Skocz do zawartości

Silnik BMW


JACEK GUZ

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do starszych stażem oraz bardziej doświadczonych kolegów

Klient chce w swoim BMW E-36 wymienić silnik z 1.8 na 2.9 jak wy zapatrujecie się na ten temat bo ja nie mam chęci się za to brac ze względu na to że mam złe skojarzenia jeśli chodzi o tą markę

Podpowiedzcie jak skutecznie zniechęcić gościa do owej wymiany :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wy zapatrujecie się na ten temat

 

Przy tak dużej zmianie pojemności i mocy poprosiłbym o opinię rzeczoznawcy, poza tym trzeba zmienić nie tylko silnik - a co ze skutecznością hamulców? zawieszenia?, dyfer może być ten sam czy powinien być inny?

 

Obawiam się, że klient wrzucił tylko inny motor a w tej formie było by to nie do przyjęcia... to nie zmiana z 1,6 na 1,8 albo z 1,8 na 2,0...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wy zapatrujecie się na ten temat

 

Przy tak dużej zmianie pojemności i mocy poprosiłbym o opinię rzeczoznawcy, poza tym trzeba zmienić nie tylko silnik - a co ze skutecznością hamulców? zawieszenia?, dyfer może być ten sam czy powinien być inny?

 

Obawiam się, że klient wrzucił tylko inny motor a w tej formie było by to nie do przyjęcia... to nie zmiana z 1,6 na 1,8 albo z 1,8 na 2,0...

 

I ja mam takie samo zdanie tylko jak to ciemnej masie wytłumaczyć że zmiana silnika to tylko początek

Mówiłem mu że rozpędzić auto to nie wszystko trzeba go jeszcze zatrzymać i dobrze prowadzić po drodze ale on swoje chyba odmówię BT i po problemie :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem mu że rozpędzić auto to nie wszystko trzeba go jeszcze zatrzymać i dobrze prowadzić po drodze ale on swoje chyba odmówię BT i po problemie

 

Miałem kiedyś podobną przeróbkę w Jettcie z 1.6 bodajże na 2.8, odpadła na światłach bo miała z anglika :evil::evil::evil: i nie wróciła na poprawkowe :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Witam panowie , pozwolę sobie odświeżyć temat .Dzisiaj miałem klienta który wymienił silnik w BMW 318 TDS , czyli silnik diesla na benzynowy o pojemności 2,8.Doszła do tego zmiana zawieszenia przedniego i tylnego wraz z układem hamulcowym a także zbiornika paliwa , układu wydechowego i częsciowo instalacji elektrycznej ze wzgledu na sterownik silnika.W związku z tym mam pytanie - czy zasadne jest wnioskowanie o zmianę modelu pojazdu z BMW 318 TDS na BMW 328 I , zmiana taka jest wskazana ze względu na ubezpieczenie pojazdu oraz przehlądy techniczne w póżniejszym okresie , chodzi o zapis w dowodzie gdyby został TDS a w dowodzie rodzaj paliwa - benzyna.Przypadek ciekawy ale WK kręci nosem że nie można tak napisać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zasadne jest wnioskowanie o zmianę modelu pojazdu z BMW 318 TDS na BMW 328 I

To model pojazdu się zmienił czy silnik?

Póki jest to nadal BMW 318 TDS tylko z silnikiem 2,8 benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zasadne jest wnioskowanie o zmianę modelu pojazdu z BMW 318 TDS na BMW 328 I

 

Moim zdaniem absolutnie nie. Model określił producent i tak powinno zostać, a zmiany konstrukcyjne nie powodują jego zmiany (a jedynie zmianę danych technicznych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że w BMW zmiana silnika powoduje zmianę modelu - "3" oznacza typ nadwozia , 18 TDS czy 28 I przybliżoną pojemność silnika więc 318 a 328 robi dużą różnicę i w tym przypadku raczej byłbym za zmianą modelu. Jak napisałem wcześniej może być problem z ubezpieczeniem tego samochodu ponieważ w programie firm ubezpieczeniowych nie ma samochodu BMW 318 TDS ( diesla ) o pojemniści 2,8 l , klient dowiadywał się już .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że w BMW zmiana silnika powoduje zmianę modelu

 

To leży w gestii producenta, a nie diagnosty. Tylko producent określa nazwę handlową (model).

 

Jak napisałem wcześniej może być problem z ubezpieczeniem tego samochodu ponieważ w programie firm ubezpieczeniowych nie ma samochodu BMW 318 TDS ( diesla ) o pojemniści 2,8 l , klient dowiadywał się już .

 

Jaki problem? Po prostu trzeba dopasować ubezpieczenie indywidualnie, a nie z katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wcześniej może być problem z ubezpieczeniem tego samochodu

Nie tylko z ubezpieczeniem a głównie z zakupem części zamiennych przez następnych właścicieli pojazdu, zwłaszcza w przypadku takich "składaków" ale to problem wtórny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wykonałem badanie tego BMW i w uwagach wnioskowałem o zmianę modelu , szczerze mówiąc kiedyś już coś takiego robiłem właśnie w BMW i udało się uzyskać takie zmiany w dowodzie rejestracyjnym pojazdu bez problemu .Wszystko zależy od WK , niestety mój WK zarejestrował pojazd jako BMW 318 TDS jako benzynowy o pojemności 2794 i wysłał zapytanie do samego MINISTRA czy w tym wypadku jest możliwa zmiana modelu .No i czekamy ... ja , klient i WK .... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.