Skocz do zawartości

Pytanie dotyczace urzadzen geometrii


tranc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem beissbartha ml 4000 i mam kilka pytan co do tego urzadzenia.

Mam uchwyty typu quick do 20" i mam pytanie otoz posiadam do nich tylko bolce z tworzywa sztucznego co przymocowuje sie do felgi oraz do tego mam jeszcze takie nakladki rowniez z tworzywa sztucznego i czy to nie sa tylko uchwyty do felg aluminiowych? do stalowych wydaje mi sie ze powinny byc inne.Nie wiem jak ustawic te uchwyty poniewaz po zamocowaniu uchwyty nie obracaja sie rowno tylko widoczne jest bicie tak jakby uchwyt byl krzywo zamocowany czy to w czyms przeszkadza i czy jesli uchwyt bedzie "krzywo" zamocowany to wyeliminuje ten błąd kompensacja bicia koła i czy wymagana jest ona przy każdorazowym pomiarze auta.

I mam problem jeszcze z obrotnica , mam 2 obrotnice elektroniczne i obydwie działaja tylko jako lewa strona a na prawej juz zadna nie dziala zamienialem kamery , kable i same obrotnice ale w ogole nie reaguja na pomiary i nie obliczaja katow , jednak gdy prawa kamere oznacze jako numer "1" to wtedy czyta z prawej strony ale jaka lewa obrotnice. Kamery rowniez zamienione i ciagle to samo prawa strona w ogole nie reaguje na obrotnice a na lewej dziala bez problemu jedna i druga obrotnica.

Jeśli ktoś miałby częsci do ml4000 prosze o kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Bolec" w przypadku felgi stalowej, należy umieścić tak, żeby jego czoło opierało się na feldze a jego boczna krawędź zapierała się o wewnętrzną część obręczy koła.

Nakładki na te bolce są do alusów i należy je nałożyć tak żeby krawędzią obejmowały felgę po zewnętrznym jej obwodzie i oczywiście czołem przylegały równo do felgi.

 

Kompensacja bicia eliminuje krzywizną felg i również nierównomierność przylegania zacisków.

W przypadku właściwego i starannego zamocowania zacisków występuje już tylko bicie felg.

 

Akurat ten model Beissbartha, żąda przeprowadzania kompensacji bicia do każdego pomiaru , chociaż o ile pamiętam to w opcjach urządzenia można tę funkcję wyłączyć.

Wiadomo, że bicie, ma największe znaczenie przy regulacji kątów pochylenia kół.

Jężeli bicie nie jest wyraźnie zauważalne przy obracaniu kołem po założeniu zacisków to przy regulacji samej zbieżności można sobie tę kompensację darować.

 

Co do kamer to wygląda na to że są to dwie "lewe" obrotnice.

Pomiar kątów skrętu ma jednak znaczenie tylko przy regulacji wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy i ten pomiar też można w opcjach wyłączyć.

Wtedy można przeprowadzić bez przeszkód, pozostałe pomiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastepna niespodzianka z tym urzadzeniem. robilem dzisiaj pomiar na swoim aucie renault master i caly czas pokazywalo ze wiazka z lewej strony przerwana, wiec wykasowalem wszystkie pomiary zeby zrobic od nowa i przy kasowaniu wyskoczylo ze klucz sprzetowy niepodlaczony! prosze podlaczyc klucz i nacisnac klawisz C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyskoczylo ze klucz sprzetowy niepodlaczony! prosze podlaczyc klucz i nacisnac klawisz C.

To kupiłeś to urządzenie bez instrukcji obsługi i klucza sprzętowego?

Instrukcje obsługi tego urządzenia mogę udostępnić, klucz to raczej sprawa serwisu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trybie ? tzn co

Np. pomiaru ciągłego.

Wyszedłeś poza ten pomiar, czyli zacząłeś od początku i system wykrył brak klucza.

Instrukcję mam też pod dos-a :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany.

Klucz jest podłączony pod komputer i wyglada jak przejsciowka i to wszystko obejdzie sie bez serwisu ;)

Mam pytanie jeszcze czy jesli przodem najezdzamy na obrotnice to z tylne kola musza tez byc na obrotnicach czy to nie ma znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany.

Klucz jest podłączony pod komputer i wyglada jak przejsciowka i to wszystko obejdzie sie bez serwisu ;)

No to teraz wiesz już chociaż jak wygląda klucz sprzętowy... :x:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chcialem zobaczyc jak to wszystko pokazuje itd i czy jest dobrze ;)

a co do tych obrotnic czy jest mozliwe zeby byly tylko 2 lewe obrotnice a prawa juz nie dziala? dziwne to myslalem ze obrotnice nie maja znaczenia jak sie podlacza ze obrotnica to obrotnica i mozna ja podlaczyc obojetnie gdzie czy to sie da jakos zamienic w programie lub cos z tym zrobic??

 

Jakby ktos mial czas i chec pomocy i ma pojecie w tych sprawach prosilbym o kontakt na gg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli przodem najezdzamy na obrotnice to z tylne kola musza tez byc na obrotnicach czy to nie ma znaczenia

 

Tylne koła mają stać również na obrotnicach, lub co najmniej na płytach rozprzężnych.

Akurat w Masterze regulacji nie ma z tyłu, ale warto chociaż wiedzieć czy wszystko równo stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne koła mają stać również na obrotnicach, lub co najmniej na płytach rozprzężnych.

Akurat w Masterze regulacji nie ma z tyłu, ale warto chociaż wiedzieć czy wszystko równo stoi.

Dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec ja najechalem tylko przodem na obrotnice a tyl stal normalnie.A co do tych obrotnic bo tylko teraz to mnie denerwuje to obrotnice sa rozróznialne czy lewa czy prawa i czy da sie to jakos zamienic zeby dzialaly tez z prawej a nie tylko z lewej strony

 

no i kolejna niespodzianka , teraz juz zadna obrotnica nie dziala ani z lewej ani z prawej po prostu cuda.A czy obrotnice musza byc idealnie wypoziomowane wzgledem siebie poniewaz te z przodu mozna regulowac wkrecajac od spodu śrubki a te tylne nie sa regulowane , i przednie obrotnice sa wyższe o 1cm wgledem tylnych wiec chyba nie ma szans ich wypoziomowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Pewnie dałeś już sobie rade z obrotnicami ale one są potrzebne tylko do pomiaru skrętności kół, moą być także wykożystane do pomiaru wyprzedzenia sworznia przy skręcie 20 stopni ale w wielu autach przy skręcie 20 stopni glowica zahacza o nadwozie więc lepiej od razu ustawic w programie ręczne wpisywanie skrętności, a pomiar kąta wyprzedze nia robić przy skręcie 10 stopni (w takim wypadku nie trzeba podłączać obrotnic)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.