Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

sgt.sly

Honker 2000 ilość miejsc

Polecane posty

sgt.sly

Witam ponownie kolejny problem z jednym z Honkerow i iloscia siedzen

 

Honker 2000 Rok produkcji 2005 pierwsza rejestracja 31.10.2008r zarejestrowany na 2 osoby niestety nikt nie chce mi go zarejestrować na 8 osób

ławeczki tylne są oryginalne.

 

Jak do tego tematu podejść i czy się da ??

 

Przepis mowi

 

7) w punkty kotwiczenia pasow bezpiecze.stwa:

a) na przednich siedzeniach; warunek stosuje si. do pojazdu o dopuszczalnej masie ca.kowitej nieprzekraczaj.cej

2,5 t, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1971 r., do pojazdu o dopuszczalnej masie

ca.kowitej nieprzekraczaj.cej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1995 r.

b) na siedzeniach innych ni. przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje si. do samochodu osobowego

zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 20 pa.dziernika 2007 r.

- przepisow lit. a i b nie stosuje si. do pojazdu z nadwoziem otwartym oraz autobusu przeznaczonego do

przewozu pasa.erow stoj.cych;

 

Rozumiem ze jak sciagne dach to mam pojazd z nadwoziem otwartym tak ??

Czyli możliwa jest rejestracja na 8 osób ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
pierwsza rejestracja 31.10.2008r

 

2a) siedzenia nie mogą być skierowane bokiem do kierunku jazdy. Za siedzenia skierowane bokiem do

kierunku jazdy uważa się takie, których pionowa środkowa płaszczyzna wzdłużna tworzy kąt nie mniejszy

niŜ 10° z pionową środkową płaszczyzną wzdłużną pojazdu. Przepis nie dotyczy pojazdu

zarejestrowanego przed dniem 20 października 2007 r.,

 

ławeczki tylne są oryginalne.

 

Ławeczki skierowane bokiem do kierunku jazdy? - jak widzisz nie da rady...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Moment - a żaden z nowych aktualnie produkowanych pojazdów nie ma siedzeń bokiem?? Żadna terenówka albo co? Na pewno?? (no autobusy miejskie to wiem, że są wyjątkiem)

 

A co było z tym autem że 2005 rok produkcji, a dopiero w 2008 rejestracja??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Moment - a żaden z nowych aktualnie produkowanych pojazdów nie ma siedzeń bokiem??

 

Nie znam takowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sgt.sly

A co było z tym autem że 2005 rok produkcji, a dopiero w 2008 rejestracja??

 

Auto wystawowe zakupione od syndyka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No widzisz - byś się rok pośpieszył i by nie było problemu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danzig00
Nie znam takowego.

A Ja znam :] Są nowe Honkery rejestrowane na 8 osób tylko, że w MON-ie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Są nowe Honkery rejestrowane na 8 osób tylko, że w MON-ie

 

No MON to ma swoje prawo :lol: , które często z cywilnym prawem i logiką niewiele ma wspólnego :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
tylko, że w MON-ie

 

Te się nie liczą :) O "cywilne" mi chodziło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sgt.sly

czyli rozumiem ze czapka i nic z tym sie nie da zrobic ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
które często z cywilnym prawem i logiką niewiele ma wspólnego

 

super to ująłeś :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
super to ująłeś

 

Pracuję na cywilnej ale "ocieram" się o wojsko znaczy mam z tym styczność i wiem jak "kadra" potrafi wymyślać, a nawet niektórzy diagności na stacjach MON'owskich.

 

p.s. ale pośmiać też się trzeba czasem z tego co się usłyszy od żołnierzy jak to u nich w JW jest :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekacprzak

, Odgrzeje kotleta bo nic ciekawego nie Znalazłem :(

 

Trafił do mnie Honker kupiony w AMW ( Agencji Mienia Wojskowego ) .

W wojsku była to tzw. SANITARKA

Data pierwszej rejestracji 08.1991 - i to tyle z dokumentów . Resztę danych sobie dopisz :D

 

Pojazd w takim wykonaniu nigdy nie był produkowany na rynek cywilny , więc nie ma mowy o jakich tam danych homologacyjnych .

Żeby był w jednej bryle to ok . Ale jak wiecie wygląda to nieco jak izoterma :-D , że tak porównam.

Walka idzie oczywiście o liczbę miejsc i jak zakwalifikować pojazd w kategorii :

Z jednej strony Jedno miejsce siedzące tyłem do kierunku jazdy na środku "izotermy" sanitarnej . Ławeczka dla dwóch osób po prawej stronie bokiem do kierunku jazdy bez pasów w "izotermie" sanitarnej. 2 piętrowe miejsca leżące ??

Czyli łącznie 2 miejsca siedzące w kabinie kierowcy oraz 3 miejsca siedzące w kabinie o NO WŁAŚNIE CZEGO ? - pasażerskiej ? czy skrzyni przystosowanej do przewozu osób.?

Samochód sanitarny "SC" - wg. definicji służy do transportu chorych lub rannych .

Samochód sanitarny specjalny "SB" - wg definicji to samochód kategorii M - czyli osobowy .

Samochód terenowy "G" - bez uwag.

Nie spotkałem się wcześniej z pojazdem M1 wyglądającym jak Furgon ( czyli kategoria N1 ?)

Z drugiej zaś strony jeśli ciężarowy N1 - to co - przystosowany do przewożenia osób na skrzyni ładunkowej ?

Jakieś pomocne sugestie ?

Nie przerabiałem jeszcze takiego tematu :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

A w jakim celu został zakupiony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Coś mi się zdaję, że sanitarką z lazaretu nie pozostanie. Czyli kłania się dokonanie zmian chociażby eliminując miejsca leżące.

Tylko Urząd Skarbowy mógłby widzieć w czymś takim samochód osobowy. :x

Mi wychodzi ciężarówka z bardzo dawną datą pierwszej rejestracji i trudno. Dałbym sobie na luz z kategorią homo bo to nie moja rola. Rodzaj owszem i podrodzaj. Czyli furgon ciężarowy, a reszta w warunkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DMG1

Stawiam , że silnik andorii napęd na 2 osie plus reduktor i może nawet wyciągarka - to gdzie szukać bardziej terenowego auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Może być jak najbardziej terenowcem rasowym. Tylko mi idzie o to, czy diagnoście na podstawie oglądu samochodu wolno ustalać kategorię homo.

Bo jak wiadomo osobowy może być terenowym. Ciężarowy może być terenowym. Specjalny też może mieć taką konstrukcję i napędy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
W wojsku była to tzw. SANITARKA

 

Samochód sanitarny specjalny "SB" - wg definicji to samochód kategorii M - czyli osobowy .

 

Specjalny zawsze będzie M lub N i nie oznacza to, że jeśli M to osobowy.

 

Czy coś stoi na przeszkodzie, żeby pojazd pozostał specjalnym sanitarnym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dokładnie. To jest samochód specjalny sanitarny i tyle. Bez wprowadzenia zmian nic innego z tego nie będzie.

Pytanie w jakim celu to zostało kupione i kto i jak będzie to użytkował (przebudowywał).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Czy coś stoi na przeszkodzie, żeby pojazd pozostał specjalnym sanitarnym?

Jeśli spełnia "Polska Norma PN-EN 1789:2008 "Pojazdy mechaniczne i ich wyposażenie - ambulanse drogowe" to nic nie stoi na przeszkodzie.

Ja bym ostrożnie do tego tematu podchodził...

Do poczytania

http://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat,3628.html

https://www.its.waw.pl/Badanie_karetki_sanitarnej_na_zgodnosc_z_Polska_Norma_PN_EN_1789,0,2314,1.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Czytam rozporządzenie w sprawie badań technicznych.

I tam napisali na wstępie, że badanie techniczne polega na sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom określonym w... - i tam spora lista aktów prawnych - ale nie ma mowy o PN takiej a takiej, informacjach its, nfz i innych...

 

Niech to będzie sprawa właściciela, czy ten pojazd można faktycznie do przewozu chorych wykorzystywać, czy musi spełnić inne wymagania, formalności i niechże ten właściciel ponosi za to odpowiedzialność. SKP ma się skupić na układzie jezdnym pojazdu, ogólnych parametrach użytkowych itd.

W tym temacie skupił bym się, czy te fotele, ławki są ok, a nie wymyślał na siłę, żeby klasyfikować ten pojazd inaczej, niż służył w wojsku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Czytam rozporządzenie w sprawie badań technicznych.

I tam napisali na wstępie, że badanie techniczne polega na sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom określonym w... - i tam spora lista aktów prawnych - ale nie ma mowy o PN takiej a takiej, informacjach its, nfz i innych...

SKP ma się skupić na układzie jezdnym pojazdu, ogólnych parametrach użytkowych itd.

A co powiesz w takim razie na temat bankowozów? Też ma to SKP nie interesować :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Tam gdzie jest wyraźne wskazanie (w wymienionych w rozporządzeniu przepisach), że należy brać pod uwagę jakąś tam normę, dyrektywę, czy wytyczne - to OK. Ale tylko wtedy.

 

Ja Ci powiem więcej - a co powiesz o autach straży pożarnej? Ich normy są sprzeczne z założeniami podstawowych definicji PoRD. I co wtedy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Tam gdzie jest wyraźne wskazanie (w wymienionych w rozporządzeniu przepisach), że należy brać pod uwagę jakąś tam normę, dyrektywę, czy wytyczne - to OK. Ale tylko wtedy.

No przecież jest :)

"Dz. U. Nr 191 poz. 1410, z późn. zm.) jednoznacznie wskazano, iż zespół ratownictwa medycznego wyposażony jest w specjalistyczny środek transportu sanitarnego, spełniający cechy techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane.

 

Zgodnie z interpretacją przedstawioną przez Ministerstwo Zdrowia aktualnie obowiązującą w tym zakresie normą jest Polska Norma PN-EN 1789:2008 "Pojazdy mechaniczne i ich wyposażenie - ambulanse drogowe". "

 

[ Dodano: 21-09-2016, 22:37 ]

a co powiesz o autach straży pożarnej?

Tylko tyle ,że "§ 1. 1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;

2) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Biura Ochrony Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej i Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Czy w rozporządzeniu o badaniach każą Ci w którymś miejscu sprawdzać, czy pojazd spełnia warunki określone w ustawie o Państwowym Ratownictwie Medycznym?

 

Aż boję się zapytać po jakich ustawach i rozporządzeniach będziesz szukał warunków dla np. wozu transmisyjnego TV :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.