Skocz do zawartości
Czy płacisz za terminale płatnicze 2x więcej niż musisz? ×

Tabliczka znamionowa - podwójne masy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Opel Insignia sprowadzony z Francji, na tabliczce DMC 2145/2210, nacisk na drugą oś 1070/1160. Co to może oznaczać.

Napisano

To znaczy że producent określił wyższe wartości w przypadku ciągnięcia przyczepy.

W krajowych też tak jest.

Napisano

Wpisałem niższe, w dr dmc było właśnie to niższe, nacisków w dr brak. Dziękuję za odpowiedzi.

Napisano

W katalogu ITS w pozycjach F1 i F2 podane są te niższe ,dopiero w uwagach jest info o tych wyższych w przypadku ciągnięcia przyczepy.Więc chyba nie ma wyboru i wpisać niższe ,ewentualnie dodatkowa informacja w uwagach.

Napisano

Ja, jeżeli na takiej tabliczce jest określona masa zespołu pojazdów to wpisuję wyższe wartości, ponieważ one są zgodne dla pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczep. Zgodnie z definicja z PoRD, że DMC jest to największa masa określona.... Natomiast jak nie ma określonej masy zespołu to wpisuję mniejsze wartości i nie określam mas przyczep, ponieważ taki pojazd nie może ciągnąć takowych. Czy to jest zgodne z literą prawa? Nie wiem, dla mnie wydaje się być logiczne.

Napisano

No tak - ale ten wyższy parametr DMC dotyczy używania pojazdu wyłącznie w określonej sytuacji (holowanie przyczepy). Standardem jest ta niższa wartość. Ta wyższa stanowi pewne odstępstwo - dopuszczalne tylko pod pewnymi warunkami. Niestety wzór naszego DR nie pozwala na podanie takich informacji i tym samym właściciel pojazdu może nieświadomie przekroczyć pewne graniczne wartości dla używania pojazdu określone przez producenta - a w błąd wprowadzi go DOKUMENT URZĘDOWY jakim jest dowód rejestracyjny...

 

Analogiczna sytuacja do MMC przyczepy (również na przykładzie niemieckich dowodów) - standard to powiedzmy 1300 kg. Ale przy nachyleniu do pewnej granicznej wartości może być nawet 1500. Wpisując jednak wyłącznie 1500 bez podania ograniczeń przy korzystaniu z tego parametru jest wysoce niewłaściwe.

 

Dlatego ja jednak bardziej - z uwagi na sposób danych zawartych w polskim DR - sugerowałbym wpisywanie niższych wartości.

Napisano
Dlatego ja jednak bardziej - z uwagi na sposób danych zawartych w polskim DR - sugerowałbym wpisywanie niższych wartości.

No tak ale wówczas bez możliwości ciągnięcia przyczep, ponieważ

ten wyższy parametr DMC dotyczy używania pojazdu wyłącznie w określonej sytuacji (holowanie przyczepy)

Natomiast bardzo często jest tak, że są niższe parametry i określone masy przyczep i do tego jeszcze hak zamontowany. Co nie powinno mieć miejsca. Dlatego ja wykonuje to tak jak opisałem, jeżeli producent mówi, że ten pojazd może wytrzymać więcej to tak piszę i później nie ma problemu po zamontowaniu haka.

Napisano
jeżeli producent mówi, że ten pojazd może wytrzymać więcej to tak piszę

 

A gdzie wpisujesz zastrzeżenie, że np może więcej na wzniesieniach do max 8% ?????

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Nie wpisuję takiego parametru, bo go nie ma na tabliczce znamionowej. Wartości wyższe uwzględniam tylko i wyłącznie jeżeli wynika to z tabliczki znamionowej pojazdu a nie z zapisów w dokumencie innego kraju.

Napisano

No OK - ale to wyższe obciążenie samochodu jest dopuszczalne tylko, gdy jadę z przyczepą - Niemiecki DR wyraźnie na to wskazuje.

 

To czy ja jako kierowca mogę dociążyć pojazd do tego max nawet nie jadąc z przyczepą? :)

Napisano
o czy ja jako kierowca mogę dociążyć pojazd do tego max nawet nie jadąc z przyczepą? :)

 

Konstrukcja pojazdu wytrzyma, więc de facto chyba nie ma przeciwwskazań.

Napisano
o czy ja jako kierowca mogę dociążyć pojazd do tego max nawet nie jadąc z przyczepą? :)

Konstrukcja pojazdu wytrzyma, więc de facto chyba nie ma przeciwwskazań.

Może jednak trochę zwykłej matematyki a nie zgadywania...

W omawianym przypadku DMC z przyczepą jest dokładnie wieksze o 75 kg, czyli o nacisk statyczny na urządzenie sprzęgające wywierane przez przyczepę.

Tylko u nas takie zmiany obciążenia nie są uwzględniane.

Tak samo jak jak w przypadku ładowności pojazdu, jest ona ustalana bez uwzględnienia masy kierującego... :P

  • 2 months later...
Napisano

26. Maksymalny nacisk osi/grup osi przedniej...

27. Dopuszczalny nacisk osi/grup osi przedniej (3)...

28. Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 1...

29. Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 1 (3)...

30. Maksymalny nacisk osi tylnej 2...

31. Dopuszczalny nacisk osi tylnej 2 (3)...

32. Maksymalny nacisk osi tylnej 3...

33. Dopuszczalny nacisk osi tylnej 3 (3)...

 

(3) Podkreślić wartość największą.

 

Na logikę to i dmc ta większa.

 

Pozdrawiam.

Napisano
o czy ja jako kierowca mogę dociążyć pojazd do tego max nawet nie jadąc z przyczepą? :)

 

Konstrukcja pojazdu wytrzyma, więc de facto chyba nie ma przeciwwskazań.

Przeciwskazania są, bo nośność osi jest zależna od maksymalnej prędkości z jaką będzie się pojazd poruszał. Pojazd holujący przyczepę porusza się z mniejszą prędkością (z mocy prawa drogowego i praw fizyki) więc zniesie zwiększony nacisk. Pojazd jadący autostradą (niemiecką) 200km/h może takiego zwiększonego nacisku nie wytrzymać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.