Skocz do zawartości

Pojazd do dalszej zabudowy.


traper

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie mają Koledzy zdanie w następującej kwestii.

Klient kupuje pojazd niekompletny z ramą do dalszej zabudowy.

Czy taki pojazd podlega badaniu technicznemu przed pierwszą rejestracją.

Kto może dokonać takiej zabudowy mając na uwadze Art. 68 ust.5 PRD.

Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne.

A może Koledzy mają inne przemyślenia w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient kupuje pojazd niekompletny z ramą do dalszej zabudowy.

 

A jaki to pojazd bo po zabudowie może być ciężarowy, specjalny w zależności od tego jak klient go sobie zabuduje.

 

Czy taki pojazd podlega badaniu technicznemu przed pierwszą rejestracją.

Podlega ale po zabudowie, jak określisz masy (własna i ładowność) oraz wymiary do DIP.

Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne.

 

Poszukaj tu na forum i poczytaj o zabudowach jednostkowych :) to Ci się rozjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne

Dobrze Ci się wydaje, ale homologacja jest kosztowna i dlatego przepisy zezwalaja na produkcje zabudów jednostkowych, które nie muszą być homologowane. W przypadku pojazdów zabudowanych jednostkowo aby ustalić nowe parametry pojazdu trzeba wykonać badanie techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne

Dobrze Ci się wydaje, ale homologacja jest kosztowna i dlatego przepisy zezwalaja na produkcje zabudów jednostkowych, które nie muszą być homologowane. W przypadku pojazdów zabudowanych jednostkowo aby ustalić nowe parametry pojazdu trzeba wykonać badanie techniczne.

 

Owszem istniało kiedyś takie badanie pojazdu wykonanego w ilości jednej sztuki roczne, ale teraz już go nie ma.

Art. 68 ust.1 mówi o konieczności uzyskania przez producenta pojazdu homologacji, a Art. 68 ust.5 że za producenta pojazdu uważa się również podmiot dokonujący montażu lub zabudowy pojazdów.

Zastanawiam się więc który z przepisów zezwala na ominięcie obowiązku uzyskania homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się więc który z przepisów zezwala na ominięcie obowiązku uzyskania homologacji.
17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:

1) zabytkowego;

2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej,

którego markę określa się jako "SAM";

3) specjalnego lub uŜywanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, StraŜy

Granicznej, kontroli skarbowej, SłuŜby Celnej, SłuŜby Więziennej oraz StraŜy PoŜarnej;

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to

tramwajów i trolejbusów.

18. Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegają badaniu co do zgodności z

warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się więc który z przepisów zezwala na ominięcie obowiązku uzyskania homologacji.
17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:

 

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to

tramwajów i trolejbusów.

O.K. Dzięki DARIO :) . Bardzo mi to rozjaśniło. Rozumiem więc, że robimy badanie okresowe na podstawie Art. 81 ust.3 w związku z Art. 68 ust. 17 pkt.4 PRD , oraz paragr. 2 pkt. 10 Rozporządzenia z 7 września 2012 poz 996.

Pozostałoby jedynie pytanie jakich dokumentów należałoby żądać od podmiotu dokonującego zabudowy. Nie może to być - jak sądzę - Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych gdyż te dotyczą pojazdów już zarejestrowanych. Jakiś dokument być jednak powinien.

Kiedyś mówiło się ponadto o oświadczeniu o wykonaniu jednej sztuki danego typu.

Jednak ten ostatni dotyczy raczej WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem istniało kiedyś takie badanie pojazdu wykonanego w ilości jednej sztuki roczne, ale teraz już go nie ma.

 

Teraz trzeba wykonać po prostu badanie okresowe po raz pierwszy, do którego DIP będzie załącznikiem.

 

[ Dodano: 25-09-2012, 16:41 ]

Pozostałoby jedynie pytanie jakich dokumentów należałoby żądać od podmiotu dokonującego zabudowy. Nie może to być - jak sądzę - Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych gdyż te dotyczą pojazdów już zarejestrowanych. Jakiś dokument być jednak powinien.

Kiedyś mówiło się ponadto o oświadczeniu o wykonaniu jednej sztuki danego typu.

 

Na badaniu żadnych. Natomiast do rejestracji wystarczy chociażby oświadczenie o produkcji jednej sztuki tego typu rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będzie miał wątpliwości co do konstrukcji zabudowy to może żądać opinii rzeczoznawcy .

 

To jasne, ale w pytaniu chodziło raczej o dokumenty od podmiotu dokonującego zabudowy. W zasadzie do badania nie są potrzebne żadne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy. Wszystko w zasadzie jasne.

W zasadzie, gdyż pozostaje sprawa terminu następnego badania technicznego.

Uważam że w tym przypadku my zaznaczamy "XXX" a termin określi WK począwszy od dnia rejestracji na trzy lata dla poj. do 3,5T i rok dla powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważam że w tym przypadku my zaznaczamy "XXX" a termin określi WK począwszy od dnia rejestracji na trzy lata dla poj. do 3,5T i rok dla powyżej.

 

Bardzo dobrze uważasz (z wyjątkiem samochodów specjalnych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko to już było na forum...

 

W celu podsumowania pół żartem pół serio. W Polsce nie obowiązuje prawo precedensu, więc każda sprawa jest nowa :) .

A poważniej - w dobie ciągle zmieniających się przepisów sądzę,że warto czasami temat nieco odkurzyć - byle nie zabierać zbyt dużo miejsca i czasu :-):-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.