Marek1 Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 [Jakie tam widzisz zmiany? A to ja Cie przepraszam! Chodzi o zmiany, powodujące zmiany zapisów w dowodzie rejestracyjnym czyli o zmiany konstrukcyjne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 czyli o zmiany konstrukcyjne... No to się pytam, jakie w/g Ciebie zmiany można dokonać w klasycznym "pakowozie" żeby tak drastycznie zmniejszyć dmc? Wymiana opon i resorów się nie liczy bo to zastosowanie części o nieodpowiedniej wytrzymałości a nie zmiany. Nooo... zostaje jeszcze klient z kategorią prawka B co wprowadza takie zmiany w dowodzie, że trzeba dmc do 3490 ograniczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 klient z kategorią prawka B No i podatek drogowy i viatol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 No i podatek drogowy i viatol i jeszce tachograf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 No to się pytam, jakie w/g Ciebie zmiany można dokonać w klasycznym "pakowozie" żeby tak drastycznie zmniejszyć dmc? Żadne. Można ograniczyć czysto administracyjnie. I wtedy DMC zmniejszasz, a MMC zostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Można ograniczyć czysto administracyjnie. Na podstawie? Paragraf lub artykuł ... Możemy tak w nieskończoność. Proponuję zakończyć dyskusję wnioskiem (dotyczącym pojazdu z pierwszego postu), że każdy postąpi zgodnie ze swoją wiedzą i sumieniem. Ja osobiście nie przepiszę tych 3490 i nikt nie znajdzie na mnie paragrafu, Marek przepisze i też prawdopodobnie nikt nie znajdzie na niego paragrafu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Pargraf 14 rozp. o rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Pargraf 14 rozp. o rejestracji. Zmiany konstrukcyjne, lub zmiana warunków technicznych. Dobrze wiesz, że nie dotyczy tego przypadku. Bo jakie to przepisy się zmieniły że trzeba zmienić to dmc z 4600 na 3490 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Zmiana warunków technicznych - a nie zmiana przepisów o warunkach technicznych. Dla mnie to nie są tożsame określenia. Dlatego u nas w oparciu o paragraf 14 zmienia się DMC po zyskaniu info od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rubel Napisano 20 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Widze ze temat sie rozwinol. Dodam tak jeszcze od siebie przy tym acie o ktorym mowa byl zainstalowany tahograf oraz na slupku byla nalepka od legalizacji z 10.11.2010r. Takze troche dziwne ze niby zmiejszone DMC a tahograf jest i legalizacja, wydaje mi sie ze przed zakupem w niemczech poproszono niemca aby zmienil wpis w dowodzie ten to zrobil sprzedal i ma to gdzies ( dowod niemiecki byl jak nowka i pachnial swieza drukrania ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Zmiana warunków technicznych - a nie zmiana przepisów o warunkach technicznych. Warunki techniczne są określone w rozporządzeniu, a to o czym mówisz to są parametry techniczne. Dlatego u nas w oparciu o paragraf 14 zmienia się DMC po zyskaniu info od producenta. Jest to oczywista nadinterpretacja przepisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Te określania nie posiadają legalnych definicji. Więc i o nadinterpretacji trudno mówić. Można jedynie mówić o odmiennej interpretacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Można jedynie mówić o odmiennej interpretacji. No niech Ci będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 Można jedynie mówić o odmiennej interpretacji. Więc i ja stosuję tą interpretację odmienną i uważam, że powyższy przepis ma zastosowanie jedynie w przypadku zmiany rozporządzenia w sprawie warunków technicznych (czyli np. z zmiana z 16000 kg na 18000 kg). Ale nawet w moim urzędzie bez problemu znajdziesz osoby, które na podstawie "oświadczenia producenta" zmienią parametry ot tak sobie. W tym temacie zgadzam się z Psujem - jeśli pojazd spełnia warunki techniczne dla MMC to DMC powinno równać się MMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.