doli Napisano 4 Październik 2012 Share Napisano 4 Październik 2012 Ładnie panowie z NIK pojechali z koksem 2012_10_04_20_41_33.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 4 Październik 2012 Share Napisano 4 Październik 2012 A TDT już łapki zaciera, a chory to jest cały system BT w Polsce gdzie o bezpieczeństwie RD decydują diagności zatrudnieni w prywatnych Firmach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Październik 2012 Share Napisano 4 Październik 2012 Ale przecież to jest cały czas mowa o tym starym raporcie sprzed 4 lat!! Co to za wyciąganie sensacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 4 Październik 2012 Share Napisano 4 Październik 2012 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=53843&sid=a3ef62759ad7a809099216fa3eb65cf3#53843 http://www.bip.tdt.pl/index.php?id=41 Działa jako specjalistyczny organ dozoru technicznego na podstawie: ustawy 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym ( Dz. U. Nr 122, poz. 1321 z późniejszymi zmianami), http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20001221321 Art. 44.1. Do zakresu działania TDT należy: 1) wykonywanie dozoru technicznego nad: a) urządzeniami technicznymi zainstalowanymi na obszarze kolejowym, w kolejowych pojazdach szynowych oraz na bocznicach kolejowych, b) osobowymi i towarowymi kolejami linowymi oraz wyciągami narciarskimi, c) zbiornikami, w tym cysternami wykorzystywanymi w ruchu kolejowym, drogowym i żegludze śródlądowej, d) urządzeniami technicznymi: - znajdującymi się na statkach morskich i żeglugi śródlądowej, - znajdującymi się na pontonach, - znajdującymi się w dokach, - znajdującymi się na terenie portów i przystani morskich oraz żeglugi śródlądowej, - związanymi z żeglugą morską i śródlądową, w szczególności urządzeniami ciśnieniowymi, bezciśnieniowymi zbiornikami (cysternami) i dźwignicami, e) urządzeniami technicznymi w ciągach technologicznych portowych baz przeładunkowych oraz urządzeniami technicznymi stanowiącymi wyposażenie innych stanowisk usytuowanych na terenie przeznaczonym do prac przeładunkowych i innych czynności wchodzących w zakres obsługi żeglugi morskiej, 2) wydawanie świadectw dopuszczenia pojazdów do przewozu niektórych materiałów niebezpiecznych, na podstawie odrębnych przepisów, 3) wydawanie decyzji w sprawach wynikających z wykonywania dozoru technicznego nad urządzeniami technicznymi, o których mowa w pkt 1, 4) prowadzenie ewidencji eksploatowanych urządzeń technicznych, o których mowa w pkt 1, 5) szkolenie pracowników TDT, 6) wykonywanie zadań, o których mowa w art. 37 pkt 8-16, w zakresie urządzeń określonych w pkt 1. 2. Wykonywanie dozoru technicznego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 lit. d, nie obejmuje statków, na których urządzenia techniczne są objęte nadzorem technicznym instytucji klasyfikacyjnej. rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej 1 marca 2001 w sprawie nadania statutu Transportowemu Dozorowi Technicznemu. ( Dz. U. z 2001 r. Nr 16, poz. 184 z późniejszymi zmianami).http://www.ciop.pl/6138.html § 4. Do zakresu działania TDT należy wykonywanie zadań określonych w art. 44 ustawy, a w szczególności: 1. wykonywanie dozoru technicznego nad urządzeniami technicznymi, wymienionymi w art. 44 pkt 1 ustawy, oraz innymi urządzeniami technicznymi podlegającymi dozorowi TDT na podstawie odrębnych przepisów, 2. ustalanie wymagań technicznych w zakresie projektowania, wytwarzania, napraw, modernizacji i eksploatacji oraz opracowywanie projektów warunków technicznych dozoru technicznego dla urządzeń technicznych, o których mowa w pkt 1, 3. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach wynikających z wykonywania dozoru technicznego nad urządzeniami technicznymi, o których mowa w pkt 1, a w szczególności: a. nadających, zmieniających, zawieszających albo cofających przedsiębiorcom uprawnienia do wytwarzania materiałów i elementów do budowy, naprawiania lub modernizacji urządzeń technicznych oraz wytwarzania, naprawiania lub modernizacji tych urządzeń, b. zezwalających na eksploatację urządzeń technicznych albo wstrzymujących eksploatację tych urządzeń, c. dopuszczających urządzenia techniczne do obrotu albo wycofujących te urządzenia z obrotu i wstrzymujących ich wytwarzanie, 4. uzgadnianie wymagań technicznych dla importowanych urządzeń technicznych, o których mowa w pkt 1, oraz materiałów i elementów stosowanych do budowy, napraw i modernizacji tych urządzeń, 5. współpraca z Urzędem Dozoru Technicznego oraz innymi urzędami i instytucjami polskimi i zagranicznymi w zakresie dozoru technicznego. Czas się zapytać NIK-u co robi TDT na stacjach kontroli pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Czas się zapytać NIK-u co robi TDT na stacjach kontroli pojazdów. Trzeba by przejrzeć wszystkie akty zmieniające w przeciągu 12 tu lat, bo jeśli faktycznie art.44 nie zmienił brzmienia, to kpina totalna i kompromitacja NIK u,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Ale przecież to jest cały czas mowa o tym starym raporcie sprzed 4 lat!! No własnie - to już bardzo stary raport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 No własnie - to już bardzo stary raport. Jednak to w niczym nie przeszkadza, aby był świetną wodą na młyn TDT-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Jednak to w niczym nie przeszkadza, aby był świetną wodą na młyn TDT-u.,Czy ja wiem?. Od opublikowania raportu mineło już 4 lata a na SKP niewiele się zmieniło. Jedynie WK zleciły kontrole SKP do TDT aby ułatwic sobie zycie i mieć czyste ręce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Mnie podoba się końcowe stwierdzenie: "oraz obowiązek uczestniczenia w okresowych szkoleniach." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Tylkom pytanie - czy nas jest stać na szkolenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Tylkom pytanie - czy nas jest stać na szkolenia. Jeżeli obowiązkowe, to powinien zapewnić je pracodawca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 11 Luty 2013 Share Napisano 11 Luty 2013 Odsyłam do artykułu: http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=439680 Ciekawe propozycje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 11 Luty 2013 Share Napisano 11 Luty 2013 hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy, oświetlenie i opony. Ale nam skrócili zakres OBT. Trzeba złożyć wniosek do ministerstwa o określenie minimalnych wymogów, zgodnie z prezentowaną publikacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.