zawierający:

- zbiornik paliwa,

- filtr paliwa,

- pompę paliwa,

- zespół wtryskowy (wtryskiwacz paliwa, regulator prędkości obrotowej biegu jałowego, stycznik biegu jałowego, regulator ciśnienia, czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury powietrza zasilającego)

- filtr powietrza,

- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,

- elektroniczne urządzenie sterujące,

- sondę lambda i katalizator trzyfunkcyjny w układzie wydechowym,

- zawór elektromagnetyczny sterowania układem pochłaniania par paliwa,

- pochłaniacz par paliwa

oraz zintegrowany z układem zapłonowym (połączony z aparatem zapłonowym, wyłącznikiem zapłonu i akumulatorem).

Filtr paliwa / Bosch

- wymiana / co 20 000 km

Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, Knecht

- wymiana / co 60 000 km

Pompa paliwa / elektryczna, Bosch 0580 453 016, umieszczona w zbiorniku paliwa

Ciśnienie zasilania 80...120 kPa

Wydatek paliwa (z odchyłką ±10 cm3/30 s)

- przy 8 V 185 cm3/30 s

- przy 9 V 300 cm3/30 s

- przy 10 V 400 cm3/30 s

- przy 11 V 525 cm3/30 s

- przy 12 V 650 cm3/30 s

Zespół wtryskowy / Bosch C 31152

Wtryskiwacz paliwa / elektromagnetyczny, Bosch, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące

Rezystancja wtryskiwacza (w temperaturze 20° ± 5°C) 1,2...1,6 W

Rezystancja regulatora prędkości obrotowej

biegu jałowego 3...200 W

Regulator ciśnienia

- ciśnienie paliwa 80...120 kPa

- ciśnienie resztkowe (po 5 min od wyłączenia

pompy paliwa) min. 50 kPa

Rezystancja czujnika położenia przepustnicy

- między stykami 1 i 5 520...1300 W

- między stykami 1 i 2 600...3500 W

(wartość zmienna aż do osiągnięcia 1/4 uchylenia przepustnicy, potem wartość stała)

- między stykami 1 i 4 600...6600 W

(wartość stała aż do osiągnięcia 1/4 uchylenia przepustnicy, potem wartość zmienna)

Czujnik temperatury powietrza zasilającego / Bosch

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / Bosch

Rezystancja czujników temperatury powietrza zasilającego i cieczy chłodzącej

- przy 0°C 5600 ± 600 W

- przy 20°C 2500 ± 500 W

- przy 30°C 1800 ± 200 W

- przy 50°C 800 ± 100 W

- przy 80°C 325 ± 25 W

- przy 100°C 200 ± 25 W

(mierzona między stykami 1 i 4 złącza zespołu wtryskowego dla czujnika temperatury powietrza oraz między stykami czujnika cieczy chłodzącej)

Rezystancja zaworu elektromagnetycznego sterowania pochłanianiem par paliwa / przy 20°C wynosi 35...55 W

Sonda lambda / Bosch

Napięcie zasilania 12 V

Prąd sygnału 0,5...3 A

Elektroniczne urządzenie sterujące / Bosch, nr katalogowy VW 8A0 907 311 L

Parametry kontrolne

Prędkość obrotowa biegu jałowego (nieregulowana) 800 ± 100 obr/min

Zawartość CO (nieregulowana) 0,2...1,2%

 

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny rozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny

Aparat zapłonowy / z bezstykowym generatorem hallotronowym (spełniającym rolę czujnika położenia i prędkości obrotowej silnika) i rozdzielaczem wysokiego napięcia, Bosch, napędzany od wałka pośredniego

Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2

Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu

(przy 800 ± 100 obr/min) 6 ± 1° przed ZZ

Rezystancja czujnika 0,6...1,4 kW

Moduł wzmocnienia zapłonu / elektroniczny, Telefunken

Rezystancja cewki zapłonowej

- uzwojenie pierwotne 0,5...1,5 W

- uzwojenie wtórne 5...9 kW

Świece zapłonowe / NGK BUR 6 ET, Bosch W 7 DTC, Beru 14-7 DTU lub Champion N 7 BYC

Odstęp elektrod 0,7...0,9 mm

 

PODWOZIE

 

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie (obwód połączony z układem hamulcowym)

Typ Fichtel & Sachs

Średnica zewnętrzna tarczy 215 mm

Średnica tłoka

- pompy sprzęgła 15,8 mm

- wyprzęgnika sprzęgła 18,1 mm

 

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane

Typ 02A CGX

Przełożenia

- I bieg 3,78

- II bieg 2,12

- III bieg 1,46

- IV bieg 1,03

- V bieg 0,84

- bieg wsteczny 3,60

- przekładnia główna 3,94 (71/18)

 

Przeniesienie napędu / półosie połączone obu stron za pomocą przegubów równobieżnych kulowych Rzeppa

 

Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym

Układ kierowniczy mechaniczny

Przekładnia kierownicza / zębatkowa

Przełożenie 22,8

Liczba obrotów koła kierownicy 4,43

Promień skrętu

- między ścianami 5,6 m

- między krawężnikami 5,2 m

Kąt skrętu koła

- zewnętrznego 36°

- wewnętrznego 42°

Układ kierowniczy ze wspomaganiem

Przekładnia kierownicza / zębatkowa ze wspomaganiem hydraulicznym, Volkswagen

Przełożenie 17,5

Liczba obrotów koła kierownicy 3,33

Promień skrętu

- między ścianami 5,6 m

- między krawężnikami 5,2 m

Kąt skrętu koła

- zewnętrznego 36°

- wewnętrznego 42°

Pompa wspomagania / mechaniczna, łopatkowa, napędzana od wału korbowego paskiem klinowym

Ciśnienie tłoczenia 7,5...8,2 MPa

Pasek klinowy / napędu pompy wspomagania

- typ / 9,5 ´ 730 La

- ugięcie / wynosi 5 mm pod naciskiem kciuka w połowie odległości między kołami pasowymi wału korbowego i pompy wspomagania

 

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, z dolnymi wahaczami trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym

Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)

- zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10¢)

- pochylenie koła (regulowane) -1°20¢ ± 20¢

(dopuszczalna różnica między wartościami dla kół lewego i prawego wynosi 20¢)

- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°40¢ ± 30¢

(dopuszczalna różnica między wartościami dla kół lewego i prawego wynosi 30¢)

Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym

 

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych, zespolonych poprzeczną belką podatną skrętnie, na sprężynach śrubowych współosiowych z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania (golenie resorujące)

Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)

- zbieżność (nieregulowana) 2 ± 1 mm (0°20¢ ± 10¢)

(dopuszczalna różnica między wartościami dla kół lewego i prawego wynosi 20¢)

- pochylenie koła (nieregulowane) -1°30¢ ± 10¢

(dopuszczalna różnica między wartościami dla kół lewego i prawego wynosi 20¢)

Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych

 

Układ hamulcowy

Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z urządzeniem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe)

Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi

Średnica zewnętrzna tarczy 256 mm

Grubość tarczy

- nominalna 13 mm

- minimalna dopuszczalna 11 mm

Nakładki cierne / Jurid 526 FF lub Jurid 499 FE

Grubość nakładek ciernych

- nominalna (z płytką podstawy) 14 mm

- minimalna dopuszczalna (z płytką podstawy) 7 mm

Średnica cylindra zacisku 54 mm

Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk lub tarczowe, z zaciskiem pływającym (wyposażenie dodatkowe)

Hamulce kół tylnych bębnowe

Średnica robocza bębna

- nominalna 230 mm

- maksymalna dopuszczalna 231 mm

Okładziny cierne / Textar T 062 FF

Szerokość okładzin 40 mm

Grubość okładzin

- nominalna 5,4 mm

- minimalna dopuszczalna 2,5 mm

Średnica cylinderków 20,64 mm

Hamulce kół tylnych tarczowe (wyposażenie dodatkowe) / z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Girling, stosowane w przypadku wyposażenia samochodu w urządzenie przeciwblokujące ABS

Średnica zewnętrzna tarczy 226 mm

Grubość tarczy

- nominalna 10 mm

- minimalna dopuszczalna 8 mm

Nakładki cierne / Textar T 419 EE

Grubość nakładek ciernych

- nominalna (z płytką podstawy) 10 mm

- minimalna dopuszczalna (z płytką podstawy) 7 mm

Średnica cylindra zacisku 38 mm

 

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, FAG lub Girling

- średnica tłoków

- bez urządzenia ABS 22,20 mm

- z urządzeniem ABS 20,64 mm

Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe ATE lub hydrauliczne (wyposażenie dodatkowe z urządzeniem ABS)

Średnica tłoka urządzenia podciśnieniowego 228,6 mm (9'')

 

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

 

Koła i ogumienie

Obręcze / 6 J ´ 14 lub 6 J ´ 15 (wersja GT), koło zapasowe 3 1/2 J ´ 14

Ogumienie / 185/65 R 14 85T lub 205/50 R 15 85V, koło zapasowe R 105/70 R 14 84M

Ciśnienie w ogumieniu

- przód i tył 0,21 MPa

- koło zapasowe 0,42 MPa

 

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

 

Akumulator / 12 V 44 A×h/220 A, minus na masie

 

Alternator / 70 A, Bosch lub Valeo

Długość szczotek

- nominalna 12 ± 1 mm

- minimalna dopuszczalna 5 mm

 

Rozrusznik / Bosch 1,1 kW

Minimalna długość szczotek 13 mm

 

Bezpieczniki / 12 ´ (12 V, 10 A), 6 ´ (12 V, 15 A), 3 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A),

dodatkowo 1 ´ (12 V, 20 A) i 3 ´ (12 V, 30 A)

 

Żarówki

- reflektorów H4 55/60 W

- świateł pozycyjnych przednich 4 W

- świateł przeciwmgłowych przednich 55 W

- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W

- świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5 W

- świateł cofania 21 W

- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W

- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 4 W

 

Momenty dokręcania

- śrub głowicy

- 1. etap 40 N×m

- 2. etap 60 N×m

- 3. etap dokręcić o 180°

- pokryw łożysk głównych 65 N×m

- pokryw łożysk korbowych

- 1. etap 30 N×m

- 2. etap dokręcić o 90°

- koła zamachowego

- 1. etap 60 N×m

- 2. etap dokręcić o 90°

- obudowy paska zębatego

- obudowy zewnętrzne 10 N×m

- obudowa wewnętrzna 30 N×m

- koła zębatego wałka rozrządu 80 N×m

- koła zębatego wałka pośredniego 80 N×m

- koła zębatego wału korbowego

- 1. etap 90 N×m

- 2. etap dokręcić o 90°

- koła pasowego wału korbowego (napędów dodatkowych) 20 N×m

- mocowania jarzma napinacza paska zębatego 20 N×m

- pokryw łożysk wałka rozrządu 20 N×m

- pokrywy głowicy 10 N×m

- miski olejowej 20 N×m

- korka spustu oleju silnika 30 N×m

- czujnika ciśnienia oleju 25 N×m

- termowyłącznika wentylatora 25 N×m

- pompy oleju

- śruby dłuższe 20 N×m

- śruby krótsze 10 N×m

- pompy cieczy chłodzącej 20 N×m

- pokrywy pompy cieczy chłodzącej 10 N×m

- kolektorów ssącego i wydechowego 25 N×m

- koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 20 N×m

- podstawy filtru oleju 25 N×m

- aparatu zapłonowego do kadłuba 20 N×m

- obudowy termostatu 10 N×m

- śrub kół 110 N×m

 

Masy

- własna

- wersje CL/GL 1220 kg

- wersja GT 1250 kg

- całkowita 1750 kg

- maksymalna przyczepy niehamowanej 600 kg

- maksymalna przyczepy hamowanej 1200 kg

 

Pojemności

- zbiornik paliwa 70 dm3

- układ smarowania 3,5 dm3 + 0,5 dm3 (filtr)

- układ chłodzenia 6,0 dm3

- skrzynka przekładniowa 2,0 dm3

- układ hamulcowy 0,9 dm3

- układ kierowniczy ze wspomaganiem 0,7...0,9 dm3

 

Materiały eksploatacyjne

Paliwo / benzyna bezołowiowa o LO min. 95

Olej silnikowy / wg API SF lub SG, CCMC G3, SAE 10W 40 lub SAE 15W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)

Olej przekładniowy / syntetyczny, G50, SAE 75W 90 (bez konieczności wymiany)

Płyn chłodzący / VW G 11, sprawdzanie poziomu co 1 rok (bez konieczności wymiany)

Płyn hamulcowy / DOT 3 lub DOT 4, SAE J1703, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata

Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / specjalny syntetyczny, VW G 002000, sprawdzanie poziomu co 60 000 km (bez konieczności wymiany)

 

Zużycie paliwa

- przy 90 km/h 5,8 dm3/100 km

- przy 120 km/h 7,4 dm3/100 km

- w cyklu miejskim 10,4 dm3/100 km

 

Prędkość maksymalna 177 km/h

 

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.