Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Gee

Auto na pelet

Polecane posty

Gee

Dwaj studenci Politechniki Świętokrzyskiej przerobili 40-letniego UAZ-a 452, aby zamiast benzyny spalał gaz drzewny.

 

 

 

http://www.youtube.com/embed/OZax3QPICzs?fs=1&feature=oembed

 

Kieleccy studenci Politechniki Świętokrzyskiej – Mateusz Marciniewski i Wojciech Sadkowski – w ramach pracy inżynierskiej wykonali prototypową instalację zasilaną ekologicznym i niedrogim peletem, który stosowany jest do zasilania pieców centralnego ogrzewania. Konstrukcję tą zamontowali w wyprodukowanym jeszcze w Związku Radzieckim UAZ-zie.

 

Jedną z głównych zalet zastosowania alternatywnego paliwa jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery, chociaż potencjał silnika UAZ-a został wyraźnie ograniczony.

 

 

Według pomiaru wykonanego na hamowni w kieleckiej firmie Get Car, gdzie sprawdza swoje silniki Michał Sołowow, wicemistrz Europy w rajdach samochodowych, moc jednostki napędowej radzieckiego auta zmniejszyła się z 40 KM (przy 3138 obr./min.) do 23 KM (przy 1762 obr./min).

Jak twierdzą sami konstruktorzy koszt zbudowania samej instalacji zamknął się w kwocie 500 złotych, a całość systemu powstała głównie z części ze złomu.

 

Przerobiony przez młodych inżynierów samochód może jeździć również na zwykłym drewnie, które jednak wcześniej należy odpowiednio wysuszyć i rozdrobnić.

 

Przed założenie instalacji zasilanej peletem UAZ zużywał 18 litrów na benzyny na „setkę", a peletu spala 10 kilogramów. Oznacza to, że przejechanie 100 kilometrów na pelecie kosztuje około 10 złotych. Na zwykłym paliwie byłby to koszt ponad 10-krotnie wyższy. Droższy byłby nawet autogaz.

 

Karol Biela

 

żródło-

http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/auto-na-pelet-prototyp-juz-istnieje-zobacz-film

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Przed założenie instalacji zasilanej peletem UAZ zużywał 18 litrów na benzyny na „setkę", a peletu spala 10 kilogramów. Oznacza to, że przejechanie 100 kilometrów na pelecie kosztuje około 10 złotych. Na zwykłym paliwie byłby to koszt ponad 10-krotnie wyższy. Droższy byłby nawet autogaz.

 

No to teraz komin na dachu auta będzie normalką :):):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
a całość systemu powstała głównie z części ze złomu.

a co z

Dz.U.05.201.1666

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 28 września 2005 r.

w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko

 

 

komin na dachu auta

 

1x1.fi_7c83fe11495d9652cc68720cc2cfc8b9_900_542.jpg

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10495

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick

No właśnie tego zdjęcia szukałem ale nie mogłem namierzyć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Według pomiaru wykonanego na hamowni w kieleckiej firmie Get Car, gdzie sprawdza swoje silniki Michał Sołowow, wicemistrz Europy w rajdach samochodowych,

 

A na innej hamowni byłby inny pomiar????? :evil::evil::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gee

Panowie...nie bądżcie małostkowi... ;)

 

Dla środowiska uważam , że ,,leży,, jak najbardziej skoro wystarczą trociny, słoma, siano, liście, suchy kompost, odpady makulaturowe, a nawet… pestki owoców.a napędu autka wystarczą trociny, słoma, siano, liście, suchy kompost, odpady makulaturowe, a nawet… pestki owoców.

 

:lol:

A zagrożenie dla ruchu... tam chłopaki dostawią jaka dodatkową rurę aby w diagnostach nie wzbudzać dodatkowych emocji...i alternatywa dla innych paliw jak się patrzy...

:P

 

A jak wjedzie taki Uazik na kanalik...to dopiero będzie frajda.

 

:ok:D

Psuju ... domyślam się, ze na Twojej zupełnie byłby inny.

;)

 

Nie zauważyłeś , ze przyreklamowałam postem Twoje miasto...?

Nalezą mi sie jakie oklaski... takżę postaraj się trzymać ze mną.

:-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Dla środowiska uważam

 

Też tak uważam, ale po pierwsze - wszystko trzeba z głową, po drugie - lobby naftowe dławi wszystko co sensowne w zarodku (a spadek mocy o połowę nie jest sensowny), po trzecie - jak skończą się zasoby roby i węgla nagle okaże się, że głęboko w laboratoriach są gotowe rozwiązania alternatywnych wysokowydajnych napędów które nie były ujawniane ze względu na w/w lobby.

 

Nie zauważyłeś , ze przyreklamowałam postem Twoje miasto...?

 

Zauważyłem, że zareklamowałaś pewną firmę wyzyskującą miejscową ludność, bo uczciwymi warunkami pracy tego się w przypadku 90 % pracowników nazwać nie da...

 

 

 

Chodził mi o co innego. Takie "lokowanie produktu", tak to się nazywa, jest już nawet w małych niusach o biednych studencikach i stąd moja ironia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gee

Wobec czego też mi sie to nie podoba, choć jak nazwałeś ,,studencików,, rozumiem.

 

A tak swoją drogą znasz jaka Firmę obecnie panująca, ktora nie wyzyskuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
A tak swoją drogą znasz jaka Firmę obecnie panująca, ktora nie wyzyskuje?

 

Znalazło by się co nieco. To, że pracodawca zarabia na pracownikach to jeszcze nie oznacza, że to wyzysk. Po to się zakłada firmą, żeby zarabiać. Ale akurat tam jest wyzysk...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gee

Barlinek , omijamy szerokim łukiem... Znaczy Firme , której nie lubi Psuj.

:P

 

Lejemy wode, choć to nie lany poniedziałek... I jedemy... :D

 

 

Jan Gulak, z wykształcenia doktor prawa, próbuje zainteresować swoim wynalazkiem polskie ministerstwa

 

 

- Zbiornik z deszczówką, która zawiera mniej kamienia niż zwykłą woda, umieściłem na siedzeniu pasażera. Stamtąd przechodzi rurką, która dochodzi do kolektora wydechowego. Tam zostaje ona ogrzana do około 150-160 stopni i zamienia się w parę wodną. Ona z kolei przechodzi dalej miedzianymi rurkami do kolektora ssącego i stamtąd dostaje się wprost do komory spalania – wyjaśnia budowę instalacji kielecki konstruktor.

 

Podczas wybuchu paliwa, dochodzi do rozbicia pary wodnej na wodór i tlen, które są wybuchową mieszaniną.

 

 

autonawodejangulak.jpg

 

 

 

żródło-

http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/auto-na-wode-po-polsce-jezdzi-juz-40-pojazdow-z-taka-instalacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proteus

świetnie że ludzie szukają alternatywnych rozwiązań :)

tylko gorzej będzie jak nasz rząd nałoży akcyzę na wodę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.