Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

traper

Pojazd do dalszej zabudowy.

Polecane posty

traper

Jakie mają Koledzy zdanie w następującej kwestii.

Klient kupuje pojazd niekompletny z ramą do dalszej zabudowy.

Czy taki pojazd podlega badaniu technicznemu przed pierwszą rejestracją.

Kto może dokonać takiej zabudowy mając na uwadze Art. 68 ust.5 PRD.

Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne.

A może Koledzy mają inne przemyślenia w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Klient kupuje pojazd niekompletny z ramą do dalszej zabudowy.

 

A jaki to pojazd bo po zabudowie może być ciężarowy, specjalny w zależności od tego jak klient go sobie zabuduje.

 

Czy taki pojazd podlega badaniu technicznemu przed pierwszą rejestracją.

Podlega ale po zabudowie, jak określisz masy (własna i ładowność) oraz wymiary do DIP.

Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne.

 

Poszukaj tu na forum i poczytaj o zabudowach jednostkowych :) to Ci się rozjaśni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne

Dobrze Ci się wydaje, ale homologacja jest kosztowna i dlatego przepisy zezwalaja na produkcje zabudów jednostkowych, które nie muszą być homologowane. W przypadku pojazdów zabudowanych jednostkowo aby ustalić nowe parametry pojazdu trzeba wykonać badanie techniczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traper
Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne

Dobrze Ci się wydaje, ale homologacja jest kosztowna i dlatego przepisy zezwalaja na produkcje zabudów jednostkowych, które nie muszą być homologowane. W przypadku pojazdów zabudowanych jednostkowo aby ustalić nowe parametry pojazdu trzeba wykonać badanie techniczne.

 

Owszem istniało kiedyś takie badanie pojazdu wykonanego w ilości jednej sztuki roczne, ale teraz już go nie ma.

Art. 68 ust.1 mówi o konieczności uzyskania przez producenta pojazdu homologacji, a Art. 68 ust.5 że za producenta pojazdu uważa się również podmiot dokonujący montażu lub zabudowy pojazdów.

Zastanawiam się więc który z przepisów zezwala na ominięcie obowiązku uzyskania homologacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Zastanawiam się więc który z przepisów zezwala na ominięcie obowiązku uzyskania homologacji.
17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:

1) zabytkowego;

2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej,

którego markę określa się jako "SAM";

3) specjalnego lub uŜywanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, StraŜy

Granicznej, kontroli skarbowej, SłuŜby Celnej, SłuŜby Więziennej oraz StraŜy PoŜarnej;

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to

tramwajów i trolejbusów.

18. Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegają badaniu co do zgodności z

warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traper
Zastanawiam się więc który z przepisów zezwala na ominięcie obowiązku uzyskania homologacji.
17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:

 

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to

tramwajów i trolejbusów.

O.K. Dzięki DARIO :) . Bardzo mi to rozjaśniło. Rozumiem więc, że robimy badanie okresowe na podstawie Art. 81 ust.3 w związku z Art. 68 ust. 17 pkt.4 PRD , oraz paragr. 2 pkt. 10 Rozporządzenia z 7 września 2012 poz 996.

Pozostałoby jedynie pytanie jakich dokumentów należałoby żądać od podmiotu dokonującego zabudowy. Nie może to być - jak sądzę - Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych gdyż te dotyczą pojazdów już zarejestrowanych. Jakiś dokument być jednak powinien.

Kiedyś mówiło się ponadto o oświadczeniu o wykonaniu jednej sztuki danego typu.

Jednak ten ostatni dotyczy raczej WK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Owszem istniało kiedyś takie badanie pojazdu wykonanego w ilości jednej sztuki roczne, ale teraz już go nie ma.

 

Teraz trzeba wykonać po prostu badanie okresowe po raz pierwszy, do którego DIP będzie załącznikiem.

 

[ Dodano: 25-09-2012, 16:41 ]

Pozostałoby jedynie pytanie jakich dokumentów należałoby żądać od podmiotu dokonującego zabudowy. Nie może to być - jak sądzę - Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych gdyż te dotyczą pojazdów już zarejestrowanych. Jakiś dokument być jednak powinien.

Kiedyś mówiło się ponadto o oświadczeniu o wykonaniu jednej sztuki danego typu.

 

Na badaniu żadnych. Natomiast do rejestracji wystarczy chociażby oświadczenie o produkcji jednej sztuki tego typu rocznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Na badaniu żadnych.

Jeżeli będzie miał wątpliwości co do konstrukcji zabudowy to może żądać opinii rzeczoznawcy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Jeżeli będzie miał wątpliwości co do konstrukcji zabudowy to może żądać opinii rzeczoznawcy .

 

To jasne, ale w pytaniu chodziło raczej o dokumenty od podmiotu dokonującego zabudowy. W zasadzie do badania nie są potrzebne żadne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traper

Dzięki Koledzy. Wszystko w zasadzie jasne.

W zasadzie, gdyż pozostaje sprawa terminu następnego badania technicznego.

Uważam że w tym przypadku my zaznaczamy "XXX" a termin określi WK począwszy od dnia rejestracji na trzy lata dla poj. do 3,5T i rok dla powyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Wszystko w zasadzie jasne.

 

I wszystko to już było na forum...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
ważam że w tym przypadku my zaznaczamy "XXX" a termin określi WK począwszy od dnia rejestracji na trzy lata dla poj. do 3,5T i rok dla powyżej.

 

Bardzo dobrze uważasz (z wyjątkiem samochodów specjalnych).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traper

I wszystko to już było na forum...

 

W celu podsumowania pół żartem pół serio. W Polsce nie obowiązuje prawo precedensu, więc każda sprawa jest nowa :) .

A poważniej - w dobie ciągle zmieniających się przepisów sądzę,że warto czasami temat nieco odkurzyć - byle nie zabierać zbyt dużo miejsca i czasu :-):-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Spoko. Ale tu akurat od lat nic się nie zmieniło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.