Skocz do zawartości
Czy płacisz za terminale płatnicze 2x więcej niż musisz? ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przyjeżdża Iveco na tabliczce DMC 3500. Pojazd nowy zamontoawano na nim dźwig i małą skrzynie ładunkową waga pojazdu 3390 liczba miejsc trzy, ładowności zostaje 110, to nie wystarcza nawet na dwie osoby. Wynik negatywany z powodu za dużej masy własnej to właściwe rozwiązanie?

Napisano

A na jakie badanie przyjechał?

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
A na jakie badanie przyjechał?

 

Pojazd nowy

 

N to by wychodziło okresowe prze I rejestracją. Zresztą - nawet jakby to było zwykłe okresowe (kolejne) to co? Podbiłbyś tą fikcję?

Napisano

Przed pierwszą rejestracją, pojazd dla wodociągów z zabudową na agregat pradotwórczy i agregat.

Napisano

Czyli w sumie specjalny pojazd - tak? no to teraz pytanie czy osoby liczyć do masy własnej, czy nie...

Napisano
zamontoawano na nim dźwig i małą skrzynie ładunkową
z zabudową na agregat pradotwórczy i agregat.

to jaki jest dokładnie :?:

dźwig :?:

skrzynia :?:

agregat :?:

 

a nawet pomijając tą nieszczęsną ładowność - jakie ma naciski osi z taką zabudową :?:

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
no to teraz pytanie czy osoby liczyć do masy własnej,

 

PORD

56) dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która

stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Zakabiną jest szafa na agregat za tym HDS i na końcu krótka skrzynia

Napisano
PoRD, 56) dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która

stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

 

No widzę, że nikt nie rozkminił tego na co uwagę zwraca Psuj

Zgodnie z tą wykładnią od ładowności pojazdu nie odejmuje się nawet kierowca a co dopiero pasażerowie... :x

Napisano
No widzę, że nikt nie rozkminił tego na co uwagę zwraca Psuj

Zgodnie z tą wykładnią od ładowności pojazdu nie odejmuje się nawet kierowca a co dopiero pasażerowie... :x

 

To jest jasne, ale nie dla wszystkich WK i wszystkich diagnostów. Raz jeden "stary" diagnosta upierał się, że pojazd specjalny nie ma ładowności, więc MW=DMC. Próbowałem mu wytłumaczyć, że się wtedy nawet kierowca nie zmieści...

Napisano
Raz jeden "stary" diagnosta upierał się, że pojazd specjalny nie ma ładowności, więc MW=DMC.

 

W przyczepie bym się zgodził, często tak jest (niektórzy pracownicy WK znowuż tego nie potrafią pojąć - Michał nie piję do ciebie, po prostu tak mi się przytrafiło w Gorzowie), ale samochód musi mieć zapas choćby na kierowcę...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
. Raz jeden "stary" diagnosta upierał się, że pojazd specjalny nie ma ładowności, więc MW=DMC.

A tam, zaraz że "stary" diagnosta.... :lol:

 

.Próbowałem mu wytłumaczyć, że się wtedy nawet kierowca nie zmieści...

No to zwróć uwagę, że w normalnym ciężarowym kierowca też się nie mieści w ładowności...

a jak załaduje dpuszczalna ładowność to jego waga jest + ta ładowność, czyli jest tyle ponad DMC ile waży kierowca :)

Napisano
No to zwróć uwagę, że w normalnym ciężarowym kierowca też się nie mieści w ładowności...

 

A niby dlaczego? Skoro ładowność to suma masy osób i ładunku to ładunek może wynosić maksymalnie "ładowność - kierowca".

 

[ Dodano: 13-09-2012, 21:02 ]

W przyczepie bym się zgodził, często tak jest (niektórzy pracownicy WK znowuż tego nie potrafią pojąć - Michał nie piję do ciebie, po prostu tak mi się przytrafiło w Gorzowie),

 

W przyczepie ok, ale są też diagności, którzy uważają, że w przyczepie specjalnej zawsze MW=DMC. Miałem opis zmian od "starego" diagnosty, w którym opisywał co zdemontowano z przyczepy kempingowej (jakieś tam zbędne wyposażenie). W wyniku tego obniżył MW i DMC. Na moje pytanie dlaczego ruszał DMC odpowiedział, że przecież zawsze w specjalnym MW=DMC. Nie mógł zrozumieć tego, że konstrukcja się nie zmieniła i w wyniku spadku MW pojawiła się po prostu ładowność większa od 0.

Napisano
Skoro ładowność to suma masy osób i ładunku to ładunek może wynosić maksymalnie "ładowność - kierowca".

 

Sądzsz, że ładując pojazd kierowca ładuje mniej o tyle ile sam waży?

Ładuje tyle, ile ma ładowności wpisanej do DR i na pewno nie wie że miałby siebie od tej ładowności odejmować.

Napisano
Sądzsz, że ładując pojazd kierowca ładuje mniej o tyle ile sam waży?

Ładuje tyle, ile ma ładowności wpisanej do DR i na pewno nie wie że miałby siebie od tej ładowności odejmować.

 

Cóż - powinien znać PORD. Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania.

Napisano
Cóż - powinien znać PORD. Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania.

 

W zasadzie nie musi się niczego obawiać.

Może spokojnie ladować tyle co ładowność wpisana w DR.

Większość pojazdów jet u nas sprowadzona z Niemiec i Francji a tam masę własną powiększa się o masę kierowcy /+75kg/ i taka właśnie MW jet w DR z tamtych krajów a w konsekwencji tego, taka przepisana do naszego DR... :-P

Napisano
Ładuje tyle, ile ma ładowności wpisanej do DR

a po przejechaniu ~250 km nadmiar wagi zrekompensuje pusta przestrzeń w zbiorniku paliwa ...

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
To jest jasne, ale nie dla wszystkich WK i wszystkich diagnostów. Raz jeden "stary" diagnosta upierał się, że pojazd specjalny nie ma ładowności, więc MW=DMC. Próbowałem mu wytłumaczyć, że się wtedy nawet kierowca nie zmieści...

 

Taki jak blacop ???

 

Czyli w sumie specjalny pojazd - tak? no to teraz pytanie czy osoby liczyć do masy własnej, czy nie...
,,,
Napisano
Ja jestem młody

No przecież to tylko komplement, a swoją drogą nie wiem skąd wzięło się wybiórcze traktowanie specjalnych w tym temacie,,,

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.