sebastian Napisano 28 Sierpień 2012 Napisano 28 Sierpień 2012 Witam kolegów chciałbym sie dowiedziec czy nowa naczepa homologowana (same podwozie) po zabudowie (kontener lub cysterna ) musi przejsc badanie techniczne na stacji diagnostycznej przed sprzedażą do kraju unii europejskiej (tzn chodzi mi o to, czy wydzial komunikacji bedzie do wystawienia pozwolenia czasowego potrzebowal badanie techniczne ze wszystkimi danymi). Pozdrawiam Cytuj
blakop Napisano 28 Sierpień 2012 Napisano 28 Sierpień 2012 Zależy jakie pozwoleni czasowe masz na myśli. Na mój gust rejestracja (klasyczna) w celu wywozu za granicę nie różni się de facto niczym od normalnej rejestracji, a pojazdu niekompletnego w celu innym niż badanie techniczne zarejestrować nie można. Cytuj
sebastian Napisano 28 Sierpień 2012 Autor Napisano 28 Sierpień 2012 chodzi o to ze klient z zagranicy zamowil kilka sztuk takiego sprzetu i nie wiem jak to wyglada czy w danym kraju ue (litwa w tym przypadku) do zarejestrowania takiego sprzetu wystarczy homologacja podwozia i dokumenty od zabudowy czy potrzebne jest badanie techniczne w celu ustalenia danych tj. dlugosc szerokosc wysokosc itd Cytuj
Jacdiag Napisano 28 Sierpień 2012 Napisano 28 Sierpień 2012 musi przejsc badanie techniczne na stacji diagnostycznej homo na kolejne etapy zabudowy ... chodzi o to ze klient z zagranicy zamowil kilka sztuk takiego sprzetu i nie wiem jak to wyglada czy w danym kraju ue (litwa w tym przypadku) do zarejestrowania takiego sprzetu (...) a co cię to ... chyba że jesteś tym klientem Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
blakop Napisano 28 Sierpień 2012 Napisano 28 Sierpień 2012 Z wyjątkiem sytuacji, że masz homo na drugi etap - a więc na kompletny pojazd, to w każdym kraju inaczej będzie wyglądać sytuacja tym samym wymagane dokumenty dla takich przypadków jakimi w Polsce są tzw. "jednostkowe" zabudowy... Czyli nasze oświadczenie o zabudowie + badanie techniczne raczej nie będzie honorowane w innym kraju (i zazwyczaj nie jest) - choć każdy kraj (chyba?) ma odpowiednik naszej instytucji "zabudowy jednostkowej". Cytuj
danielg539 Napisano 29 Sierpień 2012 Napisano 29 Sierpień 2012 w Polsce są tzw. "jednostkowe" zabudowy... Ale to nie dotyczy tego przypadku, bo: chodzi o to ze klient z zagranicy zamowil kilka sztuk takiego sprzetu Zakładając, że wszystkie naczepy sa identyczne, to powinny zostac poddane 2 etapowi homologacji. Cytuj
blakop Napisano 29 Sierpień 2012 Napisano 29 Sierpień 2012 Zakładając, że wszystkie naczepy sa identyczne Tego nie wiesz. Każda zabudowa może być inna Cytuj
danielg539 Napisano 29 Sierpień 2012 Napisano 29 Sierpień 2012 Każda zabudowa może być inna Przeważnie różnica jest teoretyczna - taki to juz kraj. Cytuj
blakop Napisano 30 Sierpień 2012 Napisano 30 Sierpień 2012 Przeważnie różnica jest teoretyczna Albo nawet wyłącznie formalna (np. inna nawa typu nadana przez producenta) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.