grzegorz70 Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Opel Insignia sprowadzony z Francji, na tabliczce DMC 2145/2210, nacisk na drugą oś 1070/1160. Co to może oznaczać. Cytuj
mirek.g Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Wpisuję mniejsze wartości,może jakieś opcje są. Cytuj
DARIO64 Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 To znaczy że producent określił wyższe wartości w przypadku ciągnięcia przyczepy. W krajowych też tak jest. Cytuj
mirek.g Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Wpisujesz niższe czy wyższe wartości,czy te z DR? Cytuj
grzegorz70 Napisano 24 Wrzesień 2012 Autor Napisano 24 Wrzesień 2012 Wpisałem niższe, w dr dmc było właśnie to niższe, nacisków w dr brak. Dziękuję za odpowiedzi. Cytuj
DARIO64 Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 W katalogu ITS w pozycjach F1 i F2 podane są te niższe ,dopiero w uwagach jest info o tych wyższych w przypadku ciągnięcia przyczepy.Więc chyba nie ma wyboru i wpisać niższe ,ewentualnie dodatkowa informacja w uwagach. Cytuj
adam1501 Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Ja, jeżeli na takiej tabliczce jest określona masa zespołu pojazdów to wpisuję wyższe wartości, ponieważ one są zgodne dla pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczep. Zgodnie z definicja z PoRD, że DMC jest to największa masa określona.... Natomiast jak nie ma określonej masy zespołu to wpisuję mniejsze wartości i nie określam mas przyczep, ponieważ taki pojazd nie może ciągnąć takowych. Czy to jest zgodne z literą prawa? Nie wiem, dla mnie wydaje się być logiczne. Cytuj
blakop Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 No tak - ale ten wyższy parametr DMC dotyczy używania pojazdu wyłącznie w określonej sytuacji (holowanie przyczepy). Standardem jest ta niższa wartość. Ta wyższa stanowi pewne odstępstwo - dopuszczalne tylko pod pewnymi warunkami. Niestety wzór naszego DR nie pozwala na podanie takich informacji i tym samym właściciel pojazdu może nieświadomie przekroczyć pewne graniczne wartości dla używania pojazdu określone przez producenta - a w błąd wprowadzi go DOKUMENT URZĘDOWY jakim jest dowód rejestracyjny... Analogiczna sytuacja do MMC przyczepy (również na przykładzie niemieckich dowodów) - standard to powiedzmy 1300 kg. Ale przy nachyleniu do pewnej granicznej wartości może być nawet 1500. Wpisując jednak wyłącznie 1500 bez podania ograniczeń przy korzystaniu z tego parametru jest wysoce niewłaściwe. Dlatego ja jednak bardziej - z uwagi na sposób danych zawartych w polskim DR - sugerowałbym wpisywanie niższych wartości. Cytuj
adam1501 Napisano 25 Wrzesień 2012 Napisano 25 Wrzesień 2012 Dlatego ja jednak bardziej - z uwagi na sposób danych zawartych w polskim DR - sugerowałbym wpisywanie niższych wartości.No tak ale wówczas bez możliwości ciągnięcia przyczep, ponieważ ten wyższy parametr DMC dotyczy używania pojazdu wyłącznie w określonej sytuacji (holowanie przyczepy) Natomiast bardzo często jest tak, że są niższe parametry i określone masy przyczep i do tego jeszcze hak zamontowany. Co nie powinno mieć miejsca. Dlatego ja wykonuje to tak jak opisałem, jeżeli producent mówi, że ten pojazd może wytrzymać więcej to tak piszę i później nie ma problemu po zamontowaniu haka. Cytuj
Psuj Napisano 25 Wrzesień 2012 Napisano 25 Wrzesień 2012 jeżeli producent mówi, że ten pojazd może wytrzymać więcej to tak piszę A gdzie wpisujesz zastrzeżenie, że np może więcej na wzniesieniach do max 8% ????? Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
adam1501 Napisano 25 Wrzesień 2012 Napisano 25 Wrzesień 2012 Nie wpisuję takiego parametru, bo go nie ma na tabliczce znamionowej. Wartości wyższe uwzględniam tylko i wyłącznie jeżeli wynika to z tabliczki znamionowej pojazdu a nie z zapisów w dokumencie innego kraju. Cytuj
blakop Napisano 25 Wrzesień 2012 Napisano 25 Wrzesień 2012 No OK - ale to wyższe obciążenie samochodu jest dopuszczalne tylko, gdy jadę z przyczepą - Niemiecki DR wyraźnie na to wskazuje. To czy ja jako kierowca mogę dociążyć pojazd do tego max nawet nie jadąc z przyczepą? Cytuj
michal_k Napisano 25 Wrzesień 2012 Napisano 25 Wrzesień 2012 o czy ja jako kierowca mogę dociążyć pojazd do tego max nawet nie jadąc z przyczepą? Konstrukcja pojazdu wytrzyma, więc de facto chyba nie ma przeciwwskazań. Cytuj
Marek1 Napisano 25 Wrzesień 2012 Napisano 25 Wrzesień 2012 o czy ja jako kierowca mogę dociążyć pojazd do tego max nawet nie jadąc z przyczepą? Konstrukcja pojazdu wytrzyma, więc de facto chyba nie ma przeciwwskazań. Może jednak trochę zwykłej matematyki a nie zgadywania... W omawianym przypadku DMC z przyczepą jest dokładnie wieksze o 75 kg, czyli o nacisk statyczny na urządzenie sprzęgające wywierane przez przyczepę. Tylko u nas takie zmiany obciążenia nie są uwzględniane. Tak samo jak jak w przypadku ładowności pojazdu, jest ona ustalana bez uwzględnienia masy kierującego... Cytuj
Paprock Napisano 29 Listopad 2012 Napisano 29 Listopad 2012 26. Maksymalny nacisk osi/grup osi przedniej... 27. Dopuszczalny nacisk osi/grup osi przedniej (3)... 28. Maksymalny nacisk osi/grup osi tylnej 1... 29. Dopuszczalny nacisk osi/grup osi tylnej 1 (3)... 30. Maksymalny nacisk osi tylnej 2... 31. Dopuszczalny nacisk osi tylnej 2 (3)... 32. Maksymalny nacisk osi tylnej 3... 33. Dopuszczalny nacisk osi tylnej 3 (3)... (3) Podkreślić wartość największą. Na logikę to i dmc ta większa. Pozdrawiam. Cytuj
abcs Napisano 29 Listopad 2012 Napisano 29 Listopad 2012 o czy ja jako kierowca mogę dociążyć pojazd do tego max nawet nie jadąc z przyczepą? Konstrukcja pojazdu wytrzyma, więc de facto chyba nie ma przeciwwskazań. Przeciwskazania są, bo nośność osi jest zależna od maksymalnej prędkości z jaką będzie się pojazd poruszał. Pojazd holujący przyczepę porusza się z mniejszą prędkością (z mocy prawa drogowego i praw fizyki) więc zniesie zwiększony nacisk. Pojazd jadący autostradą (niemiecką) 200km/h może takiego zwiększonego nacisku nie wytrzymać. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.