traper Napisano 25 Wrzesień 2012 Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Jakie mają Koledzy zdanie w następującej kwestii. Klient kupuje pojazd niekompletny z ramą do dalszej zabudowy. Czy taki pojazd podlega badaniu technicznemu przed pierwszą rejestracją. Kto może dokonać takiej zabudowy mając na uwadze Art. 68 ust.5 PRD. Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne. A może Koledzy mają inne przemyślenia w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Wrzesień 2012 Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Klient kupuje pojazd niekompletny z ramą do dalszej zabudowy. A jaki to pojazd bo po zabudowie może być ciężarowy, specjalny w zależności od tego jak klient go sobie zabuduje. Czy taki pojazd podlega badaniu technicznemu przed pierwszą rejestracją. Podlega ale po zabudowie, jak określisz masy (własna i ładowność) oraz wymiary do DIP. Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne. Poszukaj tu na forum i poczytaj o zabudowach jednostkowych to Ci się rozjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Wrzesień 2012 Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne Dobrze Ci się wydaje, ale homologacja jest kosztowna i dlatego przepisy zezwalaja na produkcje zabudów jednostkowych, które nie muszą być homologowane. W przypadku pojazdów zabudowanych jednostkowo aby ustalić nowe parametry pojazdu trzeba wykonać badanie techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 25 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Moim zdaniem z cytowanego przepisu wynika że podmiot dokonujący zabudowy powinien uzyskać na to homologację i w takiej sytuacji żadne badanie nie byłoby potrzebne Dobrze Ci się wydaje, ale homologacja jest kosztowna i dlatego przepisy zezwalaja na produkcje zabudów jednostkowych, które nie muszą być homologowane. W przypadku pojazdów zabudowanych jednostkowo aby ustalić nowe parametry pojazdu trzeba wykonać badanie techniczne. Owszem istniało kiedyś takie badanie pojazdu wykonanego w ilości jednej sztuki roczne, ale teraz już go nie ma. Art. 68 ust.1 mówi o konieczności uzyskania przez producenta pojazdu homologacji, a Art. 68 ust.5 że za producenta pojazdu uważa się również podmiot dokonujący montażu lub zabudowy pojazdów. Zastanawiam się więc który z przepisów zezwala na ominięcie obowiązku uzyskania homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Wrzesień 2012 Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Zastanawiam się więc który z przepisów zezwala na ominięcie obowiązku uzyskania homologacji. 17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:1) zabytkowego; 2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM"; 3) specjalnego lub uŜywanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, StraŜy Granicznej, kontroli skarbowej, SłuŜby Celnej, SłuŜby Więziennej oraz StraŜy PoŜarnej; 4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów. 18. Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegają badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 25 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Zastanawiam się więc który z przepisów zezwala na ominięcie obowiązku uzyskania homologacji. 17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu: 4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów. O.K. Dzięki DARIO . Bardzo mi to rozjaśniło. Rozumiem więc, że robimy badanie okresowe na podstawie Art. 81 ust.3 w związku z Art. 68 ust. 17 pkt.4 PRD , oraz paragr. 2 pkt. 10 Rozporządzenia z 7 września 2012 poz 996. Pozostałoby jedynie pytanie jakich dokumentów należałoby żądać od podmiotu dokonującego zabudowy. Nie może to być - jak sądzę - Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych gdyż te dotyczą pojazdów już zarejestrowanych. Jakiś dokument być jednak powinien. Kiedyś mówiło się ponadto o oświadczeniu o wykonaniu jednej sztuki danego typu. Jednak ten ostatni dotyczy raczej WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Wrzesień 2012 Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Owszem istniało kiedyś takie badanie pojazdu wykonanego w ilości jednej sztuki roczne, ale teraz już go nie ma. Teraz trzeba wykonać po prostu badanie okresowe po raz pierwszy, do którego DIP będzie załącznikiem. [ Dodano: 25-09-2012, 16:41 ] Pozostałoby jedynie pytanie jakich dokumentów należałoby żądać od podmiotu dokonującego zabudowy. Nie może to być - jak sądzę - Oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych gdyż te dotyczą pojazdów już zarejestrowanych. Jakiś dokument być jednak powinien.Kiedyś mówiło się ponadto o oświadczeniu o wykonaniu jednej sztuki danego typu. Na badaniu żadnych. Natomiast do rejestracji wystarczy chociażby oświadczenie o produkcji jednej sztuki tego typu rocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Wrzesień 2012 Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Na badaniu żadnych. Jeżeli będzie miał wątpliwości co do konstrukcji zabudowy to może żądać opinii rzeczoznawcy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Wrzesień 2012 Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Jeżeli będzie miał wątpliwości co do konstrukcji zabudowy to może żądać opinii rzeczoznawcy . To jasne, ale w pytaniu chodziło raczej o dokumenty od podmiotu dokonującego zabudowy. W zasadzie do badania nie są potrzebne żadne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 25 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Dzięki Koledzy. Wszystko w zasadzie jasne. W zasadzie, gdyż pozostaje sprawa terminu następnego badania technicznego. Uważam że w tym przypadku my zaznaczamy "XXX" a termin określi WK począwszy od dnia rejestracji na trzy lata dla poj. do 3,5T i rok dla powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Wrzesień 2012 Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Wszystko w zasadzie jasne. I wszystko to już było na forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Wrzesień 2012 Share Napisano 25 Wrzesień 2012 ważam że w tym przypadku my zaznaczamy "XXX" a termin określi WK począwszy od dnia rejestracji na trzy lata dla poj. do 3,5T i rok dla powyżej. Bardzo dobrze uważasz (z wyjątkiem samochodów specjalnych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 26 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 26 Wrzesień 2012 I wszystko to już było na forum... W celu podsumowania pół żartem pół serio. W Polsce nie obowiązuje prawo precedensu, więc każda sprawa jest nowa . A poważniej - w dobie ciągle zmieniających się przepisów sądzę,że warto czasami temat nieco odkurzyć - byle nie zabierać zbyt dużo miejsca i czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Wrzesień 2012 Share Napisano 26 Wrzesień 2012 Spoko. Ale tu akurat od lat nic się nie zmieniło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.