Rubel Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Mam pytanie mianowicie, przyjechal mercedes 508D (kabina pojedyncza 2 fotele, z tylu paka z burtami) sprowadzony z niemiec i moje pytanie w dowodzie niemieckim F1 4600, F2 3490, na tabliczce orginalnej 4600kg. I moje pytanie klient chce zrobic badanie i chce aby wpisac mu 3490 jakie dokumenty wolac i czy mozna tak zrobic. (klient twierdzi ze jak w niemczech poprawili to my tez musimy tak wpisac). Z gory dziekuje za zeczowe odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Nie widzę podstaw do podważania wpisów F1 i F2 z Niemieckiego DR - to fakt. Problemem natomiast jest TZ. Ja bym generalnie doradzał ją zgubić... Wtedy do WK po decyzję i potem spokojnie dajesz mu zastępczą i badanie z "P" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 To typowe auto po dokonaniu zmian konstrukcyjnych w Niemczech, gdzie zmiany były tylko formalne a w samym popjeździe nic nie zmieniono i teraz jest niezgodność zapisów DR z TZ. Badanie powinno zakończyć sie "N". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rubel Napisano 17 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Badanie zakonczylo sie N ale co ma klient teraz zrobic aby to wyprostowac i zeby mogl zrobic badanie z wynikiem P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Pojechać do Niemiec i zrobić zmiany konstrukcyjne aby F1 i F2 wynosiło 4600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rubel Napisano 17 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 17 Wrzesień 2012 To samo powiedzialem klientowi, a z ciekawosci chcialem zapytac nie ma innej drogi aby to zarejstrowasc jak te 3490kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Nie widzę podstaw do podważania wpisów F1 i F2 z Niemieckiego DR - to fakt. A ja widzę - F1 jest ok, ale F2 - F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg), to z rozporządzenia o rejestracji 54) dopuszczalna masa całkowita - największą określoną właściwymi warunkamitechnicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze; to z PORD-u Może niemieckie warunki techniczne przewidują coś takiego, ale my mamy się kierować polskimi a nich nie widzę podstaw do administracyjnego zmniejszenia z 4600 na 3490... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Uważasz, że F1 i F2 nie mogą się różnić? Uzasadnij. I po co w takim razie obie rubryki, skoro nie mogą się różnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Uważasz, że F1 i F2 nie mogą się różnić? Uzasadnij. I po co w takim razie obie rubryki, skoro nie mogą się różnić? Mogą się różnić, ale wtedy kiedy zachodzi taka "administracyjna" potrzeba. Np. F1=19000 kg, a F2=18000 kg zgodnie z polskimi warunkami. Natomiast w omawianym pojeździe, podobnie jak Psuj, nie widzę podstaw do administracyjnego ograniczenia DMC do 3490 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Uważasz, że F1 i F2 nie mogą się różnić? Uzasadnij. Nie, nie... to ty mi uzasadnij (skoro wczuwasz się w rolę klienta ) na podstawie jakiego przepisu administracyjnego (polskiego - brzydko mówiąc w du..e mam niemieckie) chcesz ograniczyć dmc? Brak odpowiedniego prawka przez klienta się nie liczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Uważasz, że F1 i F2 nie mogą się różnić? Uzasadnij. I po co w takim razie obie rubryki, skoro nie mogą się różnić? Mogą się różnić, ale wtedy kiedy zachodzi taka "administracyjna" potrzeba. Np. F1=19000 kg, a F2=18000 kg zgodnie z polskimi warunkami. Natomiast w omawianym pojeździe, podobnie jak Psuj, nie widzę podstaw do administracyjnego ograniczenia DMC do 3490 kg. Jednak w dokumentach niemieckich stoi wyraźnie że DMC 3490. i co z tym zrobić? Bo MMC to nie DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Nie wiem na podstawie jakiego przepisu. Wiem tylko, że taki jest zapis w dokumencie urzędowym, a Ty mówisz, że go podważysz. No to ja się pytam na jakiej podstawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 No to ja się pytam na jakiej podstawie. Podstawy podałem. Musiałbym uznać jeśli by zmienili F1 (MMC), natomiast F2 (DMC) zależy od danych przepisów w kraju rejestracji. I grzeje mnie, że niemcy zrobili sobie na podstawie swoich przepisów 3490, nie interesują mnie Niemieckie warunki techniczne na podstawie których to zrobili . Jeśli klient chce ograniczenia administracyjnego DMC w Polsce to musi to wynikać z naszych przepisów i dlatego to ty mi uzasadnij A raczej klient, bo ja piszę 4600 zgodnie z niemieckim DR, TZ i Polskimi przepisami. taki jest zapis w dokumencie urzędowym, a Ty mówisz, że go podważysz. W niemieckim DR będzie zapis motocykl lekki - również podważę i wpiszę motocykl, będzie motorower i v max 50 km/h i też podważę i wpiszę motocykl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 A raczej klient, bo ja piszę 4600 zgodnie z niemieckim DR, TZ i Polskimi przepisami. Ja tam po prostu przepisuję tak, jak jest w dokumentach niemieckich bo nie mam żadnych podstaw do pisania czegokolwiek innego. Dalsze zmartwienia jeśli będą z tym zapisem, pozostawiam WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Ja tam po prostu przepisuję tak, jak jest w dokumentach niemieckich bo nie mam żadnych podstaw do pisania czegokolwiek innego. Czyli nie interesują Cię nasze polskie warunki techniczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Czyli nie interesują Cię nasze polskie warunki techniczne? Nie wiem co masz na myśli ale przecież DMC tego pojazdu jest wyraźnie określone w F2, więc czym tu się interesować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Ja tam po prostu przepisuję tak, jak jest w dokumentach niemieckich bo nie mam żadnych podstaw do pisania czegokolwiek innego. Czyli wpisujesz rodzaje pojazdów motocykle lekkie - czy zmieniasz na motocykle? ale przecież DMC tego pojazdu jest wyraźnie określone w F2, więc czym tu się interesować. Tym , że jeśli jest różne od MMC to znaczy, że zostało ograniczone na podstawie warunków technicznych w kraju rejestracji które niekoniecznie pokrywają się z polskimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Czyli wpisujesz rodzaje pojazdów motocykle lekkie - czy zmieniasz na motocykle? No u nas motocykl to motocykl, nie ma klasyfikacji na jakieś "lekkie". ale przecież DMC tego pojazdu jest wyraźnie określone w F2, więc czym tu się interesować. Tym , że jeśli jest różne od MMC to znaczy, że zostało ograniczone na podstawie warunków technicznych w kraju rejestracji które niekoniecznie pokrywają się z polskimi. Myślę, że po prostu DMC jest różne od MMC i to nic nie znaczy. Natomiast DMC jest wyrażnie określone i to ono jest podstawą do oceny warunków technicznych tego pojazdu, bo warunki te zależą od DMC a nie od MMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 No u nas motocykl to motocykl, nie ma klasyfikacji na jakieś "lekkie". Jak to? Przecież: Ja tam po prostu przepisuję tak, jak jest w dokumentach niemieckich bo nie mam żadnych podstaw do pisania czegokolwiek innego. To czemu nie uznajesz zapisu w dokumencie urzędowym? Natomiast DMC jest wyrażnie określone i to ono jest podstawą do oceny warunków technicznych tego pojazdu, bo warunki te zależą od DMC a nie od MMC. Tak, ale zostało ograniczone w niemczech na podstawi ich przepisów - co Cię one interesują?????? Sam piszesz, że motocykl lekki nie wpiszesz bo to ich przepisy, ale ograniczone dmc już tak?? Brak logiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Myślę, że po prostu DMC jest różne od MMC i to nic nie znaczy. Natomiast DMC jest wyrażnie określone i to ono jest podstawą do oceny warunków technicznych tego pojazdu, bo warunki te zależą od DMC a nie od MMC. Zakładając nawet, że Marek1, masz racje to i tak wynik N za niezgodność parametrów podanych w DR z TZ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Zakładając nawet, że Marek1, masz racje to i tak wynik N za niezgodność parametrów podanych w DR z TZ! No i zginie TZ i zostanie tylko to co było w Brief'ie i po kłopocie i po co ta dyskusja a tylko 36 Pln więcej do zapłacenia za zastępczą TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 zostanie tylko to co było w Brief'ie No - 4600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Tak, ale zostało ograniczone w niemczech na podstawi ich przepisów - co Cię one interesują?????? Bo takie są wpisy w ich dokumentach i tak pojazd był tam zarejestrowany. Jakie są podstawy do tego żeby u nas był rejestrowany inaczej? Sam piszesz, że motocykl lekki nie wpiszesz bo to ich przepisy, ale ograniczone dmc już tak?? Brak logiki. Brak logiki to uważanie MMC z F1 za DMC. Jakie jest DMC jest zapisane w poz. F2 i takie wpisuję i takie traktuję jako podstawę przeprowadzenia BT. Co, jeśli pojazd nie spełnia wymogów dla MMC a spełnia dla DMC, czy także "N"? Natomiast co do tabliczki to co jeśli jest na niej te 3490 kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Bo takie są wpisy w ich dokumentach i tak pojazd był tam zarejestrowany.Jakie są podstawy do tego żeby u nas był rejestrowany inaczej? Czyli rozumiem, że jeśli tam byłoby DMC=19000 kg to też u nas przepiszesz Co, jeśli pojazd nie spełnia wymogów dla MMC a spełnia dla DMC, czy także "N"? Wtedy to co innego, ale jeśli spełnia wymogi dla MMC to na jakiej podstawie chcesz w Polsce ograniczać DMC? Na podstawie przepisów niemieckich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Na podstawie przepisów niemieckich? To są takie przepisy ja je nazywam "wywozowe", tak jak luksusowe auta zamieniają się w ciężarowe przed przekroczeniem granicy polsko - niemieckiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.