Rubel Napisano 24 Sierpień 2012 Napisano 24 Sierpień 2012 Witam ma moze ktos pod reka dane VW Passat 1,8 benzyna rocznik 1991. Z góry dziekuje. Cytuj
Jacdiag Napisano 24 Sierpień 2012 Napisano 24 Sierpień 2012 mam tylko to ... Volkswagen Passat III CL/GL/GT 1,8i (1994-1996) SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika ABS Średnica cylindra 81,0 mm Skok tłoka 86,4 mm Pojemność skokowa 1781 cm3 Stopień sprężania 10,0 Ciśnienie sprężania - znamionowe 1,0...1,3 MPa - minimalne 0,75 MPa Moc maksymalna 66 kW (90 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5500 obr/min Moment maksymalny 145 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 1 mm Fazy rozrządu - otwarcie zaworu ssącego 5° po ZZ - zamknięcie zaworu ssącego 41° po ZW - otwarcie zaworu wydechowego 37° przed ZW - zamknięcie zaworu wydechowego 1° przed ZZ Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i wałka pośredniego - typ / Pirelli Isoran 124 RX 180 - regulacja naciągu / przez obrót rolki napinacza - sprawdzanie naciągu / obracając palcami płaszczyznę paska o kąt do 90° w środku odległości między kołami wałka pośredniego i wałka rozrządu Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy, z dodatkowym wentylatorem w samochodach z klimatyzacją Termostat - temperatura początku otwarcia 87°C - temperatura pełnego otwarcia 102°C - skok zaworu 7 mm Wentylator / elektryczny, o dwóch prędkościach - temperatura włączenia - 1. prędkości 92...97°C - 2. prędkości 99...105°C - temperatura wyłączenia - 1. prędkości 84...91°C - 2. prędkości 91...98°C Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora - typ / Gates 9,5 ´ 950 - ugięcie / wynosi 10...15 mm pod naciskiem kciuka w połowie odległości między kołami pasowymi alternatora i wału korbowego Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, napędzana od wałka pośredniego Ciśnienie oleju / w temperaturze oleju 80°C - na biegu jałowym 0,16...0,20 MPa - przy 2500 obr/min 0,5...0,8 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Mann W 719/5 Układ zasilania / wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie Bosch Mono-Motronic, zawierający: - zbiornik paliwa, - filtr paliwa, - pompę paliwa, - zespół wtryskowy (wtryskiwacz paliwa, regulator prędkości obrotowej biegu jałowego, stycznik biegu jałowego, regulator ciśnienia, czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury powietrza zasilającego) - filtr powietrza, - czujnik temperatury cieczy chłodzącej, - elektroniczne urządzenie sterujące, - sondę lambda i katalizator trzyfunkcyjny w układzie wydechowym, - zawór elektromagnetyczny sterowania układem pochłaniania par paliwa, - pochłaniacz par paliwa oraz zintegrowany z układem zapłonowym (połączony z aparatem zapłonowym, wyłącznikiem zapłonu i akumulatorem). Filtr paliwa / Bosch - wymiana / co 20 000 km Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, Knecht - wymiana / co 60 000 km Pompa paliwa / elektryczna, Bosch 0580 453 016, umieszczona w zbiorniku paliwa Ciśnienie zasilania 80...120 kPa Wydatek paliwa (z odchyłką ±10 cm3/30 s) - przy 8 V 185 cm3/30 s - przy 9 V 300 cm3/30 s - przy 10 V 400 cm3/30 s - przy 11 V 525 cm3/30 s - przy 12 V 650 cm3/30 s Zespół wtryskowy / Bosch C 31152 Wtryskiwacz paliwa / elektromagnetyczny, Bosch, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące Rezystancja wtryskiwacza (w temperaturze 20° ± 5°C) 1,2...1,6 W Rezystancja regulatora prędkości obrotowej biegu jałowego 3...200 W Regulator ciśnienia - ciśnienie paliwa 80...120 kPa - ciśnienie resztkowe (po 5 min od wyłączenia pompy paliwa) min. 50 kPa Rezystancja czujnika położenia przepustnicy - między stykami 1 i 5 520...1300 W - między stykami 1 i 2 600...3500 W (wartość zmienna aż do osiągnięcia 1/4 uchylenia przepustnicy, potem wartość stała) - między stykami 1 i 4 600...6600 W (wartość stała aż do osiągnięcia 1/4 uchylenia przepustnicy, potem wartość zmienna) Czujnik temperatury powietrza zasilającego / Bosch Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / Bosch Rezystancja czujników temperatury powietrza zasilającego i cieczy chłodzącej - przy 0°C 5600 ± 600 W - przy 20°C 2500 ± 500 W - przy 30°C 1800 ± 200 W - przy 50°C 800 ± 100 W - przy 80°C 325 ± 25 W - przy 100°C 200 ± 25 W (mierzona między stykami 1 i 4 złącza zespołu wtryskowego dla czujnika temperatury powietrza oraz między stykami czujnika cieczy chłodzącej) Rezystancja zaworu elektromagnetycznego sterowania pochłanianiem par paliwa / przy 20°C wynosi 35...55 W Sonda lambda / Bosch Napięcie zasilania 12 V Prąd sygnału 0,5...3 A Elektroniczne urządzenie sterujące / Bosch, nr katalogowy VW 8A0 907 311 L Parametry kontrolne Prędkość obrotowa biegu jałowego (nieregulowana) 800 ± 100 obr/min Zawartość CO (nieregulowana) 0,2...1,2% Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny rozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny Aparat zapłonowy / z bezstykowym generatorem hallotronowym (spełniającym rolę czujnika położenia i prędkości obrotowej silnika) i rozdzielaczem wysokiego napięcia, Bosch, napędzany od wałka pośredniego Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2 Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 800 ± 100 obr/min) 6 ± 1° przed ZZ Rezystancja czujnika 0,6...1,4 kW Moduł wzmocnienia zapłonu / elektroniczny, Telefunken Rezystancja cewki zapłonowej - uzwojenie pierwotne 0,5...1,5 W - uzwojenie wtórne 5...9 kW Świece zapłonowe / NGK BUR 6 ET, Bosch W 7 DTC, Beru 14-7 DTU lub Champion N 7 BYC Odstęp elektrod 0,7...0,9 mm PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie (obwód połączony z układem hamulcowym) Typ Fichtel & Sachs Średnica zewnętrzna tarczy 215 mm Średnica tłoka - pompy sprzęgła 15,8 mm - wyprzęgnika sprzęgła 18,1 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Typ 02A CGX Przełożenia - I bieg 3,78 - II bieg 2,12 - III bieg 1,46 - IV bieg 1,03 - V bieg 0,84 - bieg wsteczny 3,60 - przekładnia główna 3,94 (71/18) Przeniesienie napędu / półosie połączone obu stron za pomocą przegubów równobieżnych kulowych Rzeppa Układ kierowniczy / mechaniczny lub mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym Układ kierowniczy mechaniczny Przekładnia kierownicza / zębatkowa Przełożenie 22,8 Liczba obrotów koła kierownicy 4,43 Promień skrętu - między ścianami 5,6 m - między krawężnikami 5,2 m Kąt skrętu koła - zewnętrznego 36° - wewnętrznego 42° Układ kierowniczy ze wspomaganiem Przekładnia kierownicza / zębatkowa ze wspomaganiem hydraulicznym, Volkswagen Przełożenie 17,5 Liczba obrotów koła kierownicy 3,33 Promień skrętu - między ścianami 5,6 m - między krawężnikami 5,2 m Kąt skrętu koła - zewnętrznego 36° - wewnętrznego 42° Pompa wspomagania / mechaniczna, łopatkowa, napędzana od wału korbowego paskiem klinowym Ciśnienie tłoczenia 7,5...8,2 MPa Pasek klinowy / napędu pompy wspomagania - typ / 9,5 ´ 730 La - ugięcie / wynosi 5 mm pod naciskiem kciuka w połowie odległości między kołami pasowymi wału korbowego i pompy wspomagania Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, z dolnymi wahaczami trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony) - zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10¢) - pochylenie koła (regulowane) -1°20¢ ± 20¢ (dopuszczalna różnica między wartościami dla kół lewego i prawego wynosi 20¢) - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°40¢ ± 30¢ (dopuszczalna różnica między wartościami dla kół lewego i prawego wynosi 30¢) Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych, zespolonych poprzeczną belką podatną skrętnie, na sprężynach śrubowych współosiowych z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania (golenie resorujące) Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony) - zbieżność (nieregulowana) 2 ± 1 mm (0°20¢ ± 10¢) (dopuszczalna różnica między wartościami dla kół lewego i prawego wynosi 20¢) - pochylenie koła (nieregulowane) -1°30¢ ± 10¢ (dopuszczalna różnica między wartościami dla kół lewego i prawego wynosi 20¢) Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z urządzeniem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe) Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi Średnica zewnętrzna tarczy 256 mm Grubość tarczy - nominalna 13 mm - minimalna dopuszczalna 11 mm Nakładki cierne / Jurid 526 FF lub Jurid 499 FE Grubość nakładek ciernych - nominalna (z płytką podstawy) 14 mm - minimalna dopuszczalna (z płytką podstawy) 7 mm Średnica cylindra zacisku 54 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk lub tarczowe, z zaciskiem pływającym (wyposażenie dodatkowe) Hamulce kół tylnych bębnowe Średnica robocza bębna - nominalna 230 mm - maksymalna dopuszczalna 231 mm Okładziny cierne / Textar T 062 FF Szerokość okładzin 40 mm Grubość okładzin - nominalna 5,4 mm - minimalna dopuszczalna 2,5 mm Średnica cylinderków 20,64 mm Hamulce kół tylnych tarczowe (wyposażenie dodatkowe) / z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Girling, stosowane w przypadku wyposażenia samochodu w urządzenie przeciwblokujące ABS Średnica zewnętrzna tarczy 226 mm Grubość tarczy - nominalna 10 mm - minimalna dopuszczalna 8 mm Nakładki cierne / Textar T 419 EE Grubość nakładek ciernych - nominalna (z płytką podstawy) 10 mm - minimalna dopuszczalna (z płytką podstawy) 7 mm Średnica cylindra zacisku 38 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem, FAG lub Girling - średnica tłoków - bez urządzenia ABS 22,20 mm - z urządzeniem ABS 20,64 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe ATE lub hydrauliczne (wyposażenie dodatkowe z urządzeniem ABS) Średnica tłoka urządzenia podciśnieniowego 228,6 mm (9'') Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze / 6 J ´ 14 lub 6 J ´ 15 (wersja GT), koło zapasowe 3 1/2 J ´ 14 Ogumienie / 185/65 R 14 85T lub 205/50 R 15 85V, koło zapasowe R 105/70 R 14 84M Ciśnienie w ogumieniu - przód i tył 0,21 MPa - koło zapasowe 0,42 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 44 A×h/220 A, minus na masie Alternator / 70 A, Bosch lub Valeo Długość szczotek - nominalna 12 ± 1 mm - minimalna dopuszczalna 5 mm Rozrusznik / Bosch 1,1 kW Minimalna długość szczotek 13 mm Bezpieczniki / 12 ´ (12 V, 10 A), 6 ´ (12 V, 15 A), 3 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A), dodatkowo 1 ´ (12 V, 20 A) i 3 ´ (12 V, 30 A) Żarówki - reflektorów H4 55/60 W - świateł pozycyjnych przednich 4 W - świateł przeciwmgłowych przednich 55 W - kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W - świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5 W - świateł cofania 21 W - świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 4 W Momenty dokręcania - śrub głowicy - 1. etap 40 N×m - 2. etap 60 N×m - 3. etap dokręcić o 180° - pokryw łożysk głównych 65 N×m - pokryw łożysk korbowych - 1. etap 30 N×m - 2. etap dokręcić o 90° - koła zamachowego - 1. etap 60 N×m - 2. etap dokręcić o 90° - obudowy paska zębatego - obudowy zewnętrzne 10 N×m - obudowa wewnętrzna 30 N×m - koła zębatego wałka rozrządu 80 N×m - koła zębatego wałka pośredniego 80 N×m - koła zębatego wału korbowego - 1. etap 90 N×m - 2. etap dokręcić o 90° - koła pasowego wału korbowego (napędów dodatkowych) 20 N×m - mocowania jarzma napinacza paska zębatego 20 N×m - pokryw łożysk wałka rozrządu 20 N×m - pokrywy głowicy 10 N×m - miski olejowej 20 N×m - korka spustu oleju silnika 30 N×m - czujnika ciśnienia oleju 25 N×m - termowyłącznika wentylatora 25 N×m - pompy oleju - śruby dłuższe 20 N×m - śruby krótsze 10 N×m - pompy cieczy chłodzącej 20 N×m - pokrywy pompy cieczy chłodzącej 10 N×m - kolektorów ssącego i wydechowego 25 N×m - koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 20 N×m - podstawy filtru oleju 25 N×m - aparatu zapłonowego do kadłuba 20 N×m - obudowy termostatu 10 N×m - śrub kół 110 N×m Masy - własna - wersje CL/GL 1220 kg - wersja GT 1250 kg - całkowita 1750 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 600 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 1200 kg Pojemności - zbiornik paliwa 70 dm3 - układ smarowania 3,5 dm3 + 0,5 dm3 (filtr) - układ chłodzenia 6,0 dm3 - skrzynka przekładniowa 2,0 dm3 - układ hamulcowy 0,9 dm3 - układ kierowniczy ze wspomaganiem 0,7...0,9 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / benzyna bezołowiowa o LO min. 95 Olej silnikowy / wg API SF lub SG, CCMC G3, SAE 10W 40 lub SAE 15W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / syntetyczny, G50, SAE 75W 90 (bez konieczności wymiany) Płyn chłodzący / VW G 11, sprawdzanie poziomu co 1 rok (bez konieczności wymiany) Płyn hamulcowy / DOT 3 lub DOT 4, SAE J1703, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / specjalny syntetyczny, VW G 002000, sprawdzanie poziomu co 60 000 km (bez konieczności wymiany) Zużycie paliwa - przy 90 km/h 5,8 dm3/100 km - przy 120 km/h 7,4 dm3/100 km - w cyklu miejskim 10,4 dm3/100 km Prędkość maksymalna 177 km/h Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.