Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

doli

Negatywna Ocena SKP przez NIK

Polecane posty

Qnick

A TDT już łapki zaciera, a chory to jest cały system BT w Polsce gdzie o bezpieczeństwie RD decydują diagności zatrudnieni w prywatnych Firmach :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ale przecież to jest cały czas mowa o tym starym raporcie sprzed 4 lat!!

Co to za wyciąganie sensacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
praktyk

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=53843&sid=a3ef62759ad7a809099216fa3eb65cf3#53843

 

http://www.bip.tdt.pl/index.php?id=41

Działa jako specjalistyczny organ dozoru technicznego na podstawie: ustawy 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym ( Dz. U. Nr 122, poz. 1321 z późniejszymi zmianami),

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20001221321

Art. 44.

1. Do zakresu działania TDT należy:

1) wykonywanie dozoru technicznego nad:

a) urządzeniami technicznymi zainstalowanymi na obszarze kolejowym, w kolejowych pojazdach szynowych oraz na bocznicach kolejowych,

b) osobowymi i towarowymi kolejami linowymi oraz wyciągami narciarskimi,

c) zbiornikami, w tym cysternami wykorzystywanymi w ruchu kolejowym, drogowym i żegludze śródlądowej,

d) urządzeniami technicznymi:

- znajdującymi się na statkach morskich i żeglugi śródlądowej,

- znajdującymi się na pontonach,

- znajdującymi się w dokach,

- znajdującymi się na terenie portów i przystani morskich oraz żeglugi śródlądowej,

- związanymi z żeglugą morską i śródlądową, w szczególności urządzeniami ciśnieniowymi, bezciśnieniowymi zbiornikami (cysternami) i dźwignicami,

e) urządzeniami technicznymi w ciągach technologicznych portowych baz przeładunkowych oraz urządzeniami technicznymi stanowiącymi wyposażenie innych stanowisk usytuowanych na terenie przeznaczonym do prac przeładunkowych i innych czynności wchodzących w zakres

obsługi żeglugi morskiej,

2) wydawanie świadectw dopuszczenia pojazdów do przewozu niektórych materiałów niebezpiecznych, na podstawie odrębnych przepisów,

3) wydawanie decyzji w sprawach wynikających z wykonywania dozoru technicznego nad urządzeniami technicznymi, o których mowa w pkt 1,

4) prowadzenie ewidencji eksploatowanych urządzeń technicznych, o których mowa w pkt 1,

5) szkolenie pracowników TDT,

6) wykonywanie zadań, o których mowa w art. 37 pkt 8-16, w zakresie urządzeń określonych w pkt 1.

2. Wykonywanie dozoru technicznego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. d, nie obejmuje statków, na których urządzenia techniczne są objęte nadzorem technicznym instytucji klasyfikacyjnej.

rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej 1 marca 2001 w sprawie nadania statutu Transportowemu Dozorowi Technicznemu. ( Dz. U. z 2001 r. Nr 16, poz. 184 z późniejszymi zmianami).

http://www.ciop.pl/6138.html

§ 4. Do zakresu działania TDT należy wykonywanie zadań określonych w art. 44 ustawy, a w szczególności:

1. wykonywanie dozoru technicznego nad urządzeniami technicznymi, wymienionymi w art. 44 pkt 1 ustawy, oraz innymi urządzeniami technicznymi podlegającymi dozorowi TDT na podstawie odrębnych przepisów,

2. ustalanie wymagań technicznych w zakresie projektowania, wytwarzania, napraw, modernizacji i eksploatacji oraz opracowywanie projektów warunków technicznych dozoru technicznego dla urządzeń technicznych, o których mowa w pkt 1,

3. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach wynikających z wykonywania dozoru technicznego nad urządzeniami technicznymi, o których mowa w pkt 1, a w szczególności:

a. nadających, zmieniających, zawieszających albo cofających przedsiębiorcom uprawnienia do wytwarzania materiałów i elementów do budowy, naprawiania lub modernizacji urządzeń technicznych oraz wytwarzania, naprawiania lub modernizacji tych urządzeń,

b. zezwalających na eksploatację urządzeń technicznych albo wstrzymujących eksploatację tych urządzeń,

c. dopuszczających urządzenia techniczne do obrotu albo wycofujących te urządzenia z obrotu i wstrzymujących ich wytwarzanie,

 

4. uzgadnianie wymagań technicznych dla importowanych urządzeń technicznych, o których mowa w pkt 1, oraz materiałów i elementów stosowanych do budowy, napraw i modernizacji tych urządzeń,

5. współpraca z Urzędem Dozoru Technicznego oraz innymi urzędami i instytucjami polskimi i zagranicznymi w zakresie dozoru technicznego.

Czas się zapytać NIK-u co robi TDT na stacjach kontroli pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Czas się zapytać NIK-u co robi TDT na stacjach kontroli pojazdów.

Trzeba by przejrzeć wszystkie akty zmieniające w przeciągu 12 tu lat, bo jeśli faktycznie art.44 nie zmienił brzmienia, to kpina totalna i kompromitacja NIK u,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ale przecież to jest cały czas mowa o tym starym raporcie sprzed 4 lat!!

No własnie - to już bardzo stary raport.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
No własnie - to już bardzo stary raport.

Jednak to w niczym nie przeszkadza, aby był świetną wodą na młyn TDT-u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jednak to w niczym nie przeszkadza, aby był świetną wodą na młyn TDT-u.
,

Czy ja wiem?. Od opublikowania raportu mineło już 4 lata a na SKP niewiele się zmieniło. Jedynie WK zleciły kontrole SKP do TDT aby ułatwic sobie zycie i mieć czyste ręce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Mnie podoba się końcowe stwierdzenie: "oraz obowiązek uczestniczenia w okresowych szkoleniach."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg

Tylkom pytanie - czy nas jest stać na szkolenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
Tylkom pytanie - czy nas jest stać na szkolenia.

Jeżeli obowiązkowe, to powinien zapewnić je pracodawca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skpauto

hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy, oświetlenie i opony.

Ale nam skrócili zakres OBT. Trzeba złożyć wniosek do ministerstwa o określenie minimalnych wymogów, zgodnie z prezentowaną publikacją. :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.