michal_k Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 tak jak luksusowe auta zamieniają się w ciężarowe przed przekroczeniem granicy polsko - niemieckiej. Chyba raczej w specjalne pomoc drogowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Czyli rozumiem, że jeśli tam byłoby DMC=19000 kg to też u nas przepiszesz Tam, czyli gdzie? Jeśli DMC to znaczy, że w rubryce F2? ale jeśli spełnia wymogi dla MMC to na jakiej podstawie chcesz w Polsce ograniczać DMC? Na podstawie przepisów niemieckich? Ja niczego nie ograniczam. Mam takie dokumenty źródłowe i piszę tak jak w nich jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Bo takie są wpisy w ich dokumentach i tak pojazd był tam zarejestrowany. Więc dlaczego motocykl lekki zmieniasz na motocykl???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Więc dlaczego motocykl lekki zmieniasz na motocykl???? Daj już spokój z tym motocyklem lekkim! Taka klasyfikacja u nas zawiera się ogólnie w motocyklach. Natomiast na pewno jest klasyfikacja dla samochodów ciężarowych do 3,5 T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Daj już spokój z tym motocyklem lekkim! A dlaczego? Skoro nie uznajesz jednego zapisu ustanowionego na podstawie niemieckich przepisów to czemu uznajesz drugi? Natomiast na pewno jest klasyfikacja dla samochodów ciężarowych do 3,5 T. Gdzie jest? U nas? W którym Dz.U. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Taka klasyfikacja u nas zawiera się ogólnie w motocyklach. Na podstawie niemieckich przepisów jest określony rodzaj pojazdu - motocykl lekki. Nie uznajesz zapisu (słusznie zresztą, bo polska klasyfikacja jest deko inna) Na podstawie niemieckich przepisów ograniczono administracyjnie dmc pojazdu. Uznajesz zapis (podaj na podstawie jakiego polskiego przepisu?) Postępujesz nielogicznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Natomiast na pewno jest klasyfikacja dla samochodów ciężarowych do 3,5 T. Gdzie jest? U nas? W którym Dz.U. ? O.k. Może inaczej, są określone wymogi dla pojazdów ciężarowych, zależne od DMC pojazdu. Jeśli DMC masz określone w F2 to ono jest podstawą do przeprowadzenia BT a nie wielkość MMC. Na jakiej podstawie zamierzasz posługiwać sie w tym badaniu wartością MMC ? Żadne przepisy nie dają do tego podstaw. Natomiast wchodzenie w temat "ograniczenia DMC w Niemczech" nie ma podstaw, bo niby skąd miałbyś wiedzieć czego to jest wynikiem. Wiem jednak, że te które mają takie wpisy w dokumentach są pojazdami które na pewno były kiedyś homologowane przez producenta na taką DMC, czyli 3,5 T w tym wypadku. Pojazdy takie i w Polsce mogą być do 3,5 T ale u nas praktykuje się to tylko na podstawie oświadczenia producenta i zmiany zapisów w DR bez udziału w tym SKP. W Niemczech jest pod tym względem inaczej nadal nie wiem jednak jak chciałbyś podważyć taki zapis w F2 w DR, bo sama odmowa wykonania badania to trochę za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Natomiast wchodzenie w temat "ograniczenia DMC w Niemczech" nie ma podstaw, bo niby skąd miałbyś wiedzieć czego to jest wynikiem. NO WŁAŚNIE - nie wiesz a bezmyślnie przepisujesz. nadal nie wiem jednak jak chciałbyś podważyć taki zapis w F2 w DR, W taki sam sposób jak podważam zapis "motocykl lekki" - bo nie ma przełożenia na nasze przepisy. I nie ma podstaw aby dać takiemu pojazdowi administracyjne ograniczenie w Polsce. bo sama odmowa wykonania badania to trochę za mało Jaka odmowa? Gdzie tak napisałem? Przytulam 98 zł do kasy i wpisuję MMC/DMC 4600 kg - koniec badania. Jeśli klient chce sensownie wytłumaczyć konieczność administracyjnego obniżenia DMC to słucham. Zrozum wreszcie, że MMC jest parametrem konstrukcyjnym a DMC administracyjnym dla danego kraju. To, że u Niemców dostał obniżenie na 3490 to nie znaczy, że u nas dostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 chyba 153zł bo powyżej 3,5 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 chyba 153zł bo powyżej 3,5 t No tak... rozpędziłem się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 To, że u Niemców dostał obniżenie na 3490 to nie znaczy, że u nas dostanie. Jeśli w którymś kraju unijnym uzyskał wpis, to obowiązuje i u nas. Gazu z niemieckiego DR też nie uznasz, bo może tam się wpisuje na innych zasadach? Podaj definicje MMC i DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 NO WŁAŚNIE - nie wiesz a bezmyślnie przepisujesz. Wiem i przepisuję Z ROZMYSŁEM bo tak jest w dokumentach. wpisuję MMC/DMC 4600 kg Ciekawe skąd to wziąłeś? Znasz jakaś podstawę prawną, że DMC ma być równe MMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Jeśli w którymś kraju unijnym uzyskał wpis, to obowiązuje i u nas. Motocykl lekki również???? A jesli przyjedzie ciężarówka dwuosiowa MMC 22t/DMC19t to tez przepiszesz, bo jak TAM dostał to u nas tez dostanie? Znasz jakaś podstawę prawną, że DMC ma być równe MMC. STOP - zaczynasz od du..y strony. DMC jest równe MMC chyba, że przepisy administracyjne kraju rejestracji mówią inaczej. KRAJU REJESTRACJI - u Niemców widać mówią, ale u nas???? Proszę Cię, nie ułatwiaj łosiom bez kat C jeżdżenia ciężarówkami. Wiem i przepisuję Z ROZMYSŁEM bo tak jest w dokumentach. Nie obraź się, ale łopatologiczne przepisywanie i do tego wybiórcze (tego co Ci pasuje) nie nazwał bym "z rozmysłem"... Podaj definicje MMC i DMC. Przeczytaj temat od początku... właściwymi warunkamitechnicznymi Nie wiedziałem, że u nas można stosować Niemieckie warunki techniczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Gazu z niemieckiego DR też nie uznasz, bo może tam się wpisuje na innych zasadach? Wpis uznam, ale za elastyczny przewód do wlewu dostanie N-kę, wpis "samochód ciężarowy" też uznam, ale również dostanie N-ke za brak pełnej przegrody... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 DMC - dopuszczalna masa całkowita - największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze. Tzn.ile?? Przecież największa określona warunkami technicznymi (jeśli masz na myśli przepisy) to jest 18 ton. To tyle chcesz mu wpisać?? No bo tyle wynosi największa określona warunkami technicznymi masa dla samochodu 2-osiowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 To tyle chcesz mu wpisać?? Nie bądź śmieszny... Właśnie po to jest jeszcze MMC. Kogo jak kogo, ale Ciebie o brak elementarnej wiedzy bym nie posądzał. Przecież największa określona warunkami technicznymi (jeśli masz na myśli przepisy) to jest 18 ton. i dlatego nie ma podstaw aby mu zmniejszyć w Polsce do 3490 a Niemieckie warunki techniczne, na podstawie których zmniejszyli, to nie powiem Ci gdzie mi dyndają, bo to publiczne miejsce jest Skoro MMC nie przekracza maksymalnej wartości administracyjnej (jak słusznie zauważyłeś 18 ton) to nie podstaw aby w/g naszych przepisów mu to ograniczyć, bo brak uprawnień do kierowania nie jest taką przesłanką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Może parametr został ograniczony przez zmiany konstrukcyjne?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Może parametr został ograniczony przez zmiany konstrukcyjne?? Zgadzam się, że może. Ale podejrzewam, że zgodzisz się ze mną w kwestii tego, ze takie zmiany muszą być konkretne (czemu, to wszyscy wiemy) i nie będą polegały na zmianie wpisu (tylko) w dokumencie. A najprawdopodobniej o takim przypadku mowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 takie zmiany muszą być konkretne Niekoniecznie. Jak pojazd ma homo od do to sprawa należy do klienta jaki parametr chce wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Jak pojazd ma homo od do to sprawa należy do klienta jaki parametr chce wybrać. Ale wtedy nie odbywa się to na zasadzie zmian konstrukcyjnych i zmienia się nie tylko dmc P.S. Znaczy wiem o jakich przypadkach mówisz i wtedy w dr zmienia się i f1 i f2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Ale wtedy nie odbywa się to na zasadzie zmian konstrukcyjnych i zmienia się nie tylko dmc No właśnie - zmienia się tylko DMC. I DMC mamy 3500, a MMC zostaje 4600. No i? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 No właśnie - zmienia się tylko DMC. I DMC mamy 3500, a MMC zostaje 4600. No i? Czy oby na pewno? Pomijając nową tabliczkę. Wrzuć skan dwóch homo z jednym vin-em. Co maja jako F1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 No jak nowy to nie. Ja mówię o zmianach zrobionych w używanym na podstawie info od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 DMC jest równe MMC chyba, że przepisy administracyjne kraju rejestracji mówią inaczej. Albo jeśli zostały wprowadzone zmiany konstrukcyjne i stąd takie DMC. Nie wiem jak Ty odróżniasz te ograniczone od tych których wprowadzono zmiany? Nie mając wiedzy co do tego pozostawiam takie zapisy jakie są. Bo swobodna interpretacja i samodzielne zrównanie DMC z MMC to wy tym przypadku chyba tylko na podstawie zmian konstrukcyjnych w tę druga stronę. A tak btw. I nasze przepisy mówią o tym, że po zmianach DMC nie może byc wyższe niz pierwotne, natomiast nic nie mówi o tym że nie może byc niższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Nie wiem jak Ty odróżniasz te ograniczone od tych których wprowadzono zmiany? A przepraszam Cię bardzo przyjechal mercedes 508D (kabina pojedyncza 2 fotele, z tylu paka z burtami) Jakie tam widzisz zmiany? Może jakaś specjalistyczna zabudowa drastycznie zmieniająca środek ciężkości? Załapałeś zmiany i teraz jak mantrę będziesz to powtarzał zamiast, że zapis w dowodzie to świętość? Proszę Cię... Nie było żadnych zmian, gość nie ma C i szuka jelenia który mu to przyklepie. Ja mówię o zmianach zrobionych w używanym na podstawie info od producenta. W naszym DR zmienią zapewne i F1 i F2 - zostaje kwestia tabliczki którą trzeba zmienić, to też jest do załatwienia. Ja naprawdę nie widzę przeszkód, niech klient sobie to załatwi w ten sposób, ale niech nie szuka jeleni którzy mu klepną lewiznę w biały dzień, a on zaoszczędzi paręset złotych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.