Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
tranc

Pytanie dotyczace urzadzen geometrii

Polecane posty

tranc

Witam

Kupiłem beissbartha ml 4000 i mam kilka pytan co do tego urzadzenia.

Mam uchwyty typu quick do 20" i mam pytanie otoz posiadam do nich tylko bolce z tworzywa sztucznego co przymocowuje sie do felgi oraz do tego mam jeszcze takie nakladki rowniez z tworzywa sztucznego i czy to nie sa tylko uchwyty do felg aluminiowych? do stalowych wydaje mi sie ze powinny byc inne.Nie wiem jak ustawic te uchwyty poniewaz po zamocowaniu uchwyty nie obracaja sie rowno tylko widoczne jest bicie tak jakby uchwyt byl krzywo zamocowany czy to w czyms przeszkadza i czy jesli uchwyt bedzie "krzywo" zamocowany to wyeliminuje ten błąd kompensacja bicia koła i czy wymagana jest ona przy każdorazowym pomiarze auta.

I mam problem jeszcze z obrotnica , mam 2 obrotnice elektroniczne i obydwie działaja tylko jako lewa strona a na prawej juz zadna nie dziala zamienialem kamery , kable i same obrotnice ale w ogole nie reaguja na pomiary i nie obliczaja katow , jednak gdy prawa kamere oznacze jako numer "1" to wtedy czyta z prawej strony ale jaka lewa obrotnice. Kamery rowniez zamienione i ciagle to samo prawa strona w ogole nie reaguje na obrotnice a na lewej dziala bez problemu jedna i druga obrotnica.

Jeśli ktoś miałby częsci do ml4000 prosze o kontakt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

"Bolec" w przypadku felgi stalowej, należy umieścić tak, żeby jego czoło opierało się na feldze a jego boczna krawędź zapierała się o wewnętrzną część obręczy koła.

Nakładki na te bolce są do alusów i należy je nałożyć tak żeby krawędzią obejmowały felgę po zewnętrznym jej obwodzie i oczywiście czołem przylegały równo do felgi.

 

Kompensacja bicia eliminuje krzywizną felg i również nierównomierność przylegania zacisków.

W przypadku właściwego i starannego zamocowania zacisków występuje już tylko bicie felg.

 

Akurat ten model Beissbartha, żąda przeprowadzania kompensacji bicia do każdego pomiaru , chociaż o ile pamiętam to w opcjach urządzenia można tę funkcję wyłączyć.

Wiadomo, że bicie, ma największe znaczenie przy regulacji kątów pochylenia kół.

Jężeli bicie nie jest wyraźnie zauważalne przy obracaniu kołem po założeniu zacisków to przy regulacji samej zbieżności można sobie tę kompensację darować.

 

Co do kamer to wygląda na to że są to dwie "lewe" obrotnice.

Pomiar kątów skrętu ma jednak znaczenie tylko przy regulacji wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy i ten pomiar też można w opcjach wyłączyć.

Wtedy można przeprowadzić bez przeszkód, pozostałe pomiary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tranc

nastepna niespodzianka z tym urzadzeniem. robilem dzisiaj pomiar na swoim aucie renault master i caly czas pokazywalo ze wiazka z lewej strony przerwana, wiec wykasowalem wszystkie pomiary zeby zrobic od nowa i przy kasowaniu wyskoczylo ze klucz sprzetowy niepodlaczony! prosze podlaczyc klucz i nacisnac klawisz C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
wyskoczylo ze klucz sprzetowy niepodlaczony! prosze podlaczyc klucz i nacisnac klawisz C.

To kupiłeś to urządzenie bez instrukcji obsługi i klucza sprzętowego?

Instrukcje obsługi tego urządzenia mogę udostępnić, klucz to raczej sprawa serwisu....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tranc

ale wszystko dzialalo do dzisiaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
ale wszystko dzialalo do dzisiaj

Tylko nie wiadomo w jakim trybie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
w trybie ? tzn co

Np. pomiaru ciągłego.

Wyszedłeś poza ten pomiar, czyli zacząłeś od początku i system wykrył brak klucza.

Instrukcję mam też pod dos-a :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tranc

Problem rozwiazany.

Klucz jest podłączony pod komputer i wyglada jak przejsciowka i to wszystko obejdzie sie bez serwisu ;)

Mam pytanie jeszcze czy jesli przodem najezdzamy na obrotnice to z tylne kola musza tez byc na obrotnicach czy to nie ma znaczenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Problem rozwiazany.

Klucz jest podłączony pod komputer i wyglada jak przejsciowka i to wszystko obejdzie sie bez serwisu ;)

No to teraz wiesz już chociaż jak wygląda klucz sprzętowy... :x:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
tez byc na obrotnicach czy to nie ma znaczenia

 

Pojazd ma stać równo -czyli przód i tył na jednakowej wysokości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
robilem dzisiaj pomiar na swoim aucie

to nie masz ciekawszych zajęć na niedzielę ... :?:

np :piwo

 

:lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tranc

no chcialem zobaczyc jak to wszystko pokazuje itd i czy jest dobrze ;)

a co do tych obrotnic czy jest mozliwe zeby byly tylko 2 lewe obrotnice a prawa juz nie dziala? dziwne to myslalem ze obrotnice nie maja znaczenia jak sie podlacza ze obrotnica to obrotnica i mozna ja podlaczyc obojetnie gdzie czy to sie da jakos zamienic w programie lub cos z tym zrobic??

 

Jakby ktos mial czas i chec pomocy i ma pojecie w tych sprawach prosilbym o kontakt na gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jesli przodem najezdzamy na obrotnice to z tylne kola musza tez byc na obrotnicach czy to nie ma znaczenia

 

Tylne koła mają stać również na obrotnicach, lub co najmniej na płytach rozprzężnych.

Akurat w Masterze regulacji nie ma z tyłu, ale warto chociaż wiedzieć czy wszystko równo stoi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Tylne koła mają stać również na obrotnicach, lub co najmniej na płytach rozprzężnych.

Akurat w Masterze regulacji nie ma z tyłu, ale warto chociaż wiedzieć czy wszystko równo stoi.

Dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tranc

no wiec ja najechalem tylko przodem na obrotnice a tyl stal normalnie.A co do tych obrotnic bo tylko teraz to mnie denerwuje to obrotnice sa rozróznialne czy lewa czy prawa i czy da sie to jakos zamienic zeby dzialaly tez z prawej a nie tylko z lewej strony

 

no i kolejna niespodzianka , teraz juz zadna obrotnica nie dziala ani z lewej ani z prawej po prostu cuda.A czy obrotnice musza byc idealnie wypoziomowane wzgledem siebie poniewaz te z przodu mozna regulowac wkrecajac od spodu śrubki a te tylne nie sa regulowane , i przednie obrotnice sa wyższe o 1cm wgledem tylnych wiec chyba nie ma szans ich wypoziomowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szombi

Pewnie dałeś już sobie rade z obrotnicami ale one są potrzebne tylko do pomiaru skrętności kół, moą być także wykożystane do pomiaru wyprzedzenia sworznia przy skręcie 20 stopni ale w wielu autach przy skręcie 20 stopni glowica zahacza o nadwozie więc lepiej od razu ustawic w programie ręczne wpisywanie skrętności, a pomiar kąta wyprzedze nia robić przy skręcie 10 stopni (w takim wypadku nie trzeba podłączać obrotnic)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.