Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

kirko

Przygotowanie do badania przed pierwszą rejestracją

Polecane posty

kirko

Witam.

Mam do Was ,wielką prośbę odnośnie postępowania przy badaniu przed pierwszą rejestracją.

Mam trochę cykora jak przyjdzie mi się zmierzyć z tym badaniem( a wcześniej ,czy później to nastąpi).Szczególnie mam dylemat odnośnie wypełnienia DIP-u.

Jakie wartości i na podstawie czego wpisywać parametry dotyczące MMC pojazdu

MMC ciągniętej p-py z hamulcem i bez

DMC pojazdu (administracyjna),

Na co szczególnie zwrócić uwagę zarówno przy badaniu jak i przy wypełnianiu dokumentów?

Jeżeli ,ktoś ma wzór DIP-u(taki szkoleniowy),gdzie opisane są poszczególne punkty co i jak to byłbym baaardzo wdzięczny.

Wiem,że dużą większość się uśmieje z tego postu,ale egzamin egzaminem ,a w realu wszystko od początku

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Rozumiem, że chodzi o pojazd zarejestrowany wcześniej za granicą.

 

Jakie wartości i na podstawie czego wpisywać parametry dotyczące MMC pojazdu

MMC będziesz miał w zagranicznym DR (w nowych dowodach rubryki odpowiadają naszym polski - tutaj będzie to F1) jak również i na tabliczce znamionowej (jeśli różne od DMC).

 

DMC pojazdu (administracyjna),

Będzie zwykle równa MMC albo mniejsza od MMC jeśli tak stanowią polskie warunki techniczne (np. jeśli MMC w pojeździe dwuosiowym wynosi 19000 kg to ograniczasz DMC do 18000 kg zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych).

 

MMC ciągniętej p-py z hamulcem i bez
Tego na tabliczce nie znajdziesz. Pozostają wpisy w zagranicznym DR (O1 i O2), wyciąg ze świadectwa homologacji albo katalogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kirko
kirko napisał/a:

DMC pojazdu (administracyjna),

 

Będzie zwykle równa MMC albo mniejsza od MMC jeśli tak stanowią polskie warunki techniczne (np. jeśli MMC w pojeździe dwuosiowym wynosi 19000 kg to ograniczasz DMC do 18000 kg zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych).

Rozumiem ,że ta sama zasada dotyczy nacisków?

Jak wybrnąć z sytuacji,kiedy w czasie badania nie będę mógł ustalić jakiegoś parametru ?

Czy klient musi mieć ,czy tylko może mieć tłumaczenie DR?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Rozumiem ,że ta sama zasada dotyczy nacisków?

 

Naciski masz na tabliczce znamionowej, Znajdź sobie jak wygląda tabliczka znamionowa pojazdu i co zawiera i wiele Ci się rozjaśni.

 

Jak wybrnąć z sytuacji,kiedy w czasie badania nie będę mógł ustalić jakiegoś parametru ?

 

Nie będzie tak źle przy odrobinie chęci i pomocy starszych kolegów lub po nabraniu wprawy nie będziesz miał z tym kłopotów. A jak rzeczywiście czegoś nie będziesz mógł ustalić to zawsze możesz zażądać opinii rzeczoznawcy samochodowego.

 

Czy klient musi mieć ,czy tylko może mieć tłumaczenie DR?

 

Ja nawet tłumaczenia nie biorę jak ma bo po co w większości zagranicznych DR pozycje odpowiadają naszym rubrykom w DR, no chyba że mam z czymś problem wówczas spoglądam do tłumaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Witam.

Mam do Was ,wielką prośbę odnośnie postępowania przy badaniu przed pierwszą rejestracją.

Dasz rade nietaki Dajabeł straszny jak go malują , :-D wszystkie dane poruwnasz z tabliczką lub dostepnymi katalogami z danymi pamietam jak dziś jak pierwszy raz robiłem :D jeszcze pierwsze badanie poj z zagranicy :x ojojo masakra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
i pomocy starszych kolegów

W tym zawodzie nie ma "kolegów"..... :evil::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kirko

Dziękuję za porady i wsparcie :ok .Muszę się ,,przełamać"i jakoś będzie :)

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
W tym zawodzie nie ma "kolegów"

 

Takich "kolegów" to może i nie ma, ale koledzy w pracy powinni być :ok przynajmniej ja mam takie szczęście :cool: że mam takich kolegów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet
i pomocy starszych kolegów
W tym zawodzie nie ma "kolegów"..... :evil::evil:
"są tylko znajome twarze"

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
W tym zawodzie nie ma "kolegów".....

 

Nie no... w pracy to są koledzy, jak najbardziej. Tylko w życiu prywatnym jakoś szybko się po wykruszali... :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
jakoś szybko się po wykruszali...

 

jak nie chciałeś klepać o każdej porze dnia -to się dziwisz :oops:

 

ale mam to samo i jakoś żyje :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.