Skocz do zawartości

Przygotowanie do badania przed pierwszą rejestracją


kirko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam do Was ,wielką prośbę odnośnie postępowania przy badaniu przed pierwszą rejestracją.

Mam trochę cykora jak przyjdzie mi się zmierzyć z tym badaniem( a wcześniej ,czy później to nastąpi).Szczególnie mam dylemat odnośnie wypełnienia DIP-u.

Jakie wartości i na podstawie czego wpisywać parametry dotyczące MMC pojazdu

MMC ciągniętej p-py z hamulcem i bez

DMC pojazdu (administracyjna),

Na co szczególnie zwrócić uwagę zarówno przy badaniu jak i przy wypełnianiu dokumentów?

Jeżeli ,ktoś ma wzór DIP-u(taki szkoleniowy),gdzie opisane są poszczególne punkty co i jak to byłbym baaardzo wdzięczny.

Wiem,że dużą większość się uśmieje z tego postu,ale egzamin egzaminem ,a w realu wszystko od początku

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że chodzi o pojazd zarejestrowany wcześniej za granicą.

 

Jakie wartości i na podstawie czego wpisywać parametry dotyczące MMC pojazdu

MMC będziesz miał w zagranicznym DR (w nowych dowodach rubryki odpowiadają naszym polski - tutaj będzie to F1) jak również i na tabliczce znamionowej (jeśli różne od DMC).

 

DMC pojazdu (administracyjna),

Będzie zwykle równa MMC albo mniejsza od MMC jeśli tak stanowią polskie warunki techniczne (np. jeśli MMC w pojeździe dwuosiowym wynosi 19000 kg to ograniczasz DMC do 18000 kg zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych).

 

MMC ciągniętej p-py z hamulcem i bez
Tego na tabliczce nie znajdziesz. Pozostają wpisy w zagranicznym DR (O1 i O2), wyciąg ze świadectwa homologacji albo katalogi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kirko napisał/a:

DMC pojazdu (administracyjna),

 

Będzie zwykle równa MMC albo mniejsza od MMC jeśli tak stanowią polskie warunki techniczne (np. jeśli MMC w pojeździe dwuosiowym wynosi 19000 kg to ograniczasz DMC do 18000 kg zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych).

Rozumiem ,że ta sama zasada dotyczy nacisków?

Jak wybrnąć z sytuacji,kiedy w czasie badania nie będę mógł ustalić jakiegoś parametru ?

Czy klient musi mieć ,czy tylko może mieć tłumaczenie DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ,że ta sama zasada dotyczy nacisków?

 

Naciski masz na tabliczce znamionowej, Znajdź sobie jak wygląda tabliczka znamionowa pojazdu i co zawiera i wiele Ci się rozjaśni.

 

Jak wybrnąć z sytuacji,kiedy w czasie badania nie będę mógł ustalić jakiegoś parametru ?

 

Nie będzie tak źle przy odrobinie chęci i pomocy starszych kolegów lub po nabraniu wprawy nie będziesz miał z tym kłopotów. A jak rzeczywiście czegoś nie będziesz mógł ustalić to zawsze możesz zażądać opinii rzeczoznawcy samochodowego.

 

Czy klient musi mieć ,czy tylko może mieć tłumaczenie DR?

 

Ja nawet tłumaczenia nie biorę jak ma bo po co w większości zagranicznych DR pozycje odpowiadają naszym rubrykom w DR, no chyba że mam z czymś problem wówczas spoglądam do tłumaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam do Was ,wielką prośbę odnośnie postępowania przy badaniu przed pierwszą rejestracją.

Dasz rade nietaki Dajabeł straszny jak go malują , :-D wszystkie dane poruwnasz z tabliczką lub dostepnymi katalogami z danymi pamietam jak dziś jak pierwszy raz robiłem :D jeszcze pierwsze badanie poj z zagranicy :x ojojo masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.