Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Rubel

Auto sprowadzone F1 4600, F2 3490

Polecane posty

Rubel

Mam pytanie mianowicie, przyjechal mercedes 508D (kabina pojedyncza 2 fotele, z tylu paka z burtami) sprowadzony z niemiec i moje pytanie

w dowodzie niemieckim F1 4600, F2 3490, na tabliczce orginalnej 4600kg.

I moje pytanie klient chce zrobic badanie i chce aby wpisac mu 3490 jakie dokumenty wolac i czy mozna tak zrobic. (klient twierdzi ze jak w niemczech poprawili to my tez musimy tak wpisac). Z gory dziekuje za zeczowe odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie widzę podstaw do podważania wpisów F1 i F2 z Niemieckiego DR - to fakt. Problemem natomiast jest TZ. Ja bym generalnie doradzał ją zgubić... Wtedy do WK po decyzję i potem spokojnie dajesz mu zastępczą i badanie z "P" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

To typowe auto po dokonaniu zmian konstrukcyjnych w Niemczech, gdzie zmiany były tylko formalne a w samym popjeździe nic nie zmieniono i teraz jest niezgodność zapisów DR z TZ. Badanie powinno zakończyć sie "N".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rubel

Badanie zakonczylo sie N ale co ma klient teraz zrobic aby to wyprostowac i zeby mogl zrobic badanie z wynikiem P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Pojechać do Niemiec i zrobić zmiany konstrukcyjne aby F1 i F2 wynosiło 4600.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rubel

To samo powiedzialem klientowi, a z ciekawosci chcialem zapytac nie ma innej drogi aby to zarejstrowasc jak te 3490kg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Nie widzę podstaw do podważania wpisów F1 i F2 z Niemieckiego DR - to fakt.

 

A ja widzę - F1 jest ok, ale F2 -

 

F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg),

to z rozporządzenia o rejestracji

 

54) dopuszczalna masa całkowita - największą określoną właściwymi warunkami

technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do

poruszania się po drodze;

to z PORD-u

 

Może niemieckie warunki techniczne przewidują coś takiego, ale my mamy się kierować polskimi a nich nie widzę podstaw do administracyjnego zmniejszenia z 4600 na 3490...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Uważasz, że F1 i F2 nie mogą się różnić? Uzasadnij. I po co w takim razie obie rubryki, skoro nie mogą się różnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Uważasz, że F1 i F2 nie mogą się różnić? Uzasadnij. I po co w takim razie obie rubryki, skoro nie mogą się różnić?

 

Mogą się różnić, ale wtedy kiedy zachodzi taka "administracyjna" potrzeba. Np. F1=19000 kg, a F2=18000 kg zgodnie z polskimi warunkami. Natomiast w omawianym pojeździe, podobnie jak Psuj, nie widzę podstaw do administracyjnego ograniczenia DMC do 3490 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Uważasz, że F1 i F2 nie mogą się różnić? Uzasadnij.

Nie, nie... to ty mi uzasadnij (skoro wczuwasz się w rolę klienta :) ) na podstawie jakiego przepisu administracyjnego (polskiego - brzydko mówiąc w du..e mam niemieckie) chcesz ograniczyć dmc? Brak odpowiedniego prawka przez klienta się nie liczy :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Uważasz, że F1 i F2 nie mogą się różnić? Uzasadnij. I po co w takim razie obie rubryki, skoro nie mogą się różnić?

 

Mogą się różnić, ale wtedy kiedy zachodzi taka "administracyjna" potrzeba. Np. F1=19000 kg, a F2=18000 kg zgodnie z polskimi warunkami. Natomiast w omawianym pojeździe, podobnie jak Psuj, nie widzę podstaw do administracyjnego ograniczenia DMC do 3490 kg.

 

Jednak w dokumentach niemieckich stoi wyraźnie że DMC 3490. i co z tym zrobić?

Bo MMC to nie DMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie wiem na podstawie jakiego przepisu. Wiem tylko, że taki jest zapis w dokumencie urzędowym, a Ty mówisz, że go podważysz. No to ja się pytam na jakiej podstawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
No to ja się pytam na jakiej podstawie.

 

Podstawy podałem. Musiałbym uznać jeśli by zmienili F1 (MMC), natomiast F2 (DMC) zależy od danych przepisów w kraju rejestracji. I grzeje mnie, że niemcy zrobili sobie na podstawie swoich przepisów 3490, nie interesują mnie Niemieckie warunki techniczne na podstawie których to zrobili . Jeśli klient chce ograniczenia administracyjnego DMC w Polsce to musi to wynikać z naszych przepisów i dlatego

to ty mi uzasadnij

A raczej klient, bo ja piszę 4600 zgodnie z niemieckim DR, TZ i Polskimi przepisami.

 

taki jest zapis w dokumencie urzędowym, a Ty mówisz, że go podważysz.

 

W niemieckim DR będzie zapis motocykl lekki - również podważę i wpiszę motocykl, będzie motorower i v max 50 km/h i też podważę i wpiszę motocykl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

A raczej klient, bo ja piszę 4600 zgodnie z niemieckim DR, TZ i Polskimi przepisami.

 

Ja tam po prostu przepisuję tak, jak jest w dokumentach niemieckich bo nie mam żadnych podstaw do pisania czegokolwiek innego.

Dalsze zmartwienia jeśli będą z tym zapisem, pozostawiam WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Ja tam po prostu przepisuję tak, jak jest w dokumentach niemieckich bo nie mam żadnych podstaw do pisania czegokolwiek innego.

 

Czyli nie interesują Cię nasze polskie warunki techniczne? :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czyli nie interesują Cię nasze polskie warunki techniczne? :x

 

Nie wiem co masz na myśli ale przecież DMC tego pojazdu jest wyraźnie określone w F2, więc czym tu się interesować. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Ja tam po prostu przepisuję tak, jak jest w dokumentach niemieckich bo nie mam żadnych podstaw do pisania czegokolwiek innego.

 

Czyli wpisujesz rodzaje pojazdów motocykle lekkie - czy zmieniasz na motocykle?

 

 

ale przecież DMC tego pojazdu jest wyraźnie określone w F2, więc czym tu się interesować.

 

Tym , że jeśli jest różne od MMC to znaczy, że zostało ograniczone na podstawie warunków technicznych w kraju rejestracji które niekoniecznie pokrywają się z polskimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czyli wpisujesz rodzaje pojazdów motocykle lekkie - czy zmieniasz na motocykle?

No u nas motocykl to motocykl, nie ma klasyfikacji na jakieś "lekkie".

 

ale przecież DMC tego pojazdu jest wyraźnie określone w F2, więc czym tu się interesować.

Tym , że jeśli jest różne od MMC to znaczy, że zostało ograniczone na podstawie warunków technicznych w kraju rejestracji które niekoniecznie pokrywają się z polskimi.

 

Myślę, że po prostu DMC jest różne od MMC i to nic nie znaczy.

Natomiast DMC jest wyrażnie określone i to ono jest podstawą do oceny warunków technicznych tego pojazdu, bo warunki te zależą od DMC a nie od MMC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
No u nas motocykl to motocykl, nie ma klasyfikacji na jakieś "lekkie".

 

Jak to? Przecież:

Ja tam po prostu przepisuję tak, jak jest w dokumentach niemieckich bo nie mam żadnych podstaw do pisania czegokolwiek innego.

To czemu nie uznajesz zapisu w dokumencie urzędowym?

 

 

Natomiast DMC jest wyrażnie określone i to ono jest podstawą do oceny warunków technicznych tego pojazdu, bo warunki te zależą od DMC a nie od MMC.

 

Tak, ale zostało ograniczone w niemczech na podstawi ich przepisów - co Cię one interesują??????

 

Sam piszesz, że motocykl lekki nie wpiszesz bo to ich przepisy, ale ograniczone dmc już tak?? Brak logiki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Myślę, że po prostu DMC jest różne od MMC i to nic nie znaczy.

Natomiast DMC jest wyrażnie określone i to ono jest podstawą do oceny warunków technicznych tego pojazdu, bo warunki te zależą od DMC a nie od MMC.

Zakładając nawet, że Marek1, masz racje to i tak wynik N za niezgodność parametrów podanych w DR z TZ!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Zakładając nawet, że Marek1, masz racje to i tak wynik N za niezgodność parametrów podanych w DR z TZ!

 

No i zginie TZ i zostanie tylko to co było w Brief'ie i po kłopocie i po co ta dyskusja a tylko 36 Pln więcej do zapłacenia za zastępczą TZ :razz::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
zostanie tylko to co było w Brief'ie

 

No - 4600 :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Tak, ale zostało ograniczone w niemczech na podstawi ich przepisów - co Cię one interesują??????

 

Bo takie są wpisy w ich dokumentach i tak pojazd był tam zarejestrowany.

Jakie są podstawy do tego żeby u nas był rejestrowany inaczej?

 

Sam piszesz, że motocykl lekki nie wpiszesz bo to ich przepisy, ale ograniczone dmc już tak?? Brak logiki.

 

Brak logiki to uważanie MMC z F1 za DMC.

Jakie jest DMC jest zapisane w poz. F2 i takie wpisuję i takie traktuję jako podstawę przeprowadzenia BT.

 

Co, jeśli pojazd nie spełnia wymogów dla MMC a spełnia dla DMC, czy także "N"?

Natomiast co do tabliczki to co jeśli jest na niej te 3490 kg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Bo takie są wpisy w ich dokumentach i tak pojazd był tam zarejestrowany.

Jakie są podstawy do tego żeby u nas był rejestrowany inaczej?

 

Czyli rozumiem, że jeśli tam byłoby DMC=19000 kg to też u nas przepiszesz :razz:

 

Co, jeśli pojazd nie spełnia wymogów dla MMC a spełnia dla DMC, czy także "N"?

 

Wtedy to co innego, ale jeśli spełnia wymogi dla MMC to na jakiej podstawie chcesz w Polsce ograniczać DMC? Na podstawie przepisów niemieckich?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Na podstawie przepisów niemieckich?

To są takie przepisy ja je nazywam "wywozowe", tak jak luksusowe auta zamieniają się w ciężarowe przed przekroczeniem granicy polsko - niemieckiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.